Jammer weer dat een garagebedrijf niet zo op de details en originaliteit let. If you want something done right ... you gotta do it yourself
uwbuurman: [e30] 1987 325iA cabriolet
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Gelukkig heb je ook eens wat meevallers!
Jammer weer dat een garagebedrijf niet zo op de details en originaliteit let. If you want something done right ... you gotta do it yourself
Jammer weer dat een garagebedrijf niet zo op de details en originaliteit let. If you want something done right ... you gotta do it yourself
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29981
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Kijk, dit draadje ook weer even bijgelezen, gaat nu wel ergens op lijken. Wat het peilen van de automaatbak betreft, houd er rekening mee dat je de ene bak met de motor uit moet peilen, de andere juist met draaiende motor. Staat vast wel in je instructieboekje. Verder begint het er nu gelukkig wel op te lijken dat de auto de Eifel wel gaat overleven. Kijk nu al uit naar dat gezamenlijke bieren vrijdag!
Regards/groeten, Jeroen
Re: E30 325iA cabriolet 1987
ohh, mocht je ook met een e30 cabrio meedoen aan het eifel weekend.... als ik dat had geweten!
afijn, wat voor spul gebruik je voor die rubbers Koos en waar kun je het halen?
en als laatste erg fijn dat hij nu loopt en veel plezier!!
groeten loentje
afijn, wat voor spul gebruik je voor die rubbers Koos en waar kun je het halen?
en als laatste erg fijn dat hij nu loopt en veel plezier!!
groeten loentje
Re: E30 325iA cabriolet 1987
deze rubbers en dit spul:
De zwarte kunststofdelen aan de voorzijde in de Black Wow
andere rubbers vraag ik je geen advies voor, je hebt tenslotte al twee kinderen
groeten loentje
De zwarte kunststofdelen aan de voorzijde in de Black Wow
andere rubbers vraag ik je geen advies voor, je hebt tenslotte al twee kinderen
groeten loentje
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19157
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
al twee kinderen? Ik hoop dat er niet meer rondlopen!!
De rubberstrippen op de bumpers, die van de voorzijde die waren helemaal goed en die van de achterzijde komt van de dealer, maar heb ik bij de auto gekregen is is derhalve al een jaar of 6 geleden gekocht. Verder geen idee of het nog te krijgen is. Black Wow is gewoon een middel om zwarte kunststofdelen weer netjes te maken.
De rubberstrippen op de bumpers, die van de voorzijde die waren helemaal goed en die van de achterzijde komt van de dealer, maar heb ik bij de auto gekregen is is derhalve al een jaar of 6 geleden gekocht. Verder geen idee of het nog te krijgen is. Black Wow is gewoon een middel om zwarte kunststofdelen weer netjes te maken.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
al twee kinderen? Ik hoop dat er niet meer rondlopen!!
Is dat niet afhankelijk van het aantal tourtochten waar je "aan meegedaan" hebt.....?
Is dat niet afhankelijk van het aantal tourtochten waar je "aan meegedaan" hebt.....?
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Afgelopen weekend was z'n 3de 
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Ik ga vandaag ook een stukje touren. Naar Friesland, met vriendin en zusje van en haar vriend.
Kijken naar een auto.
Kijken naar een auto.
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Nee.....
Maar wat een prachtige dorpjes daar in de buurt van Wijnjewoude!
Maar wat een prachtige dorpjes daar in de buurt van Wijnjewoude!
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19157
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Nu had ik al gemerkt dat de deurrem van d e bestuurdersdeur niet goed werkte. De deur ging helemaal open, zonder de "klikjes", zeg maar, de weerstanden, waardoor de deur niet dichtvalt en niet helemaal open valt. Nader onderzoek leerde me dat er al schade aan de deur was ontstaan en dat het een kwestie van tijd was voordat de deur eens flink in het voorspatbord zou knikken, dus de dende maar open gemaakt. Het is voor het eerst in 25 jaar dat er iemand in deze deur aan het werk was, getuige het maagdelijke plastic.

Duidelijk te zien dat de veer is geknapt. Dat korte stukje met de rol lag in de deur te rammelen, dat verklaart het geluid wat ik soms hoorde bij het betere bochtenwerk

Maar er lag meer onder in de deur...

Blijkt van de weggerotte raamstijl te zijn


en precies daar onder aan de buitenkant:

En hier de schade aan de deur door de geknapte veer.

Acties: nieuwe veer plaatsen (vandaag) en op middellange termijn twee nieuwe deuren en twee nieuwe voorspatborden halen. Dus als iemand nog eens wat weet....

Duidelijk te zien dat de veer is geknapt. Dat korte stukje met de rol lag in de deur te rammelen, dat verklaart het geluid wat ik soms hoorde bij het betere bochtenwerk

Maar er lag meer onder in de deur...

Blijkt van de weggerotte raamstijl te zijn


en precies daar onder aan de buitenkant:

En hier de schade aan de deur door de geknapte veer.

Acties: nieuwe veer plaatsen (vandaag) en op middellange termijn twee nieuwe deuren en twee nieuwe voorspatborden halen. Dus als iemand nog eens wat weet....
Last edited by uwbuurman on Sun Dec 03, 2017 10:02 pm, edited 2 times in total.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29981
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: E30 325iA cabriolet 1987
Nu ook de foto's bekeken, erg jammer weer. Voordeel is wel dat het niet verder kan gaan dan de deur zelf maar dat is een schrale troost. Bij terugplaatsen ook een nieuwe stift plaatsen want die slijten, wat leidt tot zo'n gezellige knak bij het openen van de deur.
Regards/groeten, Jeroen
