Beste mensen,
Als ik gas geef gaan mijn lichten hevig feller branden, en andersom, bij een laag toerental schijnen de lampen een stuk minder fel. Moet ik het zoeken in de dynamo? Ik hoor t.
gr Sten
dynamo probleem?
Re: dynamo probleem?
dat kan je spanningregelaar zijn in je dynamo welke stuk is, is het zwarte blokje wat aan de achterkant zit geschroeft. Kan je vaak zo bij de auto onderdelen zaak halen en is makkelijk zelf te vervangen met een klein beetje handigheid. Succes
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Yep, en die spanningsregelaar zit weer gemonteerd op een wit kunststof gedeelte waarop de koolborstels. Als complete set verkrijgbaar en dat is wel zo handig om dat compleet te vervangen, durf te wedden dat de koolborstels dan ook wel een eind heen zijn.
Als je gaat werken aan de dynamo, accu loskoppelen. Controleer ook de kabelaansluitingen op de dynamo ivm corrosie, en vergeet niet de massaverbindingen! Pas als alles op z'n plek zit accu weer aansluiten.
Als je gaat werken aan de dynamo, accu loskoppelen. Controleer ook de kabelaansluitingen op de dynamo ivm corrosie, en vergeet niet de massaverbindingen! Pas als alles op z'n plek zit accu weer aansluiten.
Regards/groeten, Jeroen
bedankt, ik ga er morgen mee aan de gang. gr!