Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Is het een vijfbak die eronder hangt?
Dat een bak wat zweet komt wel vaker voor.
distributieriem is niet aanwezig, waarschijnlijk hoorde je de v-snaar.
Maar ga er wat meer kijken en ga op je gevoel af.
groeten loentje
Dat een bak wat zweet komt wel vaker voor.
distributieriem is niet aanwezig, waarschijnlijk hoorde je de v-snaar.
Maar ga er wat meer kijken en ga op je gevoel af.
groeten loentje
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Als de auto zonder roest is zijn de puntjes die je aangeeft voor 100 euro te fixen.
Die raampees is zo te vervangenen zal de auto een hele frisse look geven, kost volgens mij rond de 40 euro voor v+a
Uitlaat kost misschien 50 euro maar Leon heeft vast nog wat delen liggen.
Die olielekkage is niks, doen ze allemaal en komt meestal via de schakelstang, keerring kost 3 * niks.
Blijft staan dat kleurverschil maar als dat het enige is vind ik de auto heel interessant!
Mooie kleur en 5-bak.
Die raampees is zo te vervangenen zal de auto een hele frisse look geven, kost volgens mij rond de 40 euro voor v+a
Uitlaat kost misschien 50 euro maar Leon heeft vast nog wat delen liggen.
Die olielekkage is niks, doen ze allemaal en komt meestal via de schakelstang, keerring kost 3 * niks.
Blijft staan dat kleurverschil maar als dat het enige is vind ik de auto heel interessant!
Mooie kleur en 5-bak.
So many cars, so little time
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Helemaal met WM eens, als dat alles is en je hebt de auto aan de hand van de buyer's guide goed op de specifieke punten gecontroleerd dan klinkt het als een nette auto in een ruim bovengemiddelde conditie. Wat ik zo lees zou 't voor mij reden zijn om de onderhandelingen te starten want de kans dat je op korte termijn voor een schappelijke prijs een nette en zo goed als roestvrije koets tegen komt is niet enorm groot.
Waarom zo goed als roestvrij: doorgaans duikt er als je aan de sleutel gaat zo links en rechts nog wel een randje of lasnaadje op, al ziet het stukje bodem dat op de foto staat er ook al niet beroerd uit.
Waarom zo goed als roestvrij: doorgaans duikt er als je aan de sleutel gaat zo links en rechts nog wel een randje of lasnaadje op, al ziet het stukje bodem dat op de foto staat er ook al niet beroerd uit.
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Precies! De langsliggers zijn ook niet ingedeukt en dat zie je wel eens anders. Hulpkoppeling lijkt ook recent.
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige posters.
In de basis helemaal geen slechte. Je weet altijd bij de aanschaf van een 30 jaar oude auto dat je dingen gaat tegenkomen maar de basispunten waar je een E21 op moet beoordelen lijken er goed uit te zien.
Heb je de achterbankleuning eruit gehad en goed gekeken bij de kunststof binnenschermpjes in de voorspatborden?
Het franse kenteken moet je je eigen helemaal niet druk maken. Invoeren stelt niets voor.
In de basis helemaal geen slechte. Je weet altijd bij de aanschaf van een 30 jaar oude auto dat je dingen gaat tegenkomen maar de basispunten waar je een E21 op moet beoordelen lijken er goed uit te zien.
Heb je de achterbankleuning eruit gehad en goed gekeken bij de kunststof binnenschermpjes in de voorspatborden?
Het franse kenteken moet je je eigen helemaal niet druk maken. Invoeren stelt niets voor.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
De onderkant was ook nog erg goed... Het lijkt allemaal wel erg gunstig, maar ik ben echt bang dat ik te weinig kijk op de zaken heb om te voorkomen dat ik een slechte koop doe. Zit ik zometeen met een 318 waar ik voor een APK 1000e extra in moet pompen... Twijfel dus...
Invoeren is inderdaad vrij simpel heb ik gezien.
Ik ga zaterdag eerst bij de rode 316 van Robbert kijken, en als ik daar meer een "wauw" gevoel bij heb, en hij echt in goede staat is, is de keus denk ik snel gemaakt. Ik heb in ieder geval nu iets meer referentie.
Dank je wel voor jullie hulp! Jullie horen het wel als er vorderingen zijn;)
Invoeren is inderdaad vrij simpel heb ik gezien.
Ik ga zaterdag eerst bij de rode 316 van Robbert kijken, en als ik daar meer een "wauw" gevoel bij heb, en hij echt in goede staat is, is de keus denk ik snel gemaakt. Ik heb in ieder geval nu iets meer referentie.
Dank je wel voor jullie hulp! Jullie horen het wel als er vorderingen zijn;)
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Tja dat hou je altijd met oldtimers, dan moet je geen oldtimer kopen. Je zult echt een keer moeten sleutelen (nou ja garage kan ook), maar over het algemeen zijn ze zeer betrouwbaar te noemen.
groeten loentje
groeten loentje
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
+1loentje wrote:Tja dat hou je altijd met oldtimers, dan moet je geen oldtimer kopen. Je zult echt een keer moeten sleutelen (nou ja garage kan ook), maar over het algemeen zijn ze zeer betrouwbaar te noemen.
groeten loentje
Als je een oldtimer koopt om kosten te besparen kom je van een koude kermis thuis.
Op zich hoeft het allemaal niet duurder te zijn.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
als dat je doel is moet je een barrel kopen, aftrappen en dan een nieuw barrel kopen. Wil je een klassieker hebben en houden, dan kost het geld (ik weet dit gelukkig niet uit eigen ervaring, tot op heden kom ik er erg goedkoop af.
)
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Maar, als alles is aangepakt, zijn de kosten erg laag en het meeste is zelf te doen en dat scheelt veel geld. Wegenbelasting heb je niet, maar dat gaat op aan de extra benzine. De auto is all risk te verzekeren, maar wel met kilometer beperking al zijn daar oplossingen voor
En je hebt geen afschrijving en een auto waar je tegenwoordig nog in gezien wil worden.
En je hebt geen afschrijving en een auto waar je tegenwoordig nog in gezien wil worden.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
loentje ligt dubbelals dat je doel is moet je een barrel kopen, aftrappen en dan een nieuw barrel kopen. Wil je een klassieker hebben en houden, dan kost het geld (ik weet dit gelukkig niet uit eigen ervaring, tot op heden kom ik er erg goedkoop af. )
maar inderdaad als je een beetje creatief bent en je hebt passie voor de auto dan moet het wel goedkomen!
groeten loentje
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Haha, ik weet het mensen, die auto mag me ook zeker wel geld kosten, aangezien het een hobby is. Het is allicht goedkoper dan de racemotoren die ik hiervoor had;)
Ik bedoel ook meer dat ik zo weinig verstand van zaken heb dat ik moeilijk kan bepalen of het een echt goede koop is, of dat ik genaaid word door die handelaar.
Na het weekend hak ik de knoop door welke het wordt.
groeten!
Ik bedoel ook meer dat ik zo weinig verstand van zaken heb dat ik moeilijk kan bepalen of het een echt goede koop is, of dat ik genaaid word door die handelaar.
Na het weekend hak ik de knoop door welke het wordt.
groeten!
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Woont er niemand in de buurt die even mee kan om samen de auto te beoordelen?
(weet zo even niet waar de auto staat)
(weet zo even niet waar de auto staat)
So many cars, so little time
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Inderdaad, misschien wil er wel iemand mee kijken!
groeten loentje
groeten loentje
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Gezien op Marktplaats of waar dan ook
Dat verstand van E21'ers komt vanzelf. Het is natuurlijk leuk om enigszins wat basis autokennis te hebben maar via dit forum is voldoende aanwezig ben ik van mening.
Zoals al eerder vermeldt is roest de grootste vijand van een E21. Al het mechanische is best betrouwbaar en relatief makkelijk te vervangen/onderhouden. Ikzelf weet uit eigen ervaring dat je het eerste jaar in een "nieuwe" E21 altijd extra geld kwijt bent en dan maakt het niet uit of je er eentje uit het duurdere of goedkopere segment haalt.
Je zal toch, ik wel in ieder geval, de auto op een goed onderhoudspeil willen brengen en dat kost geld en tijd. Als je dan iets zelf kan of gewillig bent het zelf te proberen spaar je aardig wat uit en je leert er nog wat bij ook.
De 318i ziet er zeker netjes uit maar dat is die van Robbert ook. Probeer in beiden te rijden en goed te kijken en luisteren.
Zoals al eerder vermeldt is roest de grootste vijand van een E21. Al het mechanische is best betrouwbaar en relatief makkelijk te vervangen/onderhouden. Ikzelf weet uit eigen ervaring dat je het eerste jaar in een "nieuwe" E21 altijd extra geld kwijt bent en dan maakt het niet uit of je er eentje uit het duurdere of goedkopere segment haalt.
Je zal toch, ik wel in ieder geval, de auto op een goed onderhoudspeil willen brengen en dat kost geld en tijd. Als je dan iets zelf kan of gewillig bent het zelf te proberen spaar je aardig wat uit en je leert er nog wat bij ook.
De 318i ziet er zeker netjes uit maar dat is die van Robbert ook. Probeer in beiden te rijden en goed te kijken en luisteren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.