Gisteren velgen voor de e36 gehaald.Het zijn standaard aluminium velgen voor de e36 en e46.Maat 6,5x15 is42.De originele stalen velgen van de e36 zijn is47.
Ik was op zoek naar iets onbeschadigds LM 15",maar alles had wel stoeprandschade of ze vroegen er prijzen voor waar ik niks in zag.
Wat is er nu,de originele wieldoppen van mijn stalen velgen passen niet op de alu's....De alu velgen hebben een kleinere wieldoorsnee,inwendig tussen de velgranden 402mm bij staal en 407mm bij alu,tis maar 5 mm,maar genoeg om ze niet op de velg gedrukt te krijgen.
Dus ruilen o.i.d. tegen stalen velgen of een nieuwer type dop op mijn 95er.Volgens mij zijn de standaard alu's van de facelift e36's.Ik had na aankoop van de auto al zoiets van dat ik de e36 orig. wil houden,conform bouwjaar.
Dus geen witte knippers of wit rode achterlichten en dat soort veranderingen.Het is zeker niet verkeerd en staat ook wel netjes,maar wilde het bij deze wagen niet doen.Nou moet ik wel zeggen dat eerder genoemde veranderingen niet het zelfde zijn als geplastificeerde,gevleugelde en of andere op UFO lijkende vervoermiddelen,dit daar gelaten.
Nou zijn er misschien mensen die denken,wat een verhaal om een setje doppen,maar tis weer 'ns wat anders als dikke wielen
Alu velgen e36/e46

orig. dop e36 op stalen velg
Ik kon geen foto vinden van de geschikte groote van een (facelift)dop die past op de alu velg.