Knipperlicht rechts brandt continu

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Knipperlicht rechts brandt continu

Post by Kogando »

Alleen als ik dimlicht uitschakel werkt het weer normaal. Dus overdag geen probleem, 's avonds lastig. Let wel, het knippert niet maar brandt echt non-stop.

Ik verdenk mijn knipperlicht handeltje, daar heb ik al eerder problemen mee gehad en vervangen voor een andere gebruikte. Iemand nog een idee?

RJ
E21 VIP
E21 VIP

Re: Knipperlicht rechts brandt continu

Post by RJ »

Alarmlicht schakelaar kan ook rare dingen doen...
Wat gebeurd er als je de knippelicht-hendel loskoppelt?
-= Freude am Fahren =-
E10 2002L '75
E21 316 '82
E30 325e '86
E30 316i Edition '90
E36 318ti Compact '95
E36 328i Coupe Executive '97
E46 320i Coupe Executive '03
E92 335i Coupe High Executive '08
F11 523i Executive '11
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

He, een BMW E21 met running lights. Das wel in hoor, maar dan aan twee kanten.

Ik denk dat je wel eens een massaprobleem kunt hebben en ik vermoed òf een kabelprobleem, dus een twee openliggende kabels, òf een probleem met vocht in je achterlamp. gewoon checken en uitsluiten.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Alarmlichtknop is nieuw. Loskoppelen van de knipperlichthandel kan ik eens proberen.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Dikke kans de handel kaduuk is.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Nieuwe handel (á 100 euro oid) was de oplossing. Plus de terug-naar-neutraal-na-een-bocht functie werkt nu ook weer. :boogie
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Het kost wat, maar dan los je ook gelijk twee problemen tegelijk op! :thumbsup
Regards/groeten, Jeroen
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Grappig dat dat handeltje ook al gewoon ruim 30 jaar in het magazijn van BMW heeft liggen wachten tot ik 'm nodig had. De dealer kerel vertelde me dat voor die onderdelen gewoon op = op geldt, behalve de veelvoorkomende vervangingsonderdelen zoals rubbers.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Dat geeft maar aan hoe vaak die dingen kapot gaan, dat valt dus heel erg mee.

Overigens heeft BMW intern afgesproken dat zij zoveel mogelijk zullen zorgen dat een auto nog kan rijden. Dan kan de bekleding niet meer te leveren zijn, dit soort zaken zal men net als rem-, motor- en ophangingsdelen blijven doorgaans in het assortiment. Alleen, zo hebben enkelen inmiddels ervaren, dan kunnen er soms maanden overheen gaan voordat er weer een nieuwe serie besteld of geproduceerd is.
Regards/groeten, Jeroen
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Haha, nouja.. voor mij is het al de 3e handel. :D

Volgens mij kun je bij Mercedes nog wel meer krijgen qua onderdelen van oude types. Ik vind het ook een beetje suf dat BMW tegenwerkt dat nieuwere onderdelen nog los te bestellen zijn. Zoals kleine deeltjes van de versnellingsbak of het diff.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Is dat zo dan? Ik heb dat nog maar weinig meegemaakt met BMW, doorgaans kun je alles wel krijgen.
Regards/groeten, Jeroen
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Ja, oudere types zie je nog mooi in zo'n exploded view staan maar de nieuwere zijn alleen als hele unit te bestellen. En bij de E46 en E92 enzo is dat nog meer het geval. Ze lassen daar ook bepaalde onderdelen vast wat niet echt meerwaarde heeft, maar volgens mij eerder dient om te zorgen dat er minder aftermarket aan geprutst wordt.

Net zoals dat er vanaf de E36 niet eens meer een sperdiff op je 'normale' 3-serie te bestellen is, ook zo'n flauwe regeling. Ze willen denk ik zo kunstmatig het verschil tussen modellen onderling groter houden. Het is natuurlijk idioot dat je je nieuwe 335i niet met sper kan krijgen. Maar het maakt wel het verschil met de M3 groter.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Met de nieuwere versnellingsbakken is dat iets wat bij Getrag en ZF vandaan komt (komt BMW niet aan te pas) en dat kan heel goed dat zij geen geklooi in hun bakken willen vanwege de flink toegenomen ccomplexiteit. Naar deze fabrikanten retourneren voor revisie kan nog steeds.

Sperretjes: sja de markt voor die dingen was al zeer klein en toen meer en meer ASC+T en DSC standaard werden daalden de verkopen tot het absolute minimum. En gezien de andere verhoudingen en het feit dat een M3 diff veel te duur zou worden voor een 320i bijv is toen besloten te stoppen met de normale platensperren en dat is niet zo gek. Hoeveel mensen ken jij die hun BMW nieuw hebben besteld en er een sper bij besteld hebben?

Overigens was een sper bij de E36 nog wel een optie, mijn 328i heeft er een. Dat is nou het enige voorbeeld wat ik ken waar een klant dik betaald heeft voor 'en ASC+T Entfall en voor een Differentialsperre. En weer iets anders: BMW levert wat jij wilt en het hele Individual verhaal dijt al flink uit. Als jij nu een nieuwe F30 328i gaat bestellen kun je er vast een sper op krijgen, alleen gaat 'ie 10K+ kosten omdat het stuksproduktie wordt. Lang leve bedrijven als Quaife die een meer betaalbare oplossing voor zo goed als elke auto hebben.
Regards/groeten, Jeroen
Kogando
Upcoming E21 fanatic

Post by Kogando »

Ja, precies. Retourneren voor revisie, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat werken aan E46 diffs een stuk lastiger is dan aan E30 en E36 diffs. Terwijl de aanpassingen gewoon onzinnig zijn. Maargoed, we hebben nu zelf alsnog een sper voor de E46 en E90 ontwikkeld. ;) Kan inderdaad wel dat ZF daar achter zit en niet BMW.

Ik ken trouwens meer mensen dan ik kan onthouden die een sper nieuw op hun BMW besteld hebben. Voor de wat serieuzere rijder is het een hele interessante optie. En inderdaad, op je F30 is geen 10k.. maar wel een hoop geld omdat het voornamelijk handwerk is.

En Quaife, tja.. dat is weer een hele andere discussie. Kijk maar eens op mijn website www.hardemanmotorsport.nl als je het leuk vindt, daar staat er wat meer over.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Mooi man! En een open E21 ombouwen? En revisie van een E21 sper? Dat zijn wel interessante dingen voor de mensen hier als je daar een indicatief prijskaartje aan kunt hangen!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply