Vergelijkend waren onderzoek:

Dat is waar de M54B30 in uitblinkt. Dankzij de dubbele VANOS is de motor onderin krachtiger dan wat je normaal van een 3-liter zou verwachten. En dat geeft de motor onderin en in het middengebied een enorme flexibiliteit t.o.v de M52B28. Zelfs mijn S38B36 pakt onderin niet zo soepel en krachtig op.Wondermike wrote:Dus rijden maar, automaat schakelt boterzacht en bij de eerste keer goed wegrijden schrok ik zelfs een beetje van de acceleratie. Zonder dat ik nou extreem diep het gaspedaal intrapte.

Dat is precies wat ik bedoelde met een nette maar geen uitmuntende staat. Ik denk dat hij zonder deukje, schaafschade en pixeluitval ook betaald is met 12, 13 en dan is dat nog fors. Maar je hoeft niet naar het buitenland, je haalt m gewoon op in Zwanenburg. Dat is wellicht wat waard.Jeroen wrote:...een prijs gaat betalen die duidelijk de top van de markt is, maar voor een auto die nog niet eens als een nieuwe is...
Ik denk dat ik dat wel heb bewezen, maar je bent evengoed als Michel nu ook is op de hoogte van wat ik voor de mijne heb betaald. Dan heb ik de kosten voor het zoeken even niet meegerekend, immers dat is wat vrije tijd en veel driving-fun met mijn E28 M5. Maar als je dat wel moet doen, denk ik dat je al gauw een dag moet investeren in het bekijken en-ophalen van z'on ding. Dan hangt de prijs vooral af van de bereidheid en de mogelijkheden die jezelf hebt om dat te doen.Jeroen wrote:........................hoe meer ik de 530i flink overpriced vind. Dergelijke auto's met lage km standen zijn schaars, maar niet onvindbaar, dat weten de doorgewinterde BMW fanaten inmiddels wel.
Dit is het exemplaar in Saalfeld (vlakbij de Poolse grens) waarnaar ik in mijn vorige bericht verwezen heb. Een mooie auto i.d.d, maar het houtinleg moet je mooi vinden. Voor mij was dat de belangrijkste reden om hem niet op de short-list te zetten.loentje wrote:Misschien een keer naar deze gaan kijken, kan je zo een duizend of vier schelen.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wumxkxeau1ja
Dit is een mooie auto i.d.d, maar de kilometerstand is lastig om een dergelijke prijs te rechtvaardigen. Als je die grijze Duitse neemt en je voert hem zelf in, kom je op ongeveer hetzelfde uit en dan heb je aanmerkelijk minder kilometers en een jongere auto.loentje wrote:En in Nederland staat er ook nog eentje, weliswaar met wat meer kilometers maar toch nog onder de twee ton
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=ck2vvqqoi1lx
Ja, maar dat kost je ook zo 350-450 Euries (hoogglans zwart) aan materiaal bij de stealer (ex BTW). Maar zwart past weer niet zo goed op een zwarte auto, dus is het grijs of geborsteld aluminium en dan ben je al gauw veel meer kwijt. En dat is zeker geen onderhandelings argument tenzij die BMW dealer er perse vanaf wil, maar dat is aan zijn prijsstelling nog niet te merken.loentje wrote:Die houtinleg is toch zo aangepast?
Voor de beeldvorming => mee eens.loentje wrote:Tja al is het maar om een beeld te krijgen, zou ik al naar die in Nederland gaan kijken. En prijs is misschien wel goed onderhandelbaar.