Tijd voor een update. Ik heb de auto nu een week ingezet voor wat stadsverkeer en een ritje naar Arnold. Gaat allemaal prima, de auto voelt lekker aan en schakelt prima. Ik kijk zo langzamerhand uit naar de Eiffel, het vertrouwen groeit namelijk. Ik merk wel dat het onderstel niet zo fris meer is, beetje vaag stuurgedrag op snelheid en in bochten nogal last van duiken. Maar alles doet het en er is niets lek of kapot. Gewoon 25 jaar gebruikt. Nou ja, gewoon opletten in de Eiffel en aansluiten bij de groep die niet in de snelle groep mogen van hun vrouw...
Het rechter deurpaneel zat niet mooi aangesloten. Dat heb ik daarom eerst maar eens verwijderd. Daarachter trof ik geen plastic als vochtkerende laag. Wel trof ik twee draadjes waarvan ik denk dat die wel eens voor een tweeter kunnen zijn. Maar wat ik verder zag maakte me niet heel blij...
Kennelijk is er iets met de elektrische raambediening of het mechanisme geweest en heeft men geen moodzaak gezien moeilijk te doen. De flex er ff in! Past niet in mijn idee van een originele auto. Voor de lange termijn staat nu een deur op het wensenlijstje. Voor de korte termijn wil ik een nieuwe vochtkerende laag. Een nieuwe deur is ook lekker omdat ik verder roest vond.
Omdat het deurpaneel er toch af was maar eens aan het reinigen gegaan met de kunststof reiniger van Colourlock. Fe-no-me-naal.
Voor:
en na
De auto komt steeds beter in mijn smaak. Vandaag mijn nieuwe elektrische Hirschmann antenne in de E30 gezet. Die heb ik op de SM'12 gekocht bij Ivo Christov, die had 'm voor 55 euro. Ik was van plan deze bij Conrad te scoren voor 49,99 euro, maar dan ben ik met verzenden duurder uit. Bij het verwijderen van de handmatig bediende antenne bleek dat de antennedraden achter bij de antenne zelf gewoon met een stukje tape aan elkaar gezet waren. aarde en kerndraad gewoon tegen elkaar aan. En zo kom ik steeds nieuwe verrassingen en verbazingen tegen. Maar het gaat de goede kant op! De aanstuurdraad lag al in de auto, dus ik had m in 5 minuten werkend. Daarna heb ik nog 10 minuten lopen klooien om de antenne netjes recht te krijgen. Maar hij doet het!
Tot slot, na alle aftermarketbende verwijderd te hebben, heb ik weer een klein stukje terug gezet. Ik heb namelijk een lichtverklikker ingebouwd. Bij mijn E81 en E91 gaan de lampen namelijk gewoon uit met het contact, dus laat ik ze altijd aan staan. Die gewoonte heb ik bij de E30 dus ook en dat levert potentieel gevaar voor een lege accu, maar daar heb ik dus nu wat aan gedaan. Het is dingetje van niks, maar ik ga er veel plezier van hebben!