Wat heb jij vandaag gedaan?
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Gelukkig dat die weer klaar is Jeroen! En een radiator van een M3 is vast ook redelijk simpel te vervangen denk ik? Wanneer de 323ti halen?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Ja radiateurtje zal niet veel werk zijn dus dat doen we van de week, verwacht 'm wo of do binnen en aangezien de lekkage beperkt is verwacht ik er eigenlijk tot die tijd wel mee door te kunnen rijden. De 323ti daar heb ik di nog even contact over maar ik denk vr of za ophalen, heb wel zin om dan komend weekend met dat ding wat km's te maken maar ik zal Tamara ook aan het stuur laten haha!
Regards/groeten, Jeroen
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Vandaag naar het oldtimer festival in Venhuizen, wie weet nog wat leuks kopen. 
So many cars, so little time
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Het is gelukkig binnen want het pist hier van de regen. Festivals zijn vaak hetzelfde maar met dit weer juist wel even leuk met de mannen op pad.
So many cars, so little time
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
De e30 naar huis gehaald .. ze staan terug alle 3 thuis
.. garagepoort en deur moeten nog wel worden geplaatst maar hij staat al droog .. naar achter rijden en dan vooral achterwaarts uitrijden is wel een uitdaging met een speling van een goeie 7cm aan elke kant ...
Ik denk dat ik de cabrio daar ga zetten die krijgt Sarah er nooit zelf uit .. spaart weer wat km's
Verder een TO DO lijst gemaakt voor de 3 auto's ...
Cabrio:
distriwissel met alle bijhorigheden, vloeistoffen en filter wissel
andere veren monteren 2cm omhoog want -6cm tov origineel is toch iets teveel van het goede
normaal gebeuren deze werken die al 2 maand gepland zijn
zonder planningswijziging as vrijdag
2.7:
vervangen van de voorste ophangingsrubbers
monteren van de achteras stabi
vervangen van de flektor (hardyschijf)
vervangen van de schakelbussen (speling op de pookknop)
uitlaat iets hoger monteren.
viscoschroef wegnemen (blaast veel te lang vol mee) en kijken of de motor enkel met de elektroschroef goed koel te houden is (dit kan ik normaal as vrijdag wel meedoen als er aan de cabrio wordt gesleuteld)
de andere punten zijn niet superdringend dus deze plannen we wel in de loop van het seizoen
e21:
Wat er sinds de winterstalling is opgevallen is dat de wagen nu wat olie lekt tussen motorblok en versnellingsbak, geen grote hoeveelheid maar na het rijden loopt er de nacht nadien nog een plasje van ca 1cm op 1cm uit.
Het is geen remolie en noch versnellingsbakolie dus is waarschijnlijk de krukasdichting de boosdoener.
Deze vervangen op zich is niet zo moeilijk maar het is wel een werkje dat tijd vraagt en laat dat nu net zijn wat ik de laatste periode niet te over heb.
Ik heb zo'n defekt nog nooit gehad dus .. kan ik hier nog even zo verder mee en bekijk ik het wat aan tot het in de planning past of moet dit onmiddellijk worden verholpen .. als het laatste het geval is zou ik het wegens tijdsgebrek moeten laten doen en dat is iets wat ik niet zo direkt wil.
Gerrit
Ik denk dat ik de cabrio daar ga zetten die krijgt Sarah er nooit zelf uit .. spaart weer wat km's
Verder een TO DO lijst gemaakt voor de 3 auto's ...
Cabrio:
distriwissel met alle bijhorigheden, vloeistoffen en filter wissel
andere veren monteren 2cm omhoog want -6cm tov origineel is toch iets teveel van het goede
normaal gebeuren deze werken die al 2 maand gepland zijn
2.7:
vervangen van de voorste ophangingsrubbers
monteren van de achteras stabi
vervangen van de flektor (hardyschijf)
vervangen van de schakelbussen (speling op de pookknop)
uitlaat iets hoger monteren.
viscoschroef wegnemen (blaast veel te lang vol mee) en kijken of de motor enkel met de elektroschroef goed koel te houden is (dit kan ik normaal as vrijdag wel meedoen als er aan de cabrio wordt gesleuteld)
de andere punten zijn niet superdringend dus deze plannen we wel in de loop van het seizoen
e21:
Wat er sinds de winterstalling is opgevallen is dat de wagen nu wat olie lekt tussen motorblok en versnellingsbak, geen grote hoeveelheid maar na het rijden loopt er de nacht nadien nog een plasje van ca 1cm op 1cm uit.
Het is geen remolie en noch versnellingsbakolie dus is waarschijnlijk de krukasdichting de boosdoener.
Deze vervangen op zich is niet zo moeilijk maar het is wel een werkje dat tijd vraagt en laat dat nu net zijn wat ik de laatste periode niet te over heb.
Ik heb zo'n defekt nog nooit gehad dus .. kan ik hier nog even zo verder mee en bekijk ik het wat aan tot het in de planning past of moet dit onmiddellijk worden verholpen .. als het laatste het geval is zou ik het wegens tijdsgebrek moeten laten doen en dat is iets wat ik niet zo direkt wil.
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- uwbuurman
- E21 VIP

Mooi dat ze alle drie weer thuis zijn, kan oma d'r huis nu echt verkocht! Genoeg te doen aan de 3 dus, werkze.
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Idd oma's huis is a.s. woensdag echt wel verkocht .. dus alles net op tijd weg daaruwbuurman wrote:Mooi dat ze alle drie weer thuis zijn, kan oma d'r huis nu echt verkocht! Genoeg te doen aan de 3 dus, werkze.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
Hoi Gerrit,gerrit323 wrote:Ik heb zo'n defekt nog nooit gehad dus .. kan ik hier nog even zo verder mee en bekijk ik het wat aan tot het in de planning past of moet dit onmiddellijk worden verholpen .. als het laatste het geval is zou ik het wegens tijdsgebrek moeten laten doen en dat is iets wat ik niet zo direkt wil.
That is een 'roll of a dice'. Als het niet teveel is, zou je ermee door kunnen rijden en tussentijds de motorolie bijvullen, maar je loopt wel het risico dat die olie op de drukgroep en koppelingsplaat terecht komt en dan ben je verder van huis.
Dit is ook niet iets wat je zomaar uit wilt gaan besteden. Het demonteren van het vliegwiel is een vrij precies karweitje en gezien de zeldzaamheid van je E21 zou ik niet het risico willen lopen dat iemand de boutjes van het vliegwiel losdraait zonder dat deze correct is geblokkeerd. Ook het vastdraaien van die dingen wil je volgens het boekje (juist aanhaalmoment en nieuwe boutjes).
Ik zou tegelijkertijd ook de koppeling, drukgroep, prise-as keerring en prise-as lager (in de krukas) meenemen.
Carpe Diem, Raymond
Vorige week de tuin klaar gemaakt, d.w.z. opnieuw aangelegd. Vrijdag de koffers ingepakt voor een lang weekend in een hotel op de veluwe.
Nu werken we toe naar de open bedrijvendag die over 2 weken gepland staat.
Het hele weekend de E30 gebruikt en vanochtend wilde deze niet starten door het koude vochtige weer. Ik denk dat ik dit in de ontsteking moet zoeken. Mijn vrouw heeft daarom de E21 meegenomen. Nu deze een aantal dagen stil heeft gestaan zie ik 2 vlekken op de oprit liggen. Rode olie en koelvloeistof. De radiator in Mei toch maar vervangen en het stuurhuis heeft een beurtje nodig.
Nu werken we toe naar de open bedrijvendag die over 2 weken gepland staat.
Het hele weekend de E30 gebruikt en vanochtend wilde deze niet starten door het koude vochtige weer. Ik denk dat ik dit in de ontsteking moet zoeken. Mijn vrouw heeft daarom de E21 meegenomen. Nu deze een aantal dagen stil heeft gestaan zie ik 2 vlekken op de oprit liggen. Rode olie en koelvloeistof. De radiator in Mei toch maar vervangen en het stuurhuis heeft een beurtje nodig.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- uwbuurman
- E21 VIP

Wel beroerd dat die 318i steeds niet wil als het een beetje vochtig is. Kan me een voorstelling maken van hoe er vanmorgen werd gereageerd door D. 
Valt mee hoor, die tijd hebben we gehad.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Wel een vervelende klacht aangezien BMW's niet echt gevoelig reageren op vochtig weer!
Wat ik heb gedaan? Achtergrond geregeld voor de Veluwerit!

Wat ik heb gedaan? Achtergrond geregeld voor de Veluwerit!

Regards/groeten, Jeroen
Wel als de bobine ergens lektJeroen wrote:Wel een vervelende klacht aangezien BMW's niet echt gevoelig reageren op vochtig weer!
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
Carterdichting zal je ook mogen vervangen gerrit, die plaat met krukasdichting in dicht ook het carter af...gerrit323 wrote:
Gerrit
Heb alle kop dichtingen, koppeling enz, vervangen bij mn e30 320i, na 2 maand olie vantussen motor en v-bak...
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna