Wat heb jij vandaag gedaan?
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Auto's kopen is leuk .. ze gestald krijgen is iets anders .. de garage van de e30 is samen met mijn grootmoeders huis verkocht dus een oplossing moest zich aandienen.
Na wat leeswerk ivm bouwregeltjes uiteindelijk een oplossing gevonden .. achteraan naast de woning kan nog net een garage worden gebouwd van 4,80 m lang op 3 m breed zonder aanvraag bouwvergunning. Enig klein nadeel is dat de eigelijke doorgang to achteraan maar 2 m breed is met dan nog eens een versmalling net te hoogte van de ingang garage 1,85m .. de e30 is met de spiegels open 1,79m breed
makkelijk binnen te raken toch
Eens de smalle doorgang voorbij is de breedte ruim voldoende 3m.
Al het voorgaande om te vertellen wat ik heb gedaan vandaag .. eerste fase .. rooien van de begroeieng in de doorgang .. 30 cm winst kwa breedte
..
Als de garage af is staat het hier wel goed vol .. 3 fun auto's, de daily van sarah en mijn bestelbus .. alhoewel vol ... er zijn er die een 320/4 MOETEN verkopen omdat ze teveel hebben staan
Gerrit
Na wat leeswerk ivm bouwregeltjes uiteindelijk een oplossing gevonden .. achteraan naast de woning kan nog net een garage worden gebouwd van 4,80 m lang op 3 m breed zonder aanvraag bouwvergunning. Enig klein nadeel is dat de eigelijke doorgang to achteraan maar 2 m breed is met dan nog eens een versmalling net te hoogte van de ingang garage 1,85m .. de e30 is met de spiegels open 1,79m breed
Al het voorgaande om te vertellen wat ik heb gedaan vandaag .. eerste fase .. rooien van de begroeieng in de doorgang .. 30 cm winst kwa breedte
Als de garage af is staat het hier wel goed vol .. 3 fun auto's, de daily van sarah en mijn bestelbus .. alhoewel vol ... er zijn er die een 320/4 MOETEN verkopen omdat ze teveel hebben staan
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Mooi werk Gerrit!
Vandaag e.e.a. voorbereidt voor het werkje van morgen! De 320/6 en de E30 geruild van plaats want ik wilde nog wat kleine dingen checken bij de E30 i.v.m. de aankomende APK.
Koppelingsysteem opnieuw ontlucht maar nu met de eezibleed (nieuwe cylinders/koppeling compleet). Verder een "eigen APK" gegeven en dat zal hopelijk wel goed komen.
Morgen heb ik een Nissan Skyline op de brug staan voor een nieuw uitlaatsysteem. Ja het is geen BMW maar wat zit er een mooi geluid in die turbo geblazen 6 cylinder in lijn.
Vandaag e.e.a. voorbereidt voor het werkje van morgen! De 320/6 en de E30 geruild van plaats want ik wilde nog wat kleine dingen checken bij de E30 i.v.m. de aankomende APK.
Koppelingsysteem opnieuw ontlucht maar nu met de eezibleed (nieuwe cylinders/koppeling compleet). Verder een "eigen APK" gegeven en dat zal hopelijk wel goed komen.
Morgen heb ik een Nissan Skyline op de brug staan voor een nieuw uitlaatsysteem. Ja het is geen BMW maar wat zit er een mooi geluid in die turbo geblazen 6 cylinder in lijn.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Idd mooi Gerrit, wees blij dat je er thuis iets bij kunt bouwen, top!
Peter: Skyline is zeker mijn ding niet, maar wel indrukwekkend, er zijn wat ernstig gekietelde exemplaren die leuke prestaties neerzetten, heb al eens met 450 pk in zo'n ding gereden en dat gaat best vooruit
Peter: Skyline is zeker mijn ding niet, maar wel indrukwekkend, er zijn wat ernstig gekietelde exemplaren die leuke prestaties neerzetten, heb al eens met 450 pk in zo'n ding gereden en dat gaat best vooruit
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

Een skyline is mijn ding ook niet. Het geluid en de rechtdoor acceleratie is wel indrukwekkend met 300 pk (die van hem dan).
Het is in ieder geval leuker dan een mondeo of vectra.
Het is in ieder geval leuker dan een mondeo of vectra.
Gr Peter V.
Vandaag de binnenkant van het Li-voorscherm van de E34 schoongemaakt en de onderkant glad gemaakt. Onder de primerlaag zat wat meer corrosie dan gedacht; over de gehele breedte als het ware, maar niets ernstigs. Ik heb geen foto's kunnen maken omdat de Sony 717 nog steeds kapot is.
Om te kijken of de F717 nog te redden is, heb ik deze uit elkaar geschroefd. Als Sony hetscharnier als spare-part levert, is er een goede kans; anders is het een totall-los. Ik heb i.i.g mijn 'óude' Nikon D70 laten repareren (nieuwe CF-assembly). Kosten 'slechts' 143 Euries en als de F717 niet reparabel is, is dat voor de automotive doeleinden een prima vervanger. Moet ik alleen bij broer Konijn een kitlensje ophalen.
Verder staat de A6 van mijn ouwe heer op de brug vanwege een lekkende krukaskeerring. De demontage van de bak was een drama i.v.m de ontbrekende ruimte voor de steekasflenzen. Bij montage zal het subframe moeten zakken. Als die klaar is, staat een bezoekje aan ZF in Dortmund op het programma.
Verder kreeg ik vandaag heel veel vragen van mijn oudste zoon over BMW's. Papa, wat is de nieuwste vijf-serie ? Papa, wat is een E21 eigenlijk ?
Om te kijken of de F717 nog te redden is, heb ik deze uit elkaar geschroefd. Als Sony hetscharnier als spare-part levert, is er een goede kans; anders is het een totall-los. Ik heb i.i.g mijn 'óude' Nikon D70 laten repareren (nieuwe CF-assembly). Kosten 'slechts' 143 Euries en als de F717 niet reparabel is, is dat voor de automotive doeleinden een prima vervanger. Moet ik alleen bij broer Konijn een kitlensje ophalen.
Verder staat de A6 van mijn ouwe heer op de brug vanwege een lekkende krukaskeerring. De demontage van de bak was een drama i.v.m de ontbrekende ruimte voor de steekasflenzen. Bij montage zal het subframe moeten zakken. Als die klaar is, staat een bezoekje aan ZF in Dortmund op het programma.
Verder kreeg ik vandaag heel veel vragen van mijn oudste zoon over BMW's. Papa, wat is de nieuwste vijf-serie ? Papa, wat is een E21 eigenlijk ?
Carpe Diem, Raymond
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
antwoord van Raymond, zoals ik me dat kan voorstellen: "Goede vraag jongen, Pappa weet dat ook niet echt. Ik heb veel auto's maar een echte E21, tja... euhhh..."

Hey Koos,
Ik zei dat het de oudste van alle drietjes was, waarop Wouter weer doorvroeg: "de auto die Arjan heeft ?" (Arjan is ouder buurman). Ik zei ja dat klopt.
N.B: Mijn oude buurman heeft een E21 320/6 als winterauto die hij nu wel kwijt wil aangezien hij weer op het dorp werkt. Maar dat ding is gaar en heeft veel meer liefde nodig dan dat economisch verantwoord is. Maar ik zou hem voor de loods kunnen zetten. Dan kan ik tenminste zeggen dat ik bij de club hoor.
Ik zei dat het de oudste van alle drietjes was, waarop Wouter weer doorvroeg: "de auto die Arjan heeft ?" (Arjan is ouder buurman). Ik zei ja dat klopt.
N.B: Mijn oude buurman heeft een E21 320/6 als winterauto die hij nu wel kwijt wil aangezien hij weer op het dorp werkt. Maar dat ding is gaar en heeft veel meer liefde nodig dan dat economisch verantwoord is. Maar ik zou hem voor de loods kunnen zetten. Dan kan ik tenminste zeggen dat ik bij de club hoor.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

Nu ben ik redelijk aan de maat, maar ik denk dat jij niet echt lekker past in zo'n klein autootje.
Hoe lang was u ook al weer?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dank U; kort aan de 2mtr.323baur wrote:Nu ben ik redelijk aan de maat, maar ik denk dat jij niet echt lekker past in zo'n klein autootje.
Carpe Diem, Raymond
- 323baur
- E21 VIP

Kom maar een keertje proefzitten.
Wel leuk, maar ik moet niet langer worden. (190)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

Langer worden gaat bij jouw niet gebeuren hoor Ite......... Alleen de Recaro's gaan wel steeds beter passen323baur wrote:Kom maar een keertje proefzitten.
Langzaam beginnen we te krimpen.
Gr Peter V.
- 323baur
- E21 VIP

says whoPeter V. wrote:Langer worden gaat bij jouw niet gebeuren hoor Ite......... Alleen de Recaro's gaan wel steeds beter passen323baur wrote:Kom maar een keertje proefzitten.
Wel leuk, maar ik moet niet langer worden. (190)![]()
- Peter V.
- E21 VIP

Me!323baur wrote:says whoPeter V. wrote:Langer worden gaat bij jouw niet gebeuren hoor Ite......... Alleen de Recaro's gaan wel steeds beter passen323baur wrote:Kom maar een keertje proefzitten.
Wel leuk, maar ik moet niet langer worden. (190)![]()
Is de leeftijd he.
Gr Peter V.