Toerenteller
Toerenteller
Hallo allemmaal, ik ben nieuw op dit forum en heb direct een vraag.
Is er verschil in een toerenteller voor een 4 of 6 cilinder?
Is er verschil in een toerenteller voor een 4 of 6 cilinder?
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Toerenteller
Hallo Adrie,
Welkom hier. Het is voor ons allemaal erg leuk als je je voorstelt met veel info over je auto en wel foto's plaatsen hoor
Over de toerenteller: we hebben de zoekfunctie rechts boven in de hoek. Daar kun je heel wat dingen mee vinden.
je vraag: daar zit zeker verschil tussen een 4 en 6 pitter toerenteller. Daarnaast heb je een verschil tussen de toerentellers uit een type 1 en een type 2. Die type 2 tellers hebben een digitaal klokje in de teller staan. Bij de type 1 zit de klok los in het dashboard.
Welkom hier. Het is voor ons allemaal erg leuk als je je voorstelt met veel info over je auto en wel foto's plaatsen hoor
Over de toerenteller: we hebben de zoekfunctie rechts boven in de hoek. Daar kun je heel wat dingen mee vinden.
je vraag: daar zit zeker verschil tussen een 4 en 6 pitter toerenteller. Daarnaast heb je een verschil tussen de toerentellers uit een type 1 en een type 2. Die type 2 tellers hebben een digitaal klokje in de teller staan. Bij de type 1 zit de klok los in het dashboard.
O. K De t teller is een typ 1 helaas voor een 6 cil. Enne. Eigenlijk ben ik een 02. Mannetje
Echter historish vult de e 21 mooi aan
Ik heb zowel een 72 er tik alswel een 75 er 1602. Enne natuurlijk een e21 316 (76)
Echter wat moet ik nou met de toerenteller? Help!
Echter historish vult de e 21 mooi aan
Ik heb zowel een 72 er tik alswel een 75 er 1602. Enne natuurlijk een e21 316 (76)
Echter wat moet ik nou met de toerenteller? Help!
Oeps. Ik bedoel een tii natuurlijk!
- uwbuurman
- E21 VIP

tja,, wat je moet met de toerenteller? Ik heb geen vraag gezien. probeer het even goed te formuleren. Ik doe een poging: je hebt een type 1 316 van 1976, das een vroege. Daar wil je graag een toeren teller in en die zoek je? Die is vast te koop bij Leon (Loentje) of Wondermike. In het marktplaatsdeel kun je een zoekdraadje maken. Daarnaast heb je een klokje nodig voor in je dashboard. Dat is vast ook te vinden bij voorgenoemde mannen.
O. K thanks Maarre op de plaats van de tijdklok zit al een oli tempmeter
Enne de t teller kwam van d Parts met het gebed en dat het niet uitmaakt of het een 4. Of 6 cil. Is....
Enne wat nu. Wil er iemand ruilen?
Enne de t teller kwam van d Parts met het gebed en dat het niet uitmaakt of het een 4. Of 6 cil. Is....
Enne wat nu. Wil er iemand ruilen?
Een toerenteller voor een 6 cylinder verwacht 6 pulsen voor 1 rotatie van de krukas, en een 4 cylinder toerenteller verwacht er 4 voor 1 rotatie.
Sluit je dus een 6 cylinder teller aan in een 4 cylinder auto, dan geeft deze teller maar 2/3 van de toeren aan die de motor werkelijk maakt.
Andersom, een 4 cylinder teller in een 6 cylinder auto geeft 1,5 keer het aantal toeren aan dat de motor werkelijk maakt.
Hopelijk is het duidelijk zo
Ik kan je niet aan een toerenteller helpen, maar eerder genoemde Loentje of Wondermike waarschijnlijk wel. Succes!
Sluit je dus een 6 cylinder teller aan in een 4 cylinder auto, dan geeft deze teller maar 2/3 van de toeren aan die de motor werkelijk maakt.
Andersom, een 4 cylinder teller in een 6 cylinder auto geeft 1,5 keer het aantal toeren aan dat de motor werkelijk maakt.
Hopelijk is het duidelijk zo
Ik kan je niet aan een toerenteller helpen, maar eerder genoemde Loentje of Wondermike waarschijnlijk wel. Succes!
In mijn BMW, vier cilinder type 2, zit een analoge tijdklok ipv toerenteller. Ik heb wel een extra klokkenset met (analoge) toerenteller. Op basis van bovenstaande ga ik er dan vanuit dat dit voor een type 1 is. Ik ben benieuwd hoe een type digitale toerenteller er dan uitziet. Iemand een afbeelding of link naar het draadje met de verschillen tussen beide?
- uwbuurman
- E21 VIP

Nee, je begrijpt het verkeerd. de toerenteller is in alle gevallen analoog, alleen voor de type 2 zit er een digitaal klokje (tijdsaanduiding) in. Bij de type 1 heb je een analoog klokje tussen de ventilatieopeningen in het midden.
Ah zo, dat is duidelijk. Mijn fout, niet goed gelezen blijkbaar. Ik zal een dezer dagen eens bij mijn ouders op zolder kijken. Daar heb ik mijn onderdelen gestald en hier zit bij mijn weten ook nog een klokkenset tussen van een type 1 met toerenteller.
O K. Dan. Voor alle duidelijkheid. Ik heb nu dus een een compleet tellerhuis. Voor ( waarschijnlijk) een vroege 320 6 cil
De snelhedsmeter gaat tot 220 km h
Echter daar de 320 een andere overbrenging heeft, zal de snelheid bij b v een 316 318 ook onjuist worden aangegeven
Hm mnm.
De snelhedsmeter gaat tot 220 km h
Echter daar de 320 een andere overbrenging heeft, zal de snelheid bij b v een 316 318 ook onjuist worden aangegeven
Hm mnm.
Hallo allemaal. , wil er iemand een compleet tellerhuis ruilen voor een 4 cil. Toerenteller en een ( sport) stuur?m.v.g. Adrie
O ja de teller van de snelheidsmeter gaat tot 220 k m stunde.