Wat is zo'n ding nou waard?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Wat is zo'n ding nou waard?
Oh maar dwars hoeft zeker niet. En anders gecontroleerd... hop mee naar een dagje ANWB! Ik heb liever overstuur dan onderstuur 
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooi dat de mompel weer draait. Het heeft in ieder geval weer iets meer handelwaarde en het geeft je wat tijd.
Rustig doorzoeken is belangrijk want we praten toch over een flink bedrag.
Rustig doorzoeken is belangrijk want we praten toch over een flink bedrag.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
Dat doe je zelf, niet de auto, en meestal heeft dat ook te maken met angst of onzekerheid. Vandaar dat zo'n daggie ANWB welbesteed is, dan heb je namelijk nog wel de controle al heb je een keer overstuur. Tamara is ook ooit begonnen vanuit zo'n gevoel en inmiddels is de reactie instinctief en niet eng meer... je hebt immers nog altijd zelf de regie...uwbuurman wrote:Ja Jeroen, maar van te veel overstuur wordt ze overstuur....
Maar goed iedereen is anders, maar investeren in de veiligheid van jezelf en van je gezin is altijd welbesteed lijkt me. Sterker nog, wat mij betreft zou zo'n rijvaardigheidstraining onderdeel moeten zijn van ieders rijlessen. Straks lopen we weer met z'n allen te trutten in de sneeuw terwijl iedereen vindt dattie vreselijk goed kan rijden en dat het uitgeven van die 150 euro onzin is. Als ik toch eens aan de macht kwam...
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Overigens komt er naar alle waarschijnlijkheid binnenkort een nette en complete B10 3.2 Touring beschikbaar. 230.000 km gelopen maar niet dagelijks gebruikt, alleen voor lange ritten (> 100km en een paar retourtjes Zuid Frankrijk per jaar), bijzonder nauwkeurig onderhouden. Zodra hierover zekerheid is (er wordt nu gezocht naar een E60 opvolger) dan meld ik dat direct.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Te veel km naar mijn zin maar ik vind ze prachtig met die 18" velgen 
Moet eigenlijk een mompel topic openen.
Na de kleppendekselwissel kijk je ineens wel naar dingen die je normaal niet meer naar kijkt omdat ik bang was zaken niet goed vast gezet te hebben oid.
Zo ook naar roetwolken bij gas geven. Dus omdat ik toch nog bezig was (inmiddels laguna expert
) de EGR klep eens uitgebouwd, dat is een fantastisch apparaat wat er voor zorgt dat het binnenste van je motor er uit komt te zien als een riolering bij hoog water. De functie is om bij lage toeren de reeds verbrande lucht gewoon nog maar een keer te verbranden. Alles voor het milieu toch?
Hierbij onstaat een soort van drap die overal blijft plakken, zo ook om en rond de EGR die vaak storingsmeldingen geeft bij diesels.
Ik heb hem schoongemaakt zodat hij weer goed sloot, en hierna de stekker eraf gelaten. Sommige computers zien dat en geven een storing aan maar dat deel is waarschijnlijk al stuk in de mompels brein.
Maar het roet uitspuwen bij gas geven is helemaal verdwenen nu, echt super.
Heb er nu een km of 60 mee gereden en het lijkt dat er geen blijvend ander letsel is opgelopen tijdens het ejaculeren van alle olie.
Moet eigenlijk een mompel topic openen.
Na de kleppendekselwissel kijk je ineens wel naar dingen die je normaal niet meer naar kijkt omdat ik bang was zaken niet goed vast gezet te hebben oid.
Zo ook naar roetwolken bij gas geven. Dus omdat ik toch nog bezig was (inmiddels laguna expert
Hierbij onstaat een soort van drap die overal blijft plakken, zo ook om en rond de EGR die vaak storingsmeldingen geeft bij diesels.
Ik heb hem schoongemaakt zodat hij weer goed sloot, en hierna de stekker eraf gelaten. Sommige computers zien dat en geven een storing aan maar dat deel is waarschijnlijk al stuk in de mompels brein.
Maar het roet uitspuwen bij gas geven is helemaal verdwenen nu, echt super.
Heb er nu een km of 60 mee gereden en het lijkt dat er geen blijvend ander letsel is opgelopen tijdens het ejaculeren van alle olie.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
EGR is idd gewoon altijd gedonder, maakt niet uit welk merk, type, benzine of diesel. Dus als dit goed gaat, lekker zo laten.
Ook top dat de auto zich goed houdt, dan kan 'ie tenminste weer normaal worden ingezet en is er niks haast.
Oh en ik heb nog een B10 3.2 touring in de aanbieding, net een ton gelopen alleen geen historie
Ook top dat de auto zich goed houdt, dan kan 'ie tenminste weer normaal worden ingezet en is er niks haast.
Oh en ik heb nog een B10 3.2 touring in de aanbieding, net een ton gelopen alleen geen historie
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
So many cars, so little time
Goed bezig Michel! Zelf gemaakt? Scheelt een slok op een borrel tov een garage... Succes met de zoektocht.
groeten loentje
groeten loentje
lol, heel het verhaaltje gelezen, rijden totdat het ding het finaal begeeft zou ik zeggen.
wat die egr betreft, dat was het eerste dat ik uit de e46 heb uitgezwierd, buiten voor het milieu is dat voor niets goed
Ik vind het eigenlijk straf dat je met iets "Frans" al bijna 300.000 km hebt gehaald
wat die egr betreft, dat was het eerste dat ik uit de e46 heb uitgezwierd, buiten voor het milieu is dat voor niets goed
Ik vind het eigenlijk straf dat je met iets "Frans" al bijna 300.000 km hebt gehaald
[img]https://i.imgur.com/NwLeGXT.jpg[/img]
- Jeroen
- Site Admin
Overigens hoor ik de laatste tijd ook veel over gedonder met de inlaat van E46 diesels, zie:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... ps*-t5537/
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... ps*-t5537/
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Dat ziet er lekker uit 
Gr Peter V.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
tja, al die milieumaatregelen zijn niet goed voor een motor. Wat zou het milieu kosten om al die roetfilters en EGR schades en dat soort fratsen te moeten vervangen? kost toch ook veel productie en levert veel afval?