Beste lezers, ik heb gisteren de bmw van mij op blokken gezer om de velgen te laten stralen en opnieuw te laten spuiten.
Toen kwam ik er achter dat de bescherm rubber (balg) van de voorvering gescheurd was en al behoorlijk ver weg was.
Nu is de vraag hoe krijg ik deze vervangen.
Kan ik probleemloos de veerpoot los draaien aan de bovenkant dan laten zakken en de balg er over schuiven ?
De auto moet sosizo nog uitgelijnt worden ivm andere werkzaamheden aan de stuurstang.
gr Bas.
Bescherm rubber voorveering vervangen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Bescherm rubber voorveering vervangen
Eh nee, dat staat ongeveer gelijk aan zelf moord (letterlijk), je hebt geen idee hoeveel spanning er op die veer staat. De balg is alleen stofhoes dus geen paniek en ook geen APK afkeur. Je schokdempers gaan wellicht wel wat langer mee met, maar dan moet je de veerpoot uitbouwen en met verenspanners de veer eerst inspannen voordat je de boel lost kunt halen. Reken er dan ook op dat er een grote kans is dat het toplager speling vertoont en vervangen mag worden.
Regards/groeten, Jeroen
- b.r
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 116
- Joined: Fri Jul 22, 2011 8:25 pm
- My E21(s): E21 315 DD E91 318i
- Location: Grubbenvorst
Re: Bescherm rubber voorveering vervangen
Ok, niet doen dus!!
Kan ik niet een balg op de een of andere manier opensnijden en dan er omheeb plakke of iets dergelijks (kunst en vlieg werk, pappen en nathouden manier) ?
Kan ik niet een balg op de een of andere manier opensnijden en dan er omheeb plakke of iets dergelijks (kunst en vlieg werk, pappen en nathouden manier) ?
Red is not a collor, its a way of life
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Bescherm rubber voorveering vervangen
Doe het nou in 1x goed, of niet..
Zo heel moeilijk is het niet, in het grote Bilstein draadje vind je alle info.
Zo heel moeilijk is het niet, in het grote Bilstein draadje vind je alle info.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.