Wat heb jij vandaag gedaan?

Als je E21 topic niet ergens anders past. Link: Hoe plaats ik foto's en filmpjes?
Post Reply
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Re: Wat heb jij vandaag gedaan?

Post by Arnold D »

Thanks mannen :thumbsup

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik denk dat ik voor de optie in Duitsland ga, scheelt toch zo'n 100 eurootjes.

Goeie tip!
So many cars, so little time
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Ik ga mijn koffer pakken.
Ga met Opa en broerlief een weekend zeilen.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Oh Michel, sleutel ligt onder de bloempot.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Leuk uitje! Zorg je wel voor foto's?!
Regards/groeten, Jeroen
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Vandaag was eigenlijk gisteren.....
Eerst de E91 en hierna de 524td gewassen. Die laatste verdiende dat wel weer eens een keer dus alles weer mooi gepoetst en het verbleekte plastic allemaal weer mooi zwart gemaakt.
Ziet er weer lekker strak uit.

Hierna eronder gekropen ivm de komende APK van het petroleumstel. En dan blijkt dat de nederlandse winters slecht zijn voor de bodem van de gemiddelde oldtimer.
Toch een paar plekken die aangepakt moeten worden, niet direct voor de APK maar wel voor mijn gemoedstoestand.
Verder een paar rubbertjes van de stuurkogels die uitgedroogd zijn en 1 die echt lek was. Dit gaan we nog even vervangen.
Ik ga alleen de remmen nog schoonmaken/controleren en dan is hij er wel klaar voor.

En jawel, het was prachtig weer (en er staan geen wrakken meer op het pad) dus de Baur mocht naar buiten :banana
Moest even langs een kennis die een touring had gekocht wat op zich een leuke auto was maar in de werkplaats stond ook nog een zwarte E30 M3 en een E30 Alpina B6 in supermooie staat.
Helaas, niet te koop.....

Wel knakt er wat onder de Baur en ik kan het niet thuisbrengen. Het lijkt op een losse schokbreker of stabi oid maar het kan ook zomaar een steekas zijn.
Het geluid is er niet konstant. Wat me verder mateloos irriteert is een snerp in de uitlaat bij hoge toeren, dat is gekomen na het vervangen van de middendemper door een "kort potje" versie.
Die gaat er weer snel onderuit.

En voor je het weet is de dag dan weer om en breekt er een nieuwe aan.
Vandaag ga ik beginnen met het poetsen van de Baur, op de Sharknose Meeting wordt de auto opnieuw getaxeerd namelijk :read
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Jij heb weer werk zat dus!

Ik ben benieuwd wat de taxatie gaat opleveren. Je heb toch weer wat zaken aangepast/vervangen.

Hier gaan we vandaag de moederdagacties doen. Eerst bij Paulien en straks bij de beide oma's. Vanavond moet ik nog een nachtdienst draaien dus mijn dag is weer ingevuld.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

Vrijdagmiddag ben ik begonnen met het monteren van het tweede drukreservoir van de niveauregeling. Ik zat een beetje te hannesen om de achterste bout van het linker exemplaar in te draaien, maar dat gin uiteindelijk wel goed. Zaterdagmiddag heb ik de boel afgemaakt met de montage van de nieuwe drukslangen naar de schokdempers. Het enigste wat resteert aan dit issue is het vastdraaien van de leidingen, maar daarvoor moet ik eerst twee nieuwe steeksleutelskopen; om precies te zijn met een half-open zeskant.

De volgende stap is de uitbouw van het stuurhuis. Deze is nodig aan een revisie toe.

Verder heb ik de navi-computer van de E39 weer werkend gemaakt. Ik had een CD met NL-software van MP gekocht, maar deze leidde tijdens de installatie tot een crash van het systeem. Ik heb van de verkoper nul-en generlei support gekregen, dus uiteindelijk ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan en software gedownload (ik had toch niets meer te verliezen). Deze heb ik op CD gezet en zowaar; het werkt. Dus ik heb weer een werkende navigatie-unit e_surprised , maar nog geen NL-versie :screwy De door dhr Dijkstra uit Rotjeknor geleverde CD werkte ook daarop niet; dus ik ben maar weer in de pen geklommen om te krijgen waar ik recht op heb.

Vooralsnog heb ik nu wel SW versie V31 i.p.v de Beta variant die af-fabriek geleverd werd. Die geeft de kaart wel in vogelvlucht, dus met perspectief weer.
Carpe Diem, Raymond
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Das mooi raymond, je komt verder, maar jammer dat Dijkstra niet wil regelen dat zijn zaakjes deugen. Ik heb een soortgelijk geschil met een Duitser die me een Bavaria radio verkocht die niets werkt. Wil van niets weten en negeert me gewoon.
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik ben benieuwd wat de taxatie gaat opleveren. Je heb toch weer wat zaken aangepast/vervangen.
Ben ook wel benieuwd hoor, wat ik zo kan bedenken wat er bij gekomen is zijn stuurbekrachtiging, gereviseerd sper, vers beklede recaro's en een Peka trekhaak. (die laatste kan ook minderwaarde betekenen :sealed )
Owja en het slotje op het dashboardkastje. :mrgreen:

@raymond, er zijn updates bekend die het hele systeem om zeep helpen. Gelukkig is het (deels) gelukt. :thumbsup
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Zo, even met de zeilboot van mijn broer een weekend naar de eilanden geweest.
Vrijdag vertrokken naar Terschelling,

Zaterdag naar Vlieland gezeild en een stukje Noordzee gedaan met windkracht 6.
Vandaag weer terug naar huis over de Waddenzee.

Lekker hoor. Volgend jaar weer.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Wondermike
E21 Master
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Ik ben blij dat je weer veilig thuis bent lieverd.
Volgende keer wel bier in de koelkast achterlaten :blablabla
raymondw
E21 Pro

Post by raymondw »

uwbuurman wrote:Das mooi raymond, je komt verder, maar jammer dat Dijkstra niet wil regelen dat zijn zaakjes deugen. Ik heb een soortgelijk geschil met een Duitser die me een Bavaria radio verkocht die niets werkt. Wil van niets weten en negeert me gewoon.
Dat is het probleem met Internet handel; het is anoniem. Eigenlijk had ik eerder een IP-check op zijn Email moeten uitvoeren, dan was ik erachter gekomen dat dhr Dijkstra via een Duitstalige webmail werkt; maar ja zo wantrouwig wil ik niet zijn. Desalniettemin heb ik genoeg andere positieve ervaringen met andere Internet aanbieders, dus een zwaluw maakt nog geen .......
Carpe Diem, Raymond
BMWvision
E21 Pro

Post by BMWvision »

Wondermike wrote:Ik ben blij dat je weer veilig thuis bent lieverd.
Volgende keer wel bier in de koelkast achterlaten :blablabla

:screwy

Kort maar tof filmpje 8)
1978 BMW E23 733iA Banaan
2001 BMW E46 320i EXE
BMW_Roy
E21 starter

Post by BMW_Roy »

Vandaag m'n BMW naar een garage/stalling/werkruimte in Hilversum gebracht. Een oom van me had een klassieke Mercedes, 300SE Coupé uit '65, en die is verkocht dus hij had ruimte over. Hier staat mijn BMW dus en er moet flink wat gebeuren. De motor loopt niet altijd even lekker en er zijn roestplekken in de carroserie die aangepakt moeten worden. Verder is de lak niet mooi meer en wil ik hem dus matzwart maken (waarschijnlijk rollen, gewoon zelf want laten spuiten kost veel geld, dat doe ik wel wanneer ik het heb) en het lijkt me wel gaaf om de grill een chroomlook te geven dmv stickers enzo. Denk dat dat icm matzwarte lak en de chromen bumpers wel gaaf uit kan pakken.

M'n oom wilt hem persé naar een garage brengen om een lijst op te laten stellen met technische mankementen en APK afkeur punten. Als ik die binnen heb wordt het lijstje dus nog verder aangevuld :)

Verder heb ik flinke roestvorming onderaan de balken tussen de 2 ramen aan de zijkant, naast de deur zeg maar. Rondom de ramen, achter de chroomstrips, is ie wss ook rot want daar laat de lak los. Hoe kan ik dat het beste vervangen? Ik weet dat W&N een complete zijkant kan leveren voor 303E, maar hier heb ik er dan 2 van nodig. Dat word wel een heel deur geintje.
Post Reply