Dag allemaal,
Net klaar met werken, wil mn wagen niet starten! Het is een 316 uit '81 (1766 cc) op LPG. De auto start niet op lgp en ook niet op benzine. de auto krijgt volgens mij wel een vonk want op startpiloot slaat de wagen wel aan voor een seconde of drie. Mijn idee: de bmw krijgt geen brandstof. maar ik vind het vreemd dat hij en op lpg en op benzine niet start omdat dat toch andere systemen zijn? Verdere info: laatst mn bougies vervangen en de carburateur eraf gehaald om schoon te maken. Kan iemand me helpen? aangezien ik 15 augustus met de wagen op vakantie wil. bedankt!
gr Sten
BMW Start niet help!
Re: BMW Start niet help!
Hoi Sten,
Heb je ook al gekeken of er wel benzine in het (doorzichtige) brandstoffilter komt? Mocht dit niet het zo zijn dan kan of de brandstofpomp stuk zijn of wellicht heb je een lek ergens in de brandstofslang zitten. Je kan goed horen of de brandstofpomp werkt door de brandstofslang even los te maken in de motorruimte en vervolgens aan het uiteinde te luisteren terwijl iemand anders de auto start
Succes!
Heb je ook al gekeken of er wel benzine in het (doorzichtige) brandstoffilter komt? Mocht dit niet het zo zijn dan kan of de brandstofpomp stuk zijn of wellicht heb je een lek ergens in de brandstofslang zitten. Je kan goed horen of de brandstofpomp werkt door de brandstofslang even los te maken in de motorruimte en vervolgens aan het uiteinde te luisteren terwijl iemand anders de auto start
Succes!
Hij doet het ook niet op gas.
Als hij niet start op beide, dan moet je je vonk controleren. Je moet met een opengevouwen bougie een vonk van dik 3cm kunnen trekken.
Wat is een startpiloot? En de startmotor draait de motor wel rond? Als je op gas start, dan gaan je ventielen wel open?
Als hij niet start op beide, dan moet je je vonk controleren. Je moet met een opengevouwen bougie een vonk van dik 3cm kunnen trekken.
Wat is een startpiloot? En de startmotor draait de motor wel rond? Als je op gas start, dan gaan je ventielen wel open?
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Startpilot is een vluchtig goedje wat je in je carburateur kan gieten/spuiten. Als de motor dan wel draait dan is er wel degelijk een vonk aanwezig zoals gezegd.
Ik vind het wel typisch dat LPG en benzine een storing geeft.
Je verhaal bekeken heeft de motor nog wel gedraaid naar je werkzaamheden aan de bougies/carburateur?
Waar komt de LPG naar binnen bij jouw carb? Start de motor helemaal niet of wilt ze wel maar blijft ze niet lopen?
Ik vind het wel typisch dat LPG en benzine een storing geeft.
Je verhaal bekeken heeft de motor nog wel gedraaid naar je werkzaamheden aan de bougies/carburateur?
Waar komt de LPG naar binnen bij jouw carb? Start de motor helemaal niet of wilt ze wel maar blijft ze niet lopen?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Dat de motor na het vluchtige goedje eventjes blijft lopen, zou dat erop kunnen duiden dat de vonk niet krachtig genoeg is?
Dag mensen,
bedankt voor de meedenkende reacties maar het probleem is verholpen. Ik denk dat het de zekering van de 'automatische starthilfe' was! de zekering zat wat los dus denk dat dit het was!
gr
bedankt voor de meedenkende reacties maar het probleem is verholpen. Ik denk dat het de zekering van de 'automatische starthilfe' was! de zekering zat wat los dus denk dat dit het was!
gr