Even voorstellen
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen
Sja uiteindelijk kan er van alles zijn, bijvoorbeeld ook een lekke aanzuigslang bovenop de tank of een verstopte aanzuigunit in de tank (let op gevoellig en prijzig).
Alle mogelijke opties en narigheid zijn in dit draadje van Wilmo wel voorbij gekomen dus handig om eens na te lezen en eens wat nader onderzoek te doen:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 5&start=24
Alle mogelijke opties en narigheid zijn in dit draadje van Wilmo wel voorbij gekomen dus handig om eens na te lezen en eens wat nader onderzoek te doen:
http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.p ... 5&start=24
Regards/groeten, Jeroen
Re: Even voorstellen
Moet morgen weer naar werk , de BMW staat daar, dus zal ik dan nog even de slangen controleren. Zit ik na de pauze weer met zwarte klauwen achter de PC.
Ik heb wel ondertussen een pomp gevonden bij Roelof (staat hier ook op het forum) dus ik zou binnen niet afzienbare tijd weer moeten kunnen rijden.
Ik heb wel ondertussen een pomp gevonden bij Roelof (staat hier ook op het forum) dus ik zou binnen niet afzienbare tijd weer moeten kunnen rijden.
E21 320/6 1982
Re: Even voorstellen
Dat draadje van Wilmo had ik idd gevonden en was erg informatief. Ik hoop dat ik er wat makkelijker vanaf kom, maar we gaan het zien. Hij strandde elke keer in de regio Rotterdam, waar ik nu ook sta, dus ik herkende er veel van.
Update volgt.
Update volgt.
E21 320/6 1982
Re: Even voorstellen E21 320/6
De BMW is weer thuis, maar niet zonder slag of stoot.
Goed, afgelopen weekend weer naar schiedam gereden met m'n vervangende brandstofpomp. eerst nog even getest of de oude het echt niet deed, en dat leek zo te zijn , dus heb ik die verwijderd. Nadat ik de pomp los had bleek de vervangende pomp anders te zijn
. Blijkbaar heeft de ene pomp een langere pen ad onderkant dan de andere. Iemand een idee wat het verschil is tussen beide? kan ik dit oplossen met een ander spacer (zwart blokje)?
Bij gebrek aan een betere optie de oude pomp nog eens handmatig getest en toen deed ie het natuurlijk, geen idee waar dat aan heeft gelegen, maar ik gok dat ie lucht heeft aangezogen en het daarom niet deed. Ik heb de oude pomp er maar weer opgezet en alle lucht uit het systeem gezogen. daarna de auto gestart en toen bleef ie lopen.
Helaas is door het rommelen ad brandstofpomp een waterslang gescheurd, waardoor ik alsnog niet naar huis kon. Die slang was blijkbaar aan vervanging toe, beter dat ik er zo achter kom dan onderweg. De volgende dag heb ik de slang provisorisch geplakt met ductape en ben ik binnendoor naar huis gereden.Precies toen ik de oprit opdraaide begaf de ductape het en liep de hele boel leeg, maar ik was iig wel thuis
.
Nu eerst een nieuwe set waterslangen een ik wil ook wel een andere pomp want ik weet nog steeds niet precies waarom die andere opeens niets meer deed.
Goed, afgelopen weekend weer naar schiedam gereden met m'n vervangende brandstofpomp. eerst nog even getest of de oude het echt niet deed, en dat leek zo te zijn , dus heb ik die verwijderd. Nadat ik de pomp los had bleek de vervangende pomp anders te zijn
Bij gebrek aan een betere optie de oude pomp nog eens handmatig getest en toen deed ie het natuurlijk, geen idee waar dat aan heeft gelegen, maar ik gok dat ie lucht heeft aangezogen en het daarom niet deed. Ik heb de oude pomp er maar weer opgezet en alle lucht uit het systeem gezogen. daarna de auto gestart en toen bleef ie lopen.
Helaas is door het rommelen ad brandstofpomp een waterslang gescheurd, waardoor ik alsnog niet naar huis kon. Die slang was blijkbaar aan vervanging toe, beter dat ik er zo achter kom dan onderweg. De volgende dag heb ik de slang provisorisch geplakt met ductape en ben ik binnendoor naar huis gereden.Precies toen ik de oprit opdraaide begaf de ductape het en liep de hele boel leeg, maar ik was iig wel thuis
Nu eerst een nieuwe set waterslangen een ik wil ook wel een andere pomp want ik weet nog steeds niet precies waarom die andere opeens niets meer deed.
E21 320/6 1982
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29994
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Even voorstellen
Je bent iig thuis gekomen! Maar misschien is die pomp van een vierpitter dan, die zijn nl anders...
Regards/groeten, Jeroen
Re: Even voorstellen
zal even een foto posten vd pomp die niet paste. die andere laat ik vooralsnog maar even zitten. zodra ik een nieuwe waterslang heb ga ik eerst maar even in de buurt rondrijden, dan ben ik zo weer thuis.
E21 320/6 1982
Re: Even voorstellen
Ben zeker blij dat de auto weer op de oprit staat. staat ie een stuk veiliger dan op een industrieterein in Schiedam.
Ik heb ondertussen al een nieuwe waterslang besteld zodat ik de koeling weer kan maken. Ik heb er ook maar gelijk een onderhoudssetje van W&N bij besteld met filters, bougies ed., dan ga ik straks een beetje beter voorbereid de zomer in. Voordat dat allemaal zo ver is wil ik graag een definitieve oplossing hebben voor het brandstofsysteem.
Ik vermoed dat de pomp die gekocht heb toch van een 4cy (M10?) is. Er zit een langere stang in dan bij die van mij en dat lijkt op de tekening ook zo te zijn, maar dat is lastig te zien. Ik heb even het nog even gecheckt bij de verkoper, maar die zegt hem van een 6cyl (M20?) afgehaald te hebben. Zou het kunnen dat die pomp op beide blokken past? maar dat daar dan wel het juiste spacer (nr2 en 8 in de tekening) bij moet? lijkt me wel namelijk.
Zie foto's ter info.

De pomp die er op moet maar niet past, en dus vermoedelijk van een 4cyl motor komt.

Nummer op de pomp is niet terug te vinden in de catalogus.
De pomp links is voor de 6cyl, rechts is voor de vierpitter

Ik heb ondertussen al een nieuwe waterslang besteld zodat ik de koeling weer kan maken. Ik heb er ook maar gelijk een onderhoudssetje van W&N bij besteld met filters, bougies ed., dan ga ik straks een beetje beter voorbereid de zomer in. Voordat dat allemaal zo ver is wil ik graag een definitieve oplossing hebben voor het brandstofsysteem.
Ik vermoed dat de pomp die gekocht heb toch van een 4cy (M10?) is. Er zit een langere stang in dan bij die van mij en dat lijkt op de tekening ook zo te zijn, maar dat is lastig te zien. Ik heb even het nog even gecheckt bij de verkoper, maar die zegt hem van een 6cyl (M20?) afgehaald te hebben. Zou het kunnen dat die pomp op beide blokken past? maar dat daar dan wel het juiste spacer (nr2 en 8 in de tekening) bij moet? lijkt me wel namelijk.
Zie foto's ter info.

De pomp die er op moet maar niet past, en dus vermoedelijk van een 4cyl motor komt.

Nummer op de pomp is niet terug te vinden in de catalogus.
De pomp links is voor de 6cyl, rechts is voor de vierpitter

E21 320/6 1982
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Even voorstellen
Je hebt de verkeerde pomp, is defo niet van een 6-cylinder.
Even terugbrengen bij de verkoper!
Even terugbrengen bij de verkoper!
So many cars, so little time
Re: Even voorstellen
Zo, weer terug van weggeweest.
Heb de auto uiteindelijk weer ad praat gekregen met weer een andere brandstofpomp, loopt weer als vanouds. Daarna geen problemen meer gehad, en dus ook niet meer vaak op het forum geweest
. Ik zag dat alle foto's niet meer te zien zijn, zal eens kijken of ik die weer zichtbaar kan maken. Ik heb onder deze post ook een aantal nieuwe foto's geplaatst, zou ik nog doen nl.
Heb de hele zomer lekker gereden, tot een week of twee geleden de accu op eens leeg was, op zich geen probleem want ik kreeg hem met startkabels weer snel ad praat. Bleek dat ik de sigarettenaansteker aan had gezet (als test om te kijken of ie het deed), en ik die nooit meer uitgezet heb. Blijkbaar deed ie het wel, maar schoof ie niet meer automatisch terug na het opwarmen. Toen ik een paar dagen later weer in de auto stapte hin de aansteker een beetje zielig uit het dashboard omdat ie oververhit en deels gesmolten was
. Stel je voor dat zo je auto, die direct naast het huis staat even afbrandt, niet cool!
Hoe dan oo, hij starte nog mbv de startkabels dus heb ik een lekker rondje gereden om even van de schrik te bekomen. Nou wilde ik vd week weer wegrijden en starte ie weer niet, maar nu ging er zelfs helemaal geen enkel lampje of wat dan ook branden, helemaal niks. Ook niet als ie ad startkabels staat. zelfs de alarmlichten doen het niet.
ik heb even zitten zoeken op het forum, maar lukt me zo snel niet iets te vinden.
Iemand een idee?





Heb de auto uiteindelijk weer ad praat gekregen met weer een andere brandstofpomp, loopt weer als vanouds. Daarna geen problemen meer gehad, en dus ook niet meer vaak op het forum geweest
Heb de hele zomer lekker gereden, tot een week of twee geleden de accu op eens leeg was, op zich geen probleem want ik kreeg hem met startkabels weer snel ad praat. Bleek dat ik de sigarettenaansteker aan had gezet (als test om te kijken of ie het deed), en ik die nooit meer uitgezet heb. Blijkbaar deed ie het wel, maar schoof ie niet meer automatisch terug na het opwarmen. Toen ik een paar dagen later weer in de auto stapte hin de aansteker een beetje zielig uit het dashboard omdat ie oververhit en deels gesmolten was
Hoe dan oo, hij starte nog mbv de startkabels dus heb ik een lekker rondje gereden om even van de schrik te bekomen. Nou wilde ik vd week weer wegrijden en starte ie weer niet, maar nu ging er zelfs helemaal geen enkel lampje of wat dan ook branden, helemaal niks. Ook niet als ie ad startkabels staat. zelfs de alarmlichten doen het niet.
ik heb even zitten zoeken op het forum, maar lukt me zo snel niet iets te vinden.
Iemand een idee?





E21 320/6 1982
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Even voorstellen
Even doormeten of je voldoende opbrengst heb bij de dynamo. Wellicht is je spanningsregelaar/koolborstels versleten. Het kan ook gewoon dat je accu gewoon afgelopen is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Wondermike
- E21 Master
- Posts: 7014
- Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Re: Even voorstellen
Maar dan zou hij het met startkabels toch wel moeten doen?
Even al je zekeringen "rollen" en controleren. contactslot kan ook nog de boosdoener zijn.
Even al je zekeringen "rollen" en controleren. contactslot kan ook nog de boosdoener zijn.
Vuur is zeker niet cool!Stel je voor dat zo je auto, die direct naast het huis staat even afbrandt, niet cool!
So many cars, so little time
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Even voorstellen
Oeps die had ik even gemist met lezen idd.Wondermike wrote:Maar dan zou hij het met startkabels toch wel moeten doen?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Re: Even voorstellen
Bedankt voor de reacties, ik zal vd even tijd zoeken om naar de auto te kijken.
Vraagje:A als de motor niet loopt dan levert de dynamo toch niks op? wat zou ik dan moeten meten, aangezien de auto op het moment niet start?
thanks
Vraagje:A als de motor niet loopt dan levert de dynamo toch niks op? wat zou ik dan moeten meten, aangezien de auto op het moment niet start?
thanks
E21 320/6 1982
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19160
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Even voorstellen
nee, daar heb jij gelijk in. Ik zou een andere accu proberen om het ding in leven te krijgen en dan meten.