Daar ben ik weer... Lang weg geweest, langer dan verwacht. Door enorme drukte met werken, dus tijdgebrek, heb ik hier weinig aanwezig kunnen zijn. Dit vind ik zeer jammer en ga proberen weer wat meer actief aanwezig te zijn.
Nu zullen jullie allen wel afvragen... Loopt die bak inmiddels, antwoord: JA!
Ging niet vanzelf, heb toch wel vele uurtjes (hier en daar wat over) in de ontsteking gestoken en toen alles aangesloten was: sleutel omdraaien en..... NIKS!!!!
Weer alles nalopen, ecu aan de pc gehangen, maar IK kon niks vinden. Nou moet ik zeggen dat ik mechanisch het merendeel wel opgelost krijg, maar electronisch is niet mijn sterkste kant.
Dus... Mijn zwager er even bijgeroepen, weet iets meer van electronica en car-audio, maar blijkt dat KMS toch iets ingewikkelder is dan dat, vooral omdat de we geen connectie konden maken met de PC, dus we konden het systeem niet eiken (nulpunt bepalen).
Dus, uiteindelijk na veel proberen toch besloten om hem weg te brengen naar mijn O zo geweldige dorpsgenoot... Een ervaren monteur(ASL- Pierre), die veel van dit soort autos weet. Gelukkig heeft hij iemand in dienst die weer veel van tuning weet (Sander), dus die KMS is een makkie voor hem. Hij staat momenteel nog daar, wel heb ik hem al horen lopen, alleen is er enige moeite met het afstellen van 1 carb. De flow is hier niet optimaal waardoor stationair 1 cyl. niet mooi meeloopt. Bij accelereren trekt ie weer gelijk. Conclussie: Carbs helemaal nalopen (in het ergste geval een rebuilt).
Maargoed, hij loopt! En ik weet zeker dat het goed komt! Ik verwacht deze week een telefoontje met het nieuws dat ik hem kan kome hale...
Meteen APK laten nakijken en keuren (afmelding nadat ie goed loopt natuurlijk)... En er was maar 1 klein detail wat niet goed was... De MOTORKAP
Het is zoveel makkelijker te sleutelen zonder dit ding... Dus zal van de week eens de motorkap erop gaan zetten, dan is ie zo goed als klaar.
Zelf nog ff achterremmen reviseren: voor APK zijn ze nog goed.
Kortom: Het eind is in zicht, het enige wat me wel "pijn" doet, is dat ik het project niet helemaal zelf af heb kunnen ronden. Vooral door gebrek aan kennis, maar ook door gebrek aan tijd, want als ik meer tijd zou hebben, had ik zelf alles tot op de bodem uitgezocht (om er vervolgens ook niet uit te komen). Gelukkig belt Pierre regelmatig even op, wanneer er vorderingen of besluiten genomen moeten worden, hij weet immers hoe t is om een "eigen" project uit handen te moeten geven.
snel hierover meer!! fotos en video volgen....