Remy: zwarte 323i 2.7i 1981
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ik heb thuis geen las apparaat of ijzer liggen vandaar de actie om het met hout te maken.
Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar het is maar tijdelijk en voor het eerst zijn de kosten lager dan gepland
Totaal €18,- voor de 3 tuinpalen de rest van het hout had ik nog staan.
Het verdiend niet de schoonheidsprijs maar het is maar tijdelijk en voor het eerst zijn de kosten lager dan gepland
Totaal €18,- voor de 3 tuinpalen de rest van het hout had ik nog staan.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Geweldig mooi! Ik denk zelfs dat de kosten nog lager zullen worden, want als je klaar bent kan je deze bokken op MP verkopen voor 20,- 
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Dat is nog de vraag, ik heb vanwege ruimte gebrek wat onderdelen op MP staan
Als je dan bijv. een nokkenas of vliegwiel aanbied voor €20 en beide in goede staat!! krijg je een bieding van €5 en €10 euro
Als ik klaar ben en de bok eronder vandaan kan laat ik het hier wel weten, mag de volgende liefhebber er gebruik van maken
€18 aan hout en 8 bokwielen t.w.v. €30 De rest aan materiaal en arbeid hebben we het niet over.
Als je dan bijv. een nokkenas of vliegwiel aanbied voor €20 en beide in goede staat!! krijg je een bieding van €5 en €10 euro
Als ik klaar ben en de bok eronder vandaan kan laat ik het hier wel weten, mag de volgende liefhebber er gebruik van maken
€18 aan hout en 8 bokwielen t.w.v. €30 De rest aan materiaal en arbeid hebben we het niet over.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
tja, marktplaatsvolk is steeds meer en meer dom volk... De kwaliteit gaat sterk achteruit.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
DAs zeker waar.
Auto's aanbieden op MP heeft op dit moment dan ook echt geen enkele zin.
Auto's aanbieden op MP heeft op dit moment dan ook echt geen enkele zin.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ok, soms wel dan........ac/dennis wrote:Hmmm....
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
jahaa voor de kopers misschien, maar ik zit meestal aan de andere kant weet u nog..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Eerste laag bitumen is er vanaf, wat een werk.


Nu de bodem redelijk schoon is kan ik op zoek naar roest of slechte plekken.
Na alles goed te hebben nagekeken kan ik zeggen dat er van beide geen sprake is, alles ziet er echt goed uit.
ook de 4 doppen in de bodemplaat zijn roestvrij.
Wat nu!
Verder gaan met schuren en strippen van de bodemplaat om weer een nieuwe laag primer en kit aan te brengen die eigenlijk nog goed is.
of dan maar alles verder schoonmaken en ontvetten, de nieuwe delen in de primer zetten, de randen kitten en weer een verse laag steenslag bescherming aanbrengen.
Lastige keuze, ik heb me voorgenomen alles aan te pakken maar als iets goed is


Nu de bodem redelijk schoon is kan ik op zoek naar roest of slechte plekken.
Na alles goed te hebben nagekeken kan ik zeggen dat er van beide geen sprake is, alles ziet er echt goed uit.
ook de 4 doppen in de bodemplaat zijn roestvrij.
Wat nu!
Verder gaan met schuren en strippen van de bodemplaat om weer een nieuwe laag primer en kit aan te brengen die eigenlijk nog goed is.
of dan maar alles verder schoonmaken en ontvetten, de nieuwe delen in de primer zetten, de randen kitten en weer een verse laag steenslag bescherming aanbrengen.
Lastige keuze, ik heb me voorgenomen alles aan te pakken maar als iets goed is
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
tja, weet je wat er onder de kit zit? en daarbij, die kit is ook 30 jaar oud. daar is de meeste flex wel uit. Met andere woorden: doet die kit nog wat het moet doen?
Lekker bezig trouwens!
Lekker bezig trouwens!
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Als je echt goed bezig bent dan gewoon alles weghalen tot op het blanke metaal dus ook de originele kitlagen. Je zal zien dat je daaronder wellicht wat tegenkomt. Je bent nu zo flink bezig met restaureren dat ook de onderzijde dit verdiend.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
+1.
Nu doorzetten, en ik weet het, het is echt een takkeklus.
Nu doorzetten, en ik weet het, het is echt een takkeklus.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Ziet er goed uit patrick!
groeten loentje
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29986
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Met de vorige sprekers eens, maar tot zover ziet 't er zeker goed uit!
Regards/groeten, Jeroen