Vandaag de hoofdkoppeling vervangen van de 316. Deze was gereviseerd door de vorige eigenaar maar deed het helemaal niet meer.
Dat is best een k*t klusje zeg.
Ik dacht slim te zijn door het doozichtige slangetje die van de remleiding komt los te trekken uit de koppeling cylinder zodat de remolie er in kon blijven.
Na veel gepiel om de gedemonteerde vervanger te plaatsen en van binnenuit weer in elkaar te zetten even dat slangetje terugdrukken, nou mooi niet.
Daar kom ik met mijn poezelige handjes slecht bij, resultaat was dat het reservoir toch leeg was en de motorruimte vol olie zat voordat eindelijk het slangetje zat.
Hierna de boel afgespoten met veel water en de boel ontlucht.
Koppeling doet het weer maar zit erg hoog.
De motor loopt slecht, lijkt de ontsteking te zijn.
Krijg terugslag in de carburateur.
Ik moet me even inleren hoe dat bij een 4 cylinder zit. En zo'n carburateur is ook niet mijn ding
