Website bmwe21.net

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Re: Geheel vernieuwde website bmwe21.net

Post by Jeroen »

Thanks Gerrit! Idee was om de brochures op de site te zetten en de artikelen op het forum, anders wordt het misschien teveel van het goede.

Wat ik nu nog wil is goede foto's en/of brochure scans van een Edition E en een Edition S en dan is het met de site wel weer even mooi zo

Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

En ach als er af en toe een leuk domein vrij valt, lijven we die ook in.

Hadden we al bmwe21.info - bmwe21.eu - bmwe21.nl en bmwe21.com erbij, nu hebben we ook e21.nl, lekker kort. Voor het forum doe je dan gewoon e21.nl/forum. Nou zou ik alleen nog e21.net erbij willen maar die meneer wil er nog niet vanaf. Geduld is een schone zaak.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Vandaag nog even onderzoek gedaan naar klachten over de snelheid van de site. Op een enkel hikje na is er eigenlijk niet zoveel aan de hand met de servers, maar ik ontdekte wel iets anders: er zijn toch nog een behoorlijk aantal mensen hier die oude versies van Internet Explorer gebruiken, die niet meer worden ondersteund. Zelfs ten opzichte van de voorlaatste versie 8 is de huidige versie 9 gewoon 10x sneller. Ofwel, heb je issues, kijk dan ook eens hoe up to date je webbrowser is.

Overigens blijf ik erbij dat Mozilla Firefox een veel betere, meer veilige en meer stabiele oplossing is maar elk zijn meug.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Gister was het forum aan de beurt. Het ziet er naar uit dat we overstappen naar een nieuwe hoofdsponsor (onderhandelingen zijn reeds gestart). Het forum had al even geen update meer gehad omdat dit door diverse maatwerk aanpassingen nogal wat voeten in de aarde heeft. Nu moesten de aanpassingen voor Schmiedmann er toch vanaf en wilde ik ook van de Google advertenties af aangezien die af en toe eens een paar duppies genereren maar niet veel meer, dan vind ik het alleen maar verstorend.

Dus gisteravond het forum geupdate naar de laatste versie, gezorgd dat ook het automatisch resizen weer werkt. Ik geloof alleen dat de melding voor de verjaardagen overleden is, daar zal ik nog even naar kijken. En dan nieuwe banners en links gaan inbouwen als we het eens worden met een nieuwe hoofdsponsor... ook dat vergt wat inspanningen in deze minder gunstige tijden.

En als het goed is zijn we dan ook weer even beter bestand tegen de spammers want dat aantal zagen we de afgelopen weken weer oplopen. Wat ook mooi was opgelopen, maar dan in positieve zin, waren de bezoekersaantallen van de website als totaal. Behalve dat het sowieso hoog tijd was voor een stukje modernisering krikt dat soort acties het aantal hits doorgaans ook leuk op. De bezoekersaantallen waren op hun weg terug maar het gemiddelde aantal hits op dit moment ligt al ruim 20% hoger dan kort voor de update van de site. Weer een doel bereikt!
Regards/groeten, Jeroen
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Goed bezig vriend.
Hoeveel uurtjes per week gaan hier nou inzitten?
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Normaal gesproken is de site en forum onderhouden (incl spammers, aanmeldingen groepen, etc) denk ik ca 4-5 uurtjes per week. Met alles opfrissen en updaten zijn er recent flink wat uren in gaan zitten maar dat mag wel een keer, de site zoals die er was was ongeveer een jaar of 6 geleden opgezet en bepaalde pagina's waren zelfs nog ouder.
Regards/groeten, Jeroen
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

mooi werk Jeroen!
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Nooit geweten dat het "standaard" onderhoud aan een forumsite toch nog zoveel tijd inbeslag neemt.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Sja het zijn allemaal ditjes en datjes en je wilt zelf ook nog wel een stukje controle houden:

- update site zelf ivm andere software, nieuwe info, links die niet meer werken of geupdate moeten worden
- handmatig toestemming geven voor deelname aan groepen om wildgroei daar te voorkomen (je wilt niet weten hoeveel mensen bijv lid willen worden van de Alpengroep of de Sharknose Meeting groep)
- updates doen op 't forum, bugs eruit halen, aanpassingen/uitbreidingen (zoals bijv die auto resize zodat we niet allemaal tegen megagrote foto's van Peter aan zitten te kijken hihi)
- toezicht houden op aanmeldingen met spam/links/etc, verwijderen, IP adressen blokkeren ter voorkoming van herhaling
- toezicht houden op taalgebruik of bepaalde afbeeldingen, mensen daarop aanspreken
- scheidsrechter spelen tussen ruziënde engelsen

Het zijn allemaal geen grote kluiven op weekbasis bezien, meer kleine klusjes. Een grote forum update zoals gisteren gedaan vergt -omdat de handige auto update 't doorgaans niet goed doet- zo'n 3 uur voordat alles weer in de lucht is, maar dat doe je hooguit eens per jaar.

En verder ben ik erg blij dat ik af en toe een beroep op Dennis kan doen als het om php programmeerwerk gaat bijvoorbeeld :thumbsup en Dennis is op het moment ook druk doende met de website van de Sharknose Meeting, echt klasse! :cheers
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

Jeroen wrote:(zoals bijv die auto resize zodat we niet allemaal tegen megagrote foto's van Peter aan zitten te kijken hihi)
Oeps is het zo erg....... Ik heb niet het idee dat ik ze zo groot upload trouwens. :oops:
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

Guido
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): '82 323i Polaris

Post by Guido »

Respect voor alle efforts die je er in steekt.
Hoewel geen frequente poster, geniet ik met grote regelmaat van je forum / site!
Dank! :)
323i 1982 Polaris / Atlantic Blue interior
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Peter: ach 1600x1200 is ook niet heel groot, maar groot zat om de verhoudingen op het forum leuk in de war te schoppen. Dat is nu dus beveiligd en foto's worden geschaald maar max 800 breed, dat is dus een kwart van jouw oorspronkelijke formaat (voor de wiskundigen onder ons: 800x600 past 4x in 1600x1200).

Guido: leuk te horen en graag gedaan. De community een beetje levend houden he :wink:
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

En buttons toegevoegd om een topic direct te delen op Facebook, Twitter en MySpace. Te vinden bovenin elke eerste post van een topic.

Lijkt me ook wel leuk om een eigen 'Like' button hier te hebben of een die direct linkt naar FB maar dat heeft nog wat voeten in de aarde, gaan we nog wel een keer doen.

Gezien de populariteit van Facebook heb ik wel een extra profielveld ingevoegd waar je de link naar je FB pagina kunt invoegen. Te vinden in het User Control Panel en dan onder Profile, of je klikt gewoon hier.

Als je dat invult verschijnt dat als een link in je profiel zodat anderen je kunnen vinden op FB.
Regards/groeten, Jeroen
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Hoe bedoel je site updaten levert extra traffic op?

Image
Regards/groeten, Jeroen
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP

Post by Peter V. »

:thumbsup Great!
Gr Peter V.

Post Reply