De Colourlock gaat er binnenkort op. Heb er wel zin in!
uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Mannen, jullie kennen me minder goed dan gedacht... Gewoon klemmetjes 
De Colourlock gaat er binnenkort op. Heb er wel zin in!
De Colourlock gaat er binnenkort op. Heb er wel zin in!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Ziet er goed uit Koos. Mooi werk.
Eigenlijk een vraagje..... Was het niet makkelijker om het leer te behandelen met colourlock toen het nog niet op het stoel/bankframe zat?
Eigenlijk een vraagje..... Was het niet makkelijker om het leer te behandelen met colourlock toen het nog niet op het stoel/bankframe zat?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
ik heb dat wel overwogen, Peter, maar voor de bank geldt dat niet en voor de stoel, ta, dat was maar een hoekje. Nu zit het op de stoel terug en heb ik een mooie ondergrond onder het leer. Daarnaast wilde ik heel graag zien hoe het stond na reparatie.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Een stapje verder. Vooral nieuwe spulletjes, ik heb er zin in de auto weer op te bouwen. Alleen nog wat koperleidingen en dan heb ik alles, oh nee toch niet, ook nog wat diff olie.
Nagelnieuw voorruit met nieuw rubber en pees (origineel BMW), groen getint en groene baan.

Keienvanger netjes gespoten weer in huis


De zoveelste bestelling van de BMWdealer (voorschijven staan niet op de foto...)

En het diff weer inelkaar. Nog even vastzetten en afvullen.



Even ter herinnering hoe die diff eruit zag:

Nagelnieuw voorruit met nieuw rubber en pees (origineel BMW), groen getint en groene baan.

Keienvanger netjes gespoten weer in huis


De zoveelste bestelling van de BMWdealer (voorschijven staan niet op de foto...)

En het diff weer inelkaar. Nog even vastzetten en afvullen.



Even ter herinnering hoe die diff eruit zag:

Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 9:51 pm, edited 1 time in total.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11879
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Mooi man!! mag ik mijn 7 binnenkort even brengen, die is zo vies..
Jij kan goed detailneuken.
Jij kan goed detailneuken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29980
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Goh hee meneer koopt er een autootje bij zodat 'ie weer in een leuk oudje kan rijden en het is weer een halve restauratie. Aan de andere kant, het autootje kan zo wel weer de nodige jaren mee! Zorg wel dat je de techniek onder de kap ook een uitgebreide inspectie geeft (mn slangen) zodat 'ie straks niet alleen mooi en geconserveerd is, maar ook betrouwbaar hoor!
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
alle brandstof en remslangen en leiding vervang ik. Daarnaast kijk ik starks even naar de koelsysteem. Dat leek bij een eerste inspectie wel heel goed, maar bedankt voor de tip!
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Opletten mannen! Hier de eerste fase van mijn LPP (vrij naar de WPP van de FBI, Leather Protection programme) Kortom, COLOURLOCK time!!!!
Ik ben begonnen met de achterbankzitting.
Eerst reinigen. Gelet op de honden die er ooit zaten en eerdere behandelingen en gebruik van 25 jaar heb ik gekozen voor de Leder Reiniger Sterk, een schuim dat ik met het bijbestelde borsteltje opbracht en wat ik met een handdoek verwijderde. Dat moet twee uren drogen, maar ik heb gelijk ontvet met de Reinigingsbenzine en pas daarna twee uren laten drogen. Die reinigingsbenzine moet daar waar je de Leather fresh gaat gebruiken. Ik heb gewoon alles behandeld.
Onbehandelde bankzitting:



Door het reinigen worden de craquelé scheuren wel beter zichtbaar, maar je ziet het leer schoner worden.

Hier rechts nog vuil en links gereinigd.

Daarna even een beetje bijschuren, ik heb gewoon schuurpapier P240 gepakt. De ruwste plekken even licht bijgeschuurd.

Daarna in de Leather Fresh (op kleur gemaakt). Rechts in de Leather Fresh, links niet. Deel voor deel aanbrengen. Tussendoor regelmatig met een fohn drogen. op internet staan filmpjes waar ze het met een verfbrander doen, maar de haarfohn gaat prima en lijkt me iets veiliger.


De rugleuning van de bestuurdersstoel helemaal vies


Rechterwang behandeld met Leatherfresh, links niet

Links, alleen gereinigd:

Rechts, in de Leather Fresh:

Zitting bestuurdersstoel, gereinigd

Zitting bestuurdersstoel behandeld


Na de Leather Fresh moet de boel twee dagen uitharden voor je verder kunt
De volgende twee stappen zijn:
1. de protector, die gaat slijtage tegen op de gevoelige plekken, zoals de "instapwangen"
2. De Elephant ledervet, voor soepel houden en reguliere bescherming van het leer. Dit onderhoudsproduct gebruik je dus 2 tot 3 keer per jaar, afhankelijk van gebruik.
Als dat klaar is, zet ik de stoel weer in elkaar en pak ik de bijrijderstoel en de leuning van de achterbank aan. Daarna de kunstleren en kunststofdelen, zoals deurkaarten.
Ik ben begonnen met de achterbankzitting.
Eerst reinigen. Gelet op de honden die er ooit zaten en eerdere behandelingen en gebruik van 25 jaar heb ik gekozen voor de Leder Reiniger Sterk, een schuim dat ik met het bijbestelde borsteltje opbracht en wat ik met een handdoek verwijderde. Dat moet twee uren drogen, maar ik heb gelijk ontvet met de Reinigingsbenzine en pas daarna twee uren laten drogen. Die reinigingsbenzine moet daar waar je de Leather fresh gaat gebruiken. Ik heb gewoon alles behandeld.
Onbehandelde bankzitting:



Door het reinigen worden de craquelé scheuren wel beter zichtbaar, maar je ziet het leer schoner worden.

Hier rechts nog vuil en links gereinigd.

Daarna even een beetje bijschuren, ik heb gewoon schuurpapier P240 gepakt. De ruwste plekken even licht bijgeschuurd.

Daarna in de Leather Fresh (op kleur gemaakt). Rechts in de Leather Fresh, links niet. Deel voor deel aanbrengen. Tussendoor regelmatig met een fohn drogen. op internet staan filmpjes waar ze het met een verfbrander doen, maar de haarfohn gaat prima en lijkt me iets veiliger.


De rugleuning van de bestuurdersstoel helemaal vies


Rechterwang behandeld met Leatherfresh, links niet

Links, alleen gereinigd:

Rechts, in de Leather Fresh:

Zitting bestuurdersstoel, gereinigd

Zitting bestuurdersstoel behandeld


Na de Leather Fresh moet de boel twee dagen uitharden voor je verder kunt
De volgende twee stappen zijn:
1. de protector, die gaat slijtage tegen op de gevoelige plekken, zoals de "instapwangen"
2. De Elephant ledervet, voor soepel houden en reguliere bescherming van het leer. Dit onderhoudsproduct gebruik je dus 2 tot 3 keer per jaar, afhankelijk van gebruik.
Als dat klaar is, zet ik de stoel weer in elkaar en pak ik de bijrijderstoel en de leuning van de achterbank aan. Daarna de kunstleren en kunststofdelen, zoals deurkaarten.
Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 9:52 pm, edited 1 time in total.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12125
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Dat ziet er goed uit!
Ik ben nu in ieder geval zeker dat ik dit ook wil gaan doen bji de E30.
Ik ben nu in ieder geval zeker dat ik dit ook wil gaan doen bji de E30.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29980
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Frisse morgen zeg! Een betere reclame voor dat spul is er niet, super resultaat!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Ik gebruik al jaren colourlock, heel erg tevreden over!
Van het weekend nog een 02 interieur mee gedaan, was wel skai, maar het proberen waard
Goed bezig Koos!!!
groeten loentje
Van het weekend nog een 02 interieur mee gedaan, was wel skai, maar het proberen waard
Goed bezig Koos!!!
groeten loentje
- Thegs
- E21 VIP

- Posts: 2419
- Joined: Tue Feb 13, 2007 7:05 pm
- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Echt toppie hoor Koos! Ik kan echt niet wachten tot het buffel terug komt van Colorlock...
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11879
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Precies...wij zijn lui..
Maar idd, het is echt super goed spul - BLIJFT ook goed!

Maar idd, het is echt super goed spul - BLIJFT ook goed!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19156
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Goed nieuws van de belastingdienst. Ja, het kan, maar het is voor mij ook de eerste keer! Hoewel de 325iA cabrio in 1986 is gebouwd, is ze pas in 1987 op kenteken gezet. Onder de oude belastingwet, tot 1-1-2012, heeft de vorige eigenaar, Rob, vrijstelling gekregen, omdat hij kon aantonen met een certificaat van BMW Classic AG dat de auto echt voor 1-1-1987 is gebouwd.
In de nieuwe wetgeving moet een auto van 1987 26 jaar oud zijn om belastingvrij te zijn, als onderdeel van de overgangsregeling. Maar er staat in diezelfde regeling dat een auto ook vrijstelling krijgt als deze op 1-1-2012 25 jaar of ouder is. Dus heb ik op basis van dezelfde argumenten als Rob een beroep gedaan op de overgangsregeling. Dat is goed gegaan, ik heb met terugwerkende kracht naar de datum dat ik de auto op mijn naam heb gekregen vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting! Scheelt geen duizenden euro's en ik heb m daarom niet gekocht, maar leuk is het wel.
In de nieuwe wetgeving moet een auto van 1987 26 jaar oud zijn om belastingvrij te zijn, als onderdeel van de overgangsregeling. Maar er staat in diezelfde regeling dat een auto ook vrijstelling krijgt als deze op 1-1-2012 25 jaar of ouder is. Dus heb ik op basis van dezelfde argumenten als Rob een beroep gedaan op de overgangsregeling. Dat is goed gegaan, ik heb met terugwerkende kracht naar de datum dat ik de auto op mijn naam heb gekregen vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting! Scheelt geen duizenden euro's en ik heb m daarom niet gekocht, maar leuk is het wel.