Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post Reply
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Goed geregeld! Sowieso een goed adres, kwam er in het verleden wel, ooit nog eens een nieuwe 7 besteld daar nadat een andere dealer blijkbaar niet wenste te spreken met iemand in een spijkerbroek. Bij deze vestiging (toen nog vd Plas) werd je gewoon gelijk geholpen en had men oog en oor voor de klant. En heel vroegah (we spreken nu voor de 80-jarige oorlog lol) kwam ik bij Poelgeest Amstelveen, ook een prima mentaliteit daar.


Regards/groeten, Jeroen
User avatar
pattam2009
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 1066
Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Location: Zuid Holland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by pattam2009 »

Jeroen wrote:Goed geregeld! Sowieso een goed adres, kwam er in het verleden wel, ooit nog eens een nieuwe 7 besteld
Bedoel je steek sleutel 7 of ......
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Not really 8) maar was niet voor mij hoor, voor mijn toenmalige werkgever
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Peter V. wrote:Andere zijde is ook voorzien van een gereviseerde remklauw inclusief nieuwe schijven/blokken. Vandaag het gehele systeem ontlucht met de Eezibleed.........werkt best wel lekker zo! In de bedieningscylinder van de koppeling had zich aardig wat vuil verzameld.

Morgen even een testrit rijden maar de pedalen voelen goed aan.
Vandaag dus even de testrit gedaan want gisteren had de accu even geen zin. Alles werkt in principe goed maar ik denk toch nog wel wat lucht te hebben. Ik vind het pedaal best wel ver weg zakken t.o.v. eerder en t.o.v. de 316. Ik moest ook de remlichtschakelaar verzetten dus het rempedaal is al in een andere positie dan eerst.

In eerste gedachte was het mijn rembekrachtiger maar het motortoerental blijft gewoon netjes dus sprake van een "vacuumlek" heb ik niet. Deze week nog maar eens e.e.a. ontluchten. Met twee lege voorremklauwen en hoofdremcylinder kan er zich best nog wel ergens wat lucht verzameld hebben.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

De hele boel is leeg geweest dus daar gaat nog wel even tijd in zitten, met de Wilwood conversie kwam er na de 4e keer ontluchten nog lucht uit!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:De hele boel is leeg geweest dus daar gaat nog wel even tijd in zitten, met de Wilwood conversie kwam er na de 4e keer ontluchten nog lucht uit!

Daar ben ik ook bang voor. Ondertussen bijna 1,5 liter remvloeistof rondom er doorheen gehaald. Er komt in ieder geval geen vuiligheid meer mee. Ik moet wel zeggen dat het met een ontluchtingsapparaat heel wat makkelijker gaat. Blij dat ik die ook gekocht heb.

Komt wel goed hoor. Gewoon geduld hebben.........Het is alleen best koud in de garage nu.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Yep ik wilde ook eea gaan doen aan de E21 maar nee, ik wacht tot het ff iets warmer is.

Welke Eezibleed had jij trouwens gekocht, die met het oppompbare drukvat? Ik heb nu de budget versie die je op een ventiel aansluit, mooi simpel en licht voor mee op reis maar met zo'n vat is nog makkelijker en je zit niet met bandenspanningen te klooien tenminste. Heb al wel met professionele versies van dat drukvat gewerkt maar dat is me wat te prijzig voor thuis. Dus ben wel even benieuwd of je nu versie drukvat hebt en of dat bevalt, zit erover te denken om die ook maar te gaan halen.

Zodat anderen ook weten waar we 't over hebben:

Budget versie die z'n druk haalt uit een autoband via het ventiel
Image

Drukvat (nu ik meen 109 euro bij Brezan)
Image
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Ik heb diegene zonder drukvat dus met reservewiel.

Ik moet wel zeggen dat ik van mijn werk een reduceertje/filter heb meegenomen dus ze staat rechtstreeks via de compressor en dan ingesteld op 1,5 bar. Diegene met drukvat is nu in de aanbieding inderdaad en hadden ze twee weken geleden nog in bestelling staan en ik wilde niet echt wachten.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Dat is dan het voordeel van een compressor, lange slang, genoemde reduceer en je bent klaar. Ikke nie hebben nie.... op een dag he :wink:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Net es even de manual van die Eezibleed pro versie erop nageslagen, ik dacht nl dat je die ook met een handpompje op kon pompen a la drukspuit voor de tuin maar dat gaat helaas niet. Dan houden we 't nog wel even bij de basis versie.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

En jawel hoor. Een verse APK tot 1 Juni 2014!

Remmerij goed nagezien en bekeken op een remmentestbank. Uitleesgegevens gaven een goede remvertraging aan en geen scheeftrekkerij meer!

CO-waarde nog wat gefinetuned en ze draait netjes. Nu even wassen en klaarzetten voor de SM-2012. Dan kunnen we even wat aan de 316 doen (waterpompje).
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by uwbuurman »

MOOOIIIII!!! das binnen Peter!!! Van harte met de nieuwe APK. Fijn dat de remmentest ook lekker verliep.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29994
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Jeroen »

Kijk, is 't allemaal niet voor niets geweest, congrats!
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by Peter V. »

Afgelopen weekend natuurlijk de eifeltour gehad en dus 1000 km in een weekend gereden met de 320/6 (afgelopen jaar maar 2000 totaal).

De auto heeft zich goed gedragen maar ik heb wel weer wat werk te doen. Het koelsysteem behoeft toch nog wat extra aandacht. Ik had ze al gespoeld vorig jaar na aankoop en verschillende zaken vernieuwd.

Toch bevalt het me niet dat ze redelijk makkelijk naar 3/4 gaat. Zelfs tijdens regenachtig weer en dan wat langdurig iets sportiever rijden gebeurt dit.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Peter V: BMW E21 320/6 1981

Post by uwbuurman »

Hmmm, dus je had een probleem gehad als het gister 28 graden en zon was geweest?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Post Reply