Wat heb jij vandaag gedaan?
Re: Wat heb jij vandaag gedaan?
Vandaag even gezellig bij de dealer langsgeweest.
Ik parkeer op mijn gemakje voor de verandering eens vooruit in. Ik steek nog even achteruit omdat ik nog niet zo netjes stond, en terwijl ik dit doe hoor ik aan mijn rechterkant (dat is de kant van de garage en showroom) een auto hard optrekken, de bocht omgaan en vervolgens keihard in het ABS klappen en op 30 cm van de zijkant van mijn achterbumper tot stilstand komen. Een X5. Ik gooi m'n auto op de handrem, stapt trillend uit en loop er naartoe. Eén of ander blond mokkel zit daar in haar 4.4i X5 me aan te kijken alsof ze water ziet branden. Ik had 'm nog in m'n ooghoek zien aankomen en dat waren echt geen snelheden voor op een parkeerplaats, zeker vlak voor een dode hoek. Ik spreek haar boos aan en vertel dat dit natuurlijk niet kan en of ze wel beseft dat als ze iets later geremd had mijn auto volledig aan de gruzelementen was geweest. Als ze namelijk niet had geremd was werkelijk alles krom geweest, daar was het net een goede hoek voor, en 1800 kilo als het niet meer is aan X5 kan de mijne niet hebben. Ze doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is en na haar even te hebben aangekeken zonder dat er een sorry of iets dergelijks vanaf kan besluit ik maar m'n auto aan de kant te zetten en 'r te laten gaan. Er kwam werkelijk geen zinnig woord uit.
Toen maar even naar binnen gelopen en gevraagd of bepaalde handremonderdelen te leveren waren. Meneer vroeg eerst om mijn papieren maar ik zei dat ik geen onderdelen voor mijn specifieke model moest hebben (voor een 323i en ik heb een 316). Dit was blijkbaar al erg lastig te begrijpen. Vervolgens zei ik dat het om een E21 ging, en toen keek 'ie werkelijk alsof 'ie nog nooit dat nummer of ook maar de E-benaming ooit had gehoord. Zelfs toen ik zei dat het ook op een E30 zat ging er geen lichtje branden. Ik mocht vervolgens alles daar op zijn scherm aanwijzen en nadat 'ie wat verkeerde dingen had aangeklikt kwamen we uiteindelijk tot een totaalbedrag van 90 euro voor wat kleine rotzooi. Ik heb bedankt voor de moeite en ben er vandoor gegaan.
Al met al een fijn bezoekje dus!
Ik parkeer op mijn gemakje voor de verandering eens vooruit in. Ik steek nog even achteruit omdat ik nog niet zo netjes stond, en terwijl ik dit doe hoor ik aan mijn rechterkant (dat is de kant van de garage en showroom) een auto hard optrekken, de bocht omgaan en vervolgens keihard in het ABS klappen en op 30 cm van de zijkant van mijn achterbumper tot stilstand komen. Een X5. Ik gooi m'n auto op de handrem, stapt trillend uit en loop er naartoe. Eén of ander blond mokkel zit daar in haar 4.4i X5 me aan te kijken alsof ze water ziet branden. Ik had 'm nog in m'n ooghoek zien aankomen en dat waren echt geen snelheden voor op een parkeerplaats, zeker vlak voor een dode hoek. Ik spreek haar boos aan en vertel dat dit natuurlijk niet kan en of ze wel beseft dat als ze iets later geremd had mijn auto volledig aan de gruzelementen was geweest. Als ze namelijk niet had geremd was werkelijk alles krom geweest, daar was het net een goede hoek voor, en 1800 kilo als het niet meer is aan X5 kan de mijne niet hebben. Ze doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is en na haar even te hebben aangekeken zonder dat er een sorry of iets dergelijks vanaf kan besluit ik maar m'n auto aan de kant te zetten en 'r te laten gaan. Er kwam werkelijk geen zinnig woord uit.
Toen maar even naar binnen gelopen en gevraagd of bepaalde handremonderdelen te leveren waren. Meneer vroeg eerst om mijn papieren maar ik zei dat ik geen onderdelen voor mijn specifieke model moest hebben (voor een 323i en ik heb een 316). Dit was blijkbaar al erg lastig te begrijpen. Vervolgens zei ik dat het om een E21 ging, en toen keek 'ie werkelijk alsof 'ie nog nooit dat nummer of ook maar de E-benaming ooit had gehoord. Zelfs toen ik zei dat het ook op een E30 zat ging er geen lichtje branden. Ik mocht vervolgens alles daar op zijn scherm aanwijzen en nadat 'ie wat verkeerde dingen had aangeklikt kwamen we uiteindelijk tot een totaalbedrag van 90 euro voor wat kleine rotzooi. Ik heb bedankt voor de moeite en ben er vandoor gegaan.
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
Ik wacht al 2 maanden op een offerte van +- 35 verschillende onderdelen voor mn 2002tii... Heb hen de onderdeelnummers er zo bij gegeven...bartgouda wrote:Vandaag even gezellig bij de dealer langsgeweest.
Toen maar even naar binnen gelopen en gevraagd of bepaalde handremonderdelen te leveren waren. Meneer vroeg eerst om mijn papieren maar ik zei dat ik geen onderdelen voor mijn specifieke model moest hebben (voor een 323i en ik heb
een 316). Dit was blijkbaar al erg lastig te begrijpen. Vervolgens zei ik dat het om een E21 ging, en toen keek 'ie werkelijk alsof 'ie nog nooit dat nummer of ook maar de E-benaming ooit had gehoord. Zelfs toen ik zei dat het ook op een E30 zat ging er geen lichtje branden. Ik mocht vervolgens alles daar op zijn scherm aanwijzen en nadat 'ie wat verkeerde dingen had aangeklikt kwamen we uiteindelijk tot een totaalbedrag van 90 euro voor wat kleine rotzooi. Ik heb bedankt voor de moeite en ben er vandoor gegaan.
Het spijtige is dat je nergens anders terecht kunt voor sommige spullen...
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
Moet je dan niet gewoon even langsgaan? Bij mij is dat het enige wat werkt. Die man van de balie was trouwens wel meewerkend enzo hoor, maar ik was gewoon stomverbaasd hoe je daar kan werken en dat je dan geen idee hebt wat een E21 is, laat staan een E30.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
dan is mijn dealer een arrogante ballentent, helpen doen ze wel en onderdelen bestellen ook...
Over die blonde truus in de X5: Cupmaat zal wel weer omgekeerd evenredig aan het verstand geweest zijn?
Over die blonde truus in de X5: Cupmaat zal wel weer omgekeerd evenredig aan het verstand geweest zijn?
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
Heb al 2x gebeld, telkens zeggen ze daar dat ze geen tijd gehad hebben voor zo'n lijst op te zoeken...bartgouda wrote:Moet je dan niet gewoon even langsgaan? Bij mij is dat het enige wat werkt. Die man van de balie was trouwens wel meewerkend enzo hoor, maar ik was gewoon stomverbaasd hoe je daar kan werken en dat je dan geen idee hebt wat een E21 is, laat staan een E30.
E10 2002tii 73'
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Het is duidelijk, met een dealer kun je het treffen, maar ook dik pech hebben. Heb je een goede in de buurt, koester 'm dan maar!
Regards/groeten, Jeroen
Exact. Zelden zo'n domme blik gezien.uwbuurman wrote:dan is mijn dealer een arrogante ballentent, helpen doen ze wel en onderdelen bestellen ook...
Tsja dat van die dealer vond ik niet nog niet zo erg, er loopt daar ook een vent die me altijd prima helpt en me zelfs groet als ik 'm ergens anders tegenkom. Rijdt E36 M3 Coupé overigens, heel mooi exemplaar.Jeroen wrote:Het is duidelijk, met een dealer kun je het treffen, maar ook dik pech hebben. Heb je een goede in de buurt, koester 'm dan maar!
Van die X5 ben ik wel echt geschrokken. Je ziet het toch wel even voor je, en daar moet ik echt niet aan denken.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Tsja in mijn ogen is 95% van de bestuurders een gevaar op de weg en ikzelf vast ook wel
Het trieste is dus dat het pas echt opvalt als je eens iemand tegen komt die weet wattie aan het doen is. Dat gebeurt me niet dagelijks.
Regards/groeten, Jeroen
- Thegs
- E21 VIP

- My E21(s): '78 320/6 4-sp
'80 323i 5-sp - Location: Wezep (Gld, The Netherlands)
De E34 heb ik op winterrubber gekocht (Vredestijn Wintrac) en deze zijn eigenlijk nog wel zo goed dat ze zeker één maar wellicht nog twee winters mee kunnen. Ik wou ze dus niet oprijden, maar had eigenlijk geen zin om zomerbanden op deze velgen te gaan gooien en dan weer te wisselen rond de winter (als hij zonder teveel problemen door de apk komt). Vandaar maar een setje alipina's besteld (wel imitatie natuurlijk) met een laagje rubber erom. Maatje 17 inch met 235 breed rubber. Staat vast schattig onder de touring... 
Regards, Gerwin
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
1980 BMW E21 323i in Hennarot
1985 BMW E23 735i EXE in Zobelbraun
1988 BMW E34 535iA in Lachssilber
2004 BMW E53 X5 4.8iS in LeMansblau
2007 Mini R56 Cooper in Chilired
Vanavond toch maar even doorgezet en het diff deksel verwijderd om deze vervolgens te laten lassen.
En omdat de auto op de brug stond zag ik een klein langwerpig deukje in de deur.
Deze moet er maar eens uitgedrukt worden.
Is deze mogelijkheid er ook weer op de SM meeting ?
En omdat de auto op de brug stond zag ik een klein langwerpig deukje in de deur.
Deze moet er maar eens uitgedrukt worden.
Is deze mogelijkheid er ook weer op de SM meeting ?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Een deukje in die Alpina-look? ik heb ook nog ergens zo'n hamertje liggen. Kan toch niet moeilijk zijn.... 
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
2001 BMW E46 320i EXE
Zo Bart, klinkt alsof je BMW'tje aan een eventuele total loss is ontsnapt. Zulke mensen...bartgouda wrote:Al met al een fijn bezoekje dus!
Ik vond de service bij de dealer in Schiedam wel goed. Niet heel erg in je buurt, maar misschien te doen.
Dan heb ik behoorlijk geluk met mijn dealer; beide magazijnbeheerders zijn klantvriendelijk en behulpzaam en Oscar is daarnaast ook nog een liefhebber van dat oude spul. Het is wel geven en nemen; aan mijn kant accepteren dat iets soms duurder uitvalt, aan hun kant ietsje meer korting geven. Maar een goede relatie is mij meer waard dan die laatste paar procent korting.
Ik ben benieuwd of er beleidswijzigingen komen nu Broekhuis de drie filialen van Smudde heeft overgenomen. Als de NMA zijn goedkeuring geeftzal dat medio mei gaan gebeuren. Volgens de brief zal er niets veranderen, maar ik ben benieuwd.
Ik ben benieuwd of er beleidswijzigingen komen nu Broekhuis de drie filialen van Smudde heeft overgenomen. Als de NMA zijn goedkeuring geeftzal dat medio mei gaan gebeuren. Volgens de brief zal er niets veranderen, maar ik ben benieuwd.
Carpe Diem, Raymond