Goede reis G.
Wat heb jij vandaag gedaan?
-
Michiel E32
- E21 Fanatic
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Heb vandaag de Banaan weer compleet gemaakt, maar morgen ben ik er ook weer want ik wil hem dit weekend wel meenemen. vandaag deed ze het niet goed. Had totaal geen pit om vooruit te komen. Waarschijnlijk verzuipt ie en doet het koude start verntiel z'n werk niet goed.
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
- jamesV
- E21 Pro
vandaag de nieuwe hoofdcilinder (koppeling) gestoken. na zo'n dikke 3u prutsen zat hij er in.. zonder de hoofdremcilinder te moeten verwijderen! Lekker bebloede kneukels maar hé.. na zo'n 50x pompen had ik terug koppeling. Pedaal afgesteld (staat nu even hoog als de rem) en we konden weer rijden. Koppeling staat wel zeer kort nu maar dit zal een gewoonte worden. Nu is het wachten op de zomer om alle tapijten er uit te halen en te reinigen want het is me daar een zooitje van de uitgelekte remolie
. Die moet al een tijdje lek geweest zijn.Ondertussen zit op de meeste plaatsen wat krantpapier onder om het meeste al 'op te zuigen'. Ik vrees wel dat de rubber van onder het tapijt zal scheuren als ik deze verwijderen. Ik zal maar al eens kijken bij W&N of je die nog kan bestellen.
-
jeffreydorst
- Upcoming E21 fanatic
Net bij Peter langsgeweest en samen mijn carburateur bekeken, en het probleem gevonden.
Zometeen aan de gang om te proberen het zo op te lossen en anders opzoek naar een nieuwe deksel.
Zometeen aan de gang om te proberen het zo op te lossen en anders opzoek naar een nieuwe deksel.
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Het bijna standaard probleem van de 4A1 carburateur is een kromgetrokken carburateurdeksel. Hierdoor gaan de tweede trap luchtkleppen heel erg stroef en blijven ze zelfs vaak hangen. Hierdoor krijg je een soms uitvallende motor en een inhoudende motor omdat de tweede trap niet of nauwelijks werkt.jeffreydorst wrote:Net bij Peter langsgeweest en samen mijn carburateur bekeken, en het probleem gevonden.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
-
jeffreydorst
- Upcoming E21 fanatic
Ik ben er vanmiddag mee aan de gang geweest,
Als ik hem nu op zun staart trap dan bokt ie een keer, maar daarna trekt hij weer gelijk vol door inplaats van eerst even wat terug vallen wat hij eerst deed.
Kijken of dit zo blijft, ben zo eigenlijk wel tevreden.
Net met testrijden piepten de banden ook een keer nog niet gehoord sinds ik er mee rijd.
Als het weer erger word toch maar op zoek naar een ander deksel.
Bedankt Peter!
Als ik hem nu op zun staart trap dan bokt ie een keer, maar daarna trekt hij weer gelijk vol door inplaats van eerst even wat terug vallen wat hij eerst deed.
Kijken of dit zo blijft, ben zo eigenlijk wel tevreden.
Net met testrijden piepten de banden ook een keer nog niet gehoord sinds ik er mee rijd.
Als het weer erger word toch maar op zoek naar een ander deksel.
Bedankt Peter!
1981 BMW 525 E12 - Graphite grey
- Peter V.
- E21 VIP

Mooi dat er verbetering inzit.
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ik was vandaag aan de beurt denk ik. Eerst constateer ik een lekke radiateur bij de M3, vervolgens gaan we met de Baur rijden en zijn van het ene op het andere moment toerenteller, klok en radio uit. Alleen de zekering van de radio ligt eruit en die klapt er steeds ook gelijk weer uit. Spannende combi, van de week maar eens zoeken. De 328i bleek met 336.000 km de meest betrouwbare en die hebben we ingezet voor het proefrijden van de Veluwerit inclusief een bliksembezoek aan de sociale werkplaats in Oldebroek 
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Jajaja, 't was weer gezellig druk.
Binnenkort maar even mijn nieuwe e12 laten zien.
Die heb ik namelijk ingeruild van Jacco op mijn 320/4
Ik heb wel even Peter nodig, want dat ding loopt een partij beroerd, heel verschrikkelijk.
Ik heb wel even Peter nodig, want dat ding loopt een partij beroerd, heel verschrikkelijk.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

Ik ben benieuwd dan?323baur wrote:Jajaja, 't was weer gezellig druk.
Gr Peter V.
- jamesV
- E21 Pro
Vandaag extra vroeg opgestaan om voor Paashaas te spelen. kijk al uit naar de kids hun gezichten straks 
-
e21bart
- Upcoming E21 fanatic
gistermiddag even de werkplaats van Ite bekeken, bij aankomst ging Jeroen net weer weg
prachtige locatie en ook nog veel ruimte in de werkplaats
en toen waar ik voor kwam: 4 stalen wieltjes gekocht, 14 inch
nog even leuk staan te praten met Gerwin, de mooie e12 520 even doorgesproken
bij thuiskomst op het laatste moment nog door naar de helden van amstel live:D legendarische avond gehad
, deze morgen was echter iets minder.... 
net even gekeken of de velgjes passen, toen alles in orde bleek te zijn, meteen de achterste 2 weggebracht om ze te laten verbreden naar 7j, voor twijfel ik nog, 5.5j is erg weinig, maar anders loopt de velg aan tegen de spoorkogel, misschien naar 6.5j met een spacertje.. ook nog een mini velgje meegenomen voor een collega, 10 inch, heel klein velgje
voordat ik de velgen weg bracht ook nog even met Bart gesproken, hij wilde een subframe hebben, en ik een set draagarmen, goed geregeld.
en morgen tot slot een dagje autocross in het frieze Blauwhuis
al met al een mooi paasweekend
prachtige locatie en ook nog veel ruimte in de werkplaats
en toen waar ik voor kwam: 4 stalen wieltjes gekocht, 14 inch
nog even leuk staan te praten met Gerwin, de mooie e12 520 even doorgesproken
bij thuiskomst op het laatste moment nog door naar de helden van amstel live:D legendarische avond gehad
net even gekeken of de velgjes passen, toen alles in orde bleek te zijn, meteen de achterste 2 weggebracht om ze te laten verbreden naar 7j, voor twijfel ik nog, 5.5j is erg weinig, maar anders loopt de velg aan tegen de spoorkogel, misschien naar 6.5j met een spacertje.. ook nog een mini velgje meegenomen voor een collega, 10 inch, heel klein velgje
voordat ik de velgen weg bracht ook nog even met Bart gesproken, hij wilde een subframe hebben, en ik een set draagarmen, goed geregeld.
en morgen tot slot een dagje autocross in het frieze Blauwhuis
al met al een mooi paasweekend
1983 e21 315 - Safaribeige - M50B25 rebuild ( in progress... )
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
1994 e36 316 coupe - BMW Schwarz II
- 323baur
- E21 VIP

Mooi dat het past.
Ben benieuwd naar de plaatjes
Ben benieuwd naar de plaatjes
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Sja helaas hadden we geen tijd voor een uitgebreid bezoek, moesten nodig aan de slag met de Veluwerit nadat het startpunt failliet bleek, en enkele wegen wel erg smal of verboden toegang haha.
Vandaag gezocht naar de oorzaak van de sluiting in de E21.... sluiting in een aftermarket sigarettenaansteker die we extra hadden aangebracht omdat je met trips zoveel verschillende stroomverbruikers hebt zoals camera, telefoon, mp-3 player, etc. Anyway, die aansteker zelf was de oorzaak, ook weer opgelost.
Vandaag gezocht naar de oorzaak van de sluiting in de E21.... sluiting in een aftermarket sigarettenaansteker die we extra hadden aangebracht omdat je met trips zoveel verschillende stroomverbruikers hebt zoals camera, telefoon, mp-3 player, etc. Anyway, die aansteker zelf was de oorzaak, ook weer opgelost.
Regards/groeten, Jeroen