Voorstellen (Jacco 320/4 A 1976)

Post Reply
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Re: Voorstellen (Jacco 320/4 A 1976)

Post by JaccoS »

Ah;) idd. Het lijkt erop dat hij bij de slangenklem/wormklem lekt, de slang (een dikke) komt onder de carburateur vandaan, de aftakking wijst zegmaar pal naar beneden.

323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Ik zou - zeker als je op LPG gaat rijden - heel het koelsysteem en dan met name alle slangen even goed bekijken en desnoods vervangen.
Het is noodzaak om de slangenklemmen niet te vast te draaien (deze fout wordt veel gemaakt, maar geeft alleen maar onnodig verhoogde slijtage).
Zorg ook voor een frisse ontsteking!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

Bedankt voor de tips! dus even nieuwe bougies e.d.?
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Met LPG moet je eigenlijk deze regel in acht nemen:
Elke 10 dkm verse bougies, en kleppen stellen (kan je zelf!).
Elke 20 dkm verse olie
Elke 50-60 dkm verse ontstekingsdelen, dus: rotor, verdeler en kabels.
Dan heb je minimaal kans op backfire en maximaal genot van je LPG installatie.
Nu heb jij het voordeel dat je al een carburateur hebt en niet zo'n heel grote inlaat. Bij de grotere motoren is er zo'n groot inlaat traject, dan is bovenstaand echt van levensbelang voor de lmm.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Fraaie platen en een erg nette auto, maar dat wisten we al haha! Die lak, sja wellicht eens de poetsmachine er overheen, of cleaneren en dan goed in de goede was, dat zal ook al een heel ander beeld geven.

Vind trouwens het oude ingelegde embleem dat je voor de motorkap het vele malen fraaier dan het latere plastic exemplaar en ik hoorde al dat die ouderwetse weer gemaakt werden. Heb je voor mij het onderdeelnr? Die is niet verkrijgbaar voor het kofferdeksel?
Regards/groeten, Jeroen
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Ik weet dat onze vrind Brove de oude verzamelde en ze op liet knappen. Lichtjes polijsten en voorzien van een nieuwe lak met de airbrush.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

@jeroen, jazeker! Is veel mooier en straalt echt kwaliteit uit;) ik heb m met dit onderdeelnr. besteld: 51145480181..
nee voor achter niet meer helaas:(

Ach gewoon de oude originele bewaren en dan ooit nog es opknappen!
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Post by uwbuurman »

Arnold D wrote:Ik weet dat onze vrind Brove...

:goodnight :screwy
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

Hallo allemaal! Vandaag is ie op LPG gezet! Ziet er supernetjes uit! Foto's en tekst volgen uiteraard..
Ben ook een stuk verder met de radio, blackadder heeft me de originele versterker/eindtrap gestuurd uit België. Dus de hele avond in de auto alle snoeren wezen uitzoeken en doormeten. En.. de radio leeft, ik heb m al horen spelen:) alleen nu nog de juiste boxen aangezien de oude vergaan zijn. 2 voor en 1 achter.. Afijn, jullie horen ervan hoe het afloopt!
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Leuk man, mooie avatar trouwens!
(ben je je vijfje al vergeten??)
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

Dankje! Haha, nee, die ben ik nog niet vergeten:D misschien koop ik m nog wel terug:p
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Dat kan :) ze rijdt inmiddels super goed, alleen nog even de benzine pomp vervangen, die lekt..
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

Je meent t! Mooi man! Haha, nou mn broertje wil ook een bmw-oldtimer kopen misschien.. dus wie weet.:p
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Benzine pompen heb ik binnen, morgen wordt ze definitief weer streetwise gemaakt.
JaccoS
Upcoming E21 fanatic

Post by JaccoS »

323baur wrote:Benzine pompen heb ik binnen, morgen wordt ze definitief weer streetwise gemaakt.
Echt goed om te horen! Welke wielen heb je er nu onder, weer de originele, met chromen wieldoppen? En die deur met die golf/slag erin, is die al vervangen;)? Dat was altijd een doorn in mn oog, net als het doffe chroom op de achterlichten.. (daarvoor had ik die nieuwe alvast gekocht;)

Ik ben vandaag zeer druk bezig geweest met de boxen e.d. Dit waren de oude (de tand des tijds heeft haar werk goed gedaan):
Image

En de nieuwe (Pioneer TS-A4613I 200W 4"x6"):
Image
Dat is dus achterin, ik denk dat ik eerst alleen achter geluid wil. Ik heb een ander, ouder boxje, gemonteerd achter de bestaande mono op het dashboard, met een loos draad. Aangezien ik een oude blaupunkt radio heb met een stereo versterker heb ik nu mooi stereo achterin. Als ik de voorste enkele box ook zou aansluiten, zou de stereo voor-achter zijn.. ik weet niet of dit mooi gaat klinken. Iemand ervaring? Voorlopig dus eerst maar zo, voordat ik de achterste op serie zet, en kijken hoe het bevalt.
De radio ligt in Dokkum, ze reinigen daar even de koppen van de cassette, bandjes speelden wel, alleen het geluid was wat zingerig en niet zo zuiver. Hopelijk is dat morgen gefixt, dan kan ik m weer ophalen. Wordt vervolgd...

LPG
Sinds 2 dagen rijd ik nu op lpg (g2). Ik kan nog niet zeggen of het zuinig is ofzo maar wel over de rijeigenschappen. De auto-bak schakelt pas bij de 80 uit zichzelf naar de 4.. das vervelend. Als ik bij de 70 het gas loslaat en dan snel weer gas geef schakelt ie.. da's echt even wennen. Weet iemand de oorzaak? Is het gewoon een simpele kwestie van afstellen? Bij benzine had ie er nooit moeite mee! Voor de rest is hij iets minder fel, maar nog fel genoeg naar mn zin!
Zelf nog even een nieuwe plaat gemaakt voor over het reservewiel, oude was verrot, en daarna nog het tapijtje op maat gemaakt ivm lpg inst.
:blablablaEn nu foto's:
Alleen het gat er nog ff in decouperen:p De vakman, daar heeft u gemak van.. zeggen ze dan!
Image
zo dus:
Image
De oude rotte board:
Image
E dan t kleedje::D
Image

Nog wat foto's van de lpg installatie, voor de kenners: netjes of niet?
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Post Reply