Vraag voor onze Belgische vrienden
Vraag voor onze Belgische vrienden
Heren,
ik heb een e30 gekocht in Belgie, maar dan zonder het roze papiertje. De Belgische eigenaar gaf aan dat de auto geschorst was en dat dit roze papiertje alleen noodzaak zou zijn als een auto op de weg was. De overige papieren heb ik er wel bij gekregen.
Nu geeft de RDW aan dat ik dit papier toch echt moet hebben, kan iemand van de Belgen mij hier duidelijkheid over geven?
Groeten Loentje
ik heb een e30 gekocht in Belgie, maar dan zonder het roze papiertje. De Belgische eigenaar gaf aan dat de auto geschorst was en dat dit roze papiertje alleen noodzaak zou zijn als een auto op de weg was. De overige papieren heb ik er wel bij gekregen.
Nu geeft de RDW aan dat ik dit papier toch echt moet hebben, kan iemand van de Belgen mij hier duidelijkheid over geven?
Groeten Loentje
Re: Vraag voor onze Belgische vrienden
het betreft dus het inschrijvingsbewijs.
heeft iemand antwoord want de nieuwe eigenaar wil nu de cas weer naar mij terug komen brengen
groeten loentje
heeft iemand antwoord want de nieuwe eigenaar wil nu de cas weer naar mij terug komen brengen

groeten loentje
- GerritBuggenhout
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 320/6 manual
Heb je niet genoeg aan het gelijkvormigheidsattest? wit papierke?
Die heb ik inderdaad,
en de oude keuringpapieren. Maar bij de RDW zeggen ze dat ze alles moeten hebben.
Maar wanneer een auto aan de kant wordt gezet, dus niet meer deel neemt aan het verkeer, krijgen jullie dan een ander formulier waar dit op vermeld staat?
groeten Loentje
en de oude keuringpapieren. Maar bij de RDW zeggen ze dat ze alles moeten hebben.
Maar wanneer een auto aan de kant wordt gezet, dus niet meer deel neemt aan het verkeer, krijgen jullie dan een ander formulier waar dit op vermeld staat?
groeten Loentje
- gerrit323
- E21 VIP
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
Neen ... normaal als je de auto niet meer gebruikt moet je je nr plaat binnensturen .. roze formulier moet je wel bijhouden .. want als volgende eigenaar heb je dit nodig om de wagen gekeurd te krijgen.
Als de vorige eigenaar het inschrijvingsbewijs niet meer heeft heb jij denk ik een probleem
Herrit
Als de vorige eigenaar het inschrijvingsbewijs niet meer heeft heb jij denk ik een probleem

Herrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseesse
2020 caterham 310R
2021 ford custom sportvan
https://pksolutions.be/
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
He herrit, de vraag was voor belgische vrienden hoor.....

So many cars, so little time
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
Dan moet de vorige eigenaar bij de politie aangifte doen van verlies van inschrijvingsbewijs, dan moet je dat wel opgelost krijgen denk ik aan de hand van een officieel bewijsgerrit323 wrote:Neen ... normaal als je de auto niet meer gebruikt moet je je nr plaat binnensturen .. roze formulier moet je wel bijhouden .. want als volgende eigenaar heb je dit nodig om de wagen gekeurd te krijgen.
Als de vorige eigenaar het inschrijvingsbewijs niet meer heeft heb jij denk ik een probleem![]()
Herrit
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
Ok helder,
weet ik even voldoende en weer wat geleerd
groeten loentje
weet ik even voldoende en weer wat geleerd

groeten loentje
- jamesV
- E21 Pro
Al kunnen oplossen?
- Blackadder
- E21 Fanatic
Leon,
Als een Belgisch voertuig wordt verkocht, met of zonder keuring, moet deze in het bezit zijn van het roze inschrijvingsformulier (de nieuwe zijn groen), gelijkvormigheidsattest, en laatste keuringsbewijs (indien voorhanden)
RDW moet eigenlijk inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest, en misschien ook wel aankoopfactuur hebben.
Als de vorige eigenaar meewerkend zou zijn, en de auto was op zijn naam ingeschreven, moet hij bij de politie met de overige papieren een attest van verlies vragen. Dit geldt bij export als geldig vervangend inschrijvingsbewijs.
Als hij geen van beide heeft meegeleverd, ben je gezien......
BTW, mijn pb'ke gehad betreffende parts?
Als een Belgisch voertuig wordt verkocht, met of zonder keuring, moet deze in het bezit zijn van het roze inschrijvingsformulier (de nieuwe zijn groen), gelijkvormigheidsattest, en laatste keuringsbewijs (indien voorhanden)
RDW moet eigenlijk inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest, en misschien ook wel aankoopfactuur hebben.
Als de vorige eigenaar meewerkend zou zijn, en de auto was op zijn naam ingeschreven, moet hij bij de politie met de overige papieren een attest van verlies vragen. Dit geldt bij export als geldig vervangend inschrijvingsbewijs.
Als hij geen van beide heeft meegeleverd, ben je gezien......

BTW, mijn pb'ke gehad betreffende parts?

BMW E21 320A 1980 Banana Baur Koronagelb
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
BMW E21 318i 1981 M-edition Stratosblau
BMW Z3 2.0A 2000 Diamantschwartz
VW kever 1966 Javagreen VW kever 1967 pearlwhite
VW Passat cc 2.0 TDI 2010 Ijslandgrijs
Renault 4 F4 1983 beige (in restauratie)
- GerritBuggenhout
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '82 320/6 manual
Wondermike wrote:He herrit, de vraag was voor belgische vrienden hoor.....