Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal stroken afdichtingsband wat tussen de voorspatborden komt bij montage. Een soort kit op een rol als het ware.
Er zijn wel rollen te koop maar dan heb je het gelijk over 40 meter.
Hmmmm ik was van plan een of beide voorschermen van de Baur los te halen voor inspectie, maar er zit af fabriek al wat tussen, ik meen kit aan de bovenzijde? Ik was eigenlijk van plan om er alleen wat tectyl op te spuiten voor montage en dan de boel terug op elkaar te drukken, zit 't weer helemaal dicht lijkt me. Of zou je aan het krabben moeten en van dat band?
De kit die er vanaf de fabriek tussen zit is echt taai spul, de helft blijft aan je auto zitten en de andere helft aan je spatbord.
Maar ondertussen is het dan zo uitgelubberd dat je het er niet echt mooi meer op krijgt (denk ik).
Die kit zit trouwens bovenlangs maar ook op de A-stijl helemaal naar beneden. Met verwijderen komt er behoorlijk kracht op je spatbord te staan.
Zou er 2 keer over nadenken.
Op de witte Baur zitten nieuwe (immi) spatborden en daar hebben ze geen kit meer tussen gedaan bij montage.
Ik wil ze wel goed monteren nu dus met die band ertussen.
Ik had al begrepen dat je er beter even een mes in kunt zetten idd, dan komt het ook allemaal weer mooi op z'n plek met een beetje drap ertussen. Maar als er niks zit wil je er idd wel wat goeds tussen!
Ik heb ze bij de 316 ook los gehad en die originele kit was niets meer mee te doen. Veelal uitgehard en taai inderdaad. Ik heb alles losgestoken/verwijderd en er strijkkit tussen gedaan.
Ik had namelijk ook zo'n 40 meter probleem.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.