Vandaag de motor weer opgehaald in Oss.
Alles is goed verlopen met eigenlijk maar één tegenvaller,( en dan heb ik het niet over de rekening

) dat de ETA krukas al eerder was geslepen en daardoor er een nieuwe voor in de plaats moest komen tesamen met een nieuwe drijfstang.
Het is nu ook duidelijker geworden wat er waarschijnlijk is gebeurd met het B25 blok.
Toen ik het blok vorig jaar had gekocht en het ging demonteren kwam er nieuwe olie uit, kop pakking als nieuw twee nieuwe kleppen enz.
Omdat de man waar ik het blok van overnam er verder niets vanaf wist was het mij een raadsel.
Wat nu duidelijk is geworden is dat er één drijfstang lager heeft meegedraaid.
De krukas was gepolijst met overmaatse lagers 0.5. één van de lagers heeft niet goed gezeten of de krukas is niet goed op maat gepolijst voor het lager
waardoor de lagerschalen los zijn gekomen en de drijfstang heeft beschadigd....
Dit zal de rede zijn geweest dat het blok kort na revisie in de hoek is gezet
Hier nog een paar fotos van de werkzaamheden en het resultaat.
Vliegwiel eerst afgedraaid
Krukas balanceren compleet met vliegwiel en drukgroep.
De zuigers bewerkt, schoon en voorzien van nieuwe veren
Drijfstangen wegen en alle op het zelfde gewicht gemaakt.
Honen en op maat gevlakt
Cilinder kop gestraald, nu voorzien van 4 nieuwe kleppen, nieuwe geleiders en seals.
in en uitgaande kanalen zijn gepolijst.
Spruitstuk ook bewerkt
ETA voor de 2.7 81 HUB
Thuis op de motorsteun om het onderblok verder schoon te maken en voor te bereiden om te spuiten.
Tot zover...