Toch maar even weer een Update...
Zoals wellicht bekend bij sommige: mijn koelfan kwam wel eens tegen de radiator... dat heeft een flinke schade aangericht aan de radiator...
Na wat research (en kennis van mensen hiero), heb ik het kunnen verhelpen, oplossing: nieuwe motorsteunen en een stugge fan. Nou ligt de motor tijdens het rijden een stuk stabieler dan voorheen.
Verder heb ik even alle carbs eraf gehaald en ook weer het inlaatspruitstuk, gvd die rembekrachtiger zit me steeds in de weg.
Qua flow zit ie al niet fijn, maar als je alles even gaat demonteren en weer opnieuw gaat monteren, dan kom je er pas echt achter hoe krap het daar is. Je kan er niet fatsoenlijk bij met een sleutel en je bent al snel genoodzaakt wat tools te maken. Maar, zoals altijd is het gelukt.
Tevens heb ik meteen nieuwe o-ringen en revetten geplaatst bij de carter ontluchting, maar mijn vraag is dan eigenlijk wel: waarom is dat een veer systeem?
Zo nou is de auto dus z.g.a. klaar voor zaterdag... De motor heeft toch wel al bijna 600 km gedraaid en twijfel om de olie VOOR of NA zaterdag te vervangen (ik ga over op Gastrol TWS)
Doordat ik wat leaking problems heb gehad met olie (pijlbuis en carterontluchting) is mijn blok wel wat vettig.
En wat mij trouwens ook opvalt, is dat mijn andere 320/6 en het blok wat ik uit deze auto gehaald heb (ook 320/6) allemaal vettig (mengsel: vuil-olie) zijn rondom deze carterontluchting, hoe kan dit? want t lijkt erop dat ik dat bij dit blok ook weer ga creëren, is dat te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
En meteen weer een things-to-do list:
- Gastrol TWS
- motorruimte afwerken (kabels van linnentape voorzien en wat steuntjes in de lak zetten)
- KWS inlaat sensor plaatsen
- oil catch can (vind die olie damp maar niks in mijn motorruimte)
M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 22-05-2012
Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> MOVIE 06-03-2012
Gr. Randy
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
e21; resedagrün metallic; 320/6; Solex 4A1; 1978
e36; donkerblauw; 325i; 1992
f36; saphirschwarz metallic; 435xd; 2016
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
- Posts: 200
- Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
- Location: Belgium, West-Vlaanderen
Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> MOVIE 06-03-2012
zeer interessant topic hier,
ik heb ook nog een M20b25 liggen, en een 320/6 die soms zin heeft om te beginnen stotteren...
maar ik zie dat jij hier je ontsteking op je nokkenas hebt laten staan,
je kunt deze toch ook op de oliepompas zetten, met een ronde stroomverdeler?
dan kun je die sensoren die in de vbak zitten weglaten toch?
zeer knap geluid!!! moet echt zalig zijn om aan het stuur te zitten van zo'n klankspel

ik heb ook nog een M20b25 liggen, en een 320/6 die soms zin heeft om te beginnen stotteren...
maar ik zie dat jij hier je ontsteking op je nokkenas hebt laten staan,
je kunt deze toch ook op de oliepompas zetten, met een ronde stroomverdeler?
dan kun je die sensoren die in de vbak zitten weglaten toch?
zeer knap geluid!!! moet echt zalig zijn om aan het stuur te zitten van zo'n klankspel
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
Re: M20B25 3x dubbele Solex C.40 ADDHE >>> UPDATE 22-05-2012
Ik heb enkele vraagjes over de solexen,aangezien ik deze aan het plaatsen ben op mn m10 motor.Ik heb ze ultrasoon laten reinigen en voorzien van een revisie setje.Ze zitten ondertussen al terug samen maar ik vroeg me af wat ongeveer de grove standaard afstellingen zijn om de wagen te kunnen starten (fijnafregelen nadien is geen probleem) Ik monteer ze waarschijnlijk dit weekend,vandaar.En hoe zit het precies met het synchroon zetten?ik heb slechts 2 stuks,dus werkt dat hoogst waarschijnlijk via die schroefjes...?
Alvast bedankt,
jesse
Alvast bedankt,
jesse