Beste mensen,
Ik ga linksvoor een nieuwe stuurstang/kogel plaatsen. Nu begrijp ik dat de wielen uitgelijnd moeten worden daarna. Ik ken wel de trucs van het aantal omwentelingen tellen met het uitdraaien van de oude stuurstang en de nieuwe stuurstang met het zelfde aantal omwentelingen weer terug draaien, of het punt markeren hoever de oude stang erin zit en dat aanhouden. Maar ik wil eigenlijk de wielen eens uitlijnen omdat ik merk dat de wielen licht onregelmatig slijten! Weet iemand wat de sporing moet zijn? Ik ben namelijk auto's met voorwielaandrijving gewend waarvan de wielen niet recht moesten staan maar 2 mm uit elkaar. Hoe zit dat met de bmw? ik hoor het graag.
greetzz
sporing?
Re: sporing?
Op achterwielaandrijvers duw je als het ware de voorwielen op, dus moet je toespoor hebben (aan de voorkant iets naar elkaar toe). Hoeveel graden/mm weet ik niet precies.
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Gewoon goed laten uitlijnen dus ook niet bij een kwikshit maar minimaal bij een Euromaster of Profile, dan kun je ook even kijken of de achteras een beetje recht kijkt, hoewel je die alleen als geheel en dan ook maar minimaal kunt verstellen.
Waar het om gaat is de sporing voor idd, dat is ook het enige wat je kunt stellen. Ca 1.5 graad toespoor werkt prima.
Waar het om gaat is de sporing voor idd, dat is ook het enige wat je kunt stellen. Ca 1.5 graad toespoor werkt prima.
Regards/groeten, Jeroen
danku! stuurstang/stuurkogel vandaag verwijderd, morgenochtend nieuwe plaatsen!