Voorstellen (Jacco 320/4 A 1976)
- 323baur
- E21 VIP
Re: Voorstellen (Jacco 320/4 A 1976)
Keurig hoor! Nu kan je lekker km's maken zonder dat het bakken met geld kost.
Wel de koets goed in de gaten houden hoor! Nu is het nog bijhouden, maar met de komende winter echt opletten.
Wel de koets goed in de gaten houden hoor! Nu is het nog bijhouden, maar met de komende winter echt opletten.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Inderdaad ja! Volgende week naar Ivo Christov in Franeker. Daar het blok van onderen schoonspuiten en dat lek opzoeken. Ze konden het lek niet vinden omdat het er heel erg "smoothie" was;) Dan ook gelijk de bodem checken e.d.
Zodra de winter zn intrede doet, gaat hij op stal heb ik besloten, da's veel beter voor m!
Zodra de winter zn intrede doet, gaat hij op stal heb ik besloten, da's veel beter voor m!
Zo... na veel gepruts, gepiel en gefrunnink is de radio klaar!
Koppen zijn schoongemaakt dus heb m vandaag geplaatst, ook gelijk een kastje voor cassette's eronder geplaatst.
Boxen heb ik ook vervangen, zie vorige berichten;)
Het resultaat:

Koppen zijn schoongemaakt dus heb m vandaag geplaatst, ook gelijk een kastje voor cassette's eronder geplaatst.
Boxen heb ik ook vervangen, zie vorige berichten;)
Het resultaat:

Ziet er goed uit en lekker authentiek. Bijzondere constructie voor de cassetehouder vond ik zelf. Via dat schroefje onder in het midden, klem je deze vast in het dashboard.
Idd, daar gaat het me ook om. En het is natuurlijk helemaal leuk als het allemaal werkt ook:D
Ideaal systeem ja, je drukt m er in hij zit eigenlijk gelijk nadat je m vastgeklemd hebt!
Ideaal systeem ja, je drukt m er in hij zit eigenlijk gelijk nadat je m vastgeklemd hebt!
- 323baur
- E21 VIP
Zo, maar even dit draadje nieuw leven inblazen.
Een tijdje terug gekocht van Jacco. De automaat (de koppelomvormer) was stuk en er waren nog een paar dingen die het niet meer deden of die dringend aandacht nodig hadden.
Gisteren de auto maat gewisseld. Daar waar het bij een e23 eigenlijk in 3 uurtjes tijd te doen is, heb ik bij deze uiteindelijk het hele blok er uit gevist.
Je komt gewoon niet goed bij alle bouten, en het blokje is er echt in 1 uur tijd er helemaal uit.
Gelijk de boel eens stevig opgefrist. Overdruk uit het carter was snel gevonden: de slang die de dampen terug leidt naar de carburateur was veel te lang, dus geknikt en helemaal vol met bagger.
Tja en dan gaat het fout natuurlijk. Hij moet ergens zijn druk wel kwijt: effect laat zich raden, overal olie.
Nu is het allemaal weer netjes in elkaar zoals het hoort.
Blokje en automaat terug gehangen, alles aangesloten. Nog een paar andere kleine dingen gedaan (ventilator gewisseld, paar slangen vervangen) en hop: rijden als een malle!
Deze week maar even een APKtje er op en dan maar eens zien..
Bouwjaar 1976 is best de moeite om te bewaren voor een LPG bakkie..
Een tijdje terug gekocht van Jacco. De automaat (de koppelomvormer) was stuk en er waren nog een paar dingen die het niet meer deden of die dringend aandacht nodig hadden.
Gisteren de auto maat gewisseld. Daar waar het bij een e23 eigenlijk in 3 uurtjes tijd te doen is, heb ik bij deze uiteindelijk het hele blok er uit gevist.
Je komt gewoon niet goed bij alle bouten, en het blokje is er echt in 1 uur tijd er helemaal uit.
Gelijk de boel eens stevig opgefrist. Overdruk uit het carter was snel gevonden: de slang die de dampen terug leidt naar de carburateur was veel te lang, dus geknikt en helemaal vol met bagger.
Tja en dan gaat het fout natuurlijk. Hij moet ergens zijn druk wel kwijt: effect laat zich raden, overal olie.
Nu is het allemaal weer netjes in elkaar zoals het hoort.
Blokje en automaat terug gehangen, alles aangesloten. Nog een paar andere kleine dingen gedaan (ventilator gewisseld, paar slangen vervangen) en hop: rijden als een malle!
Deze week maar even een APKtje er op en dan maar eens zien..
Bouwjaar 1976 is best de moeite om te bewaren voor een LPG bakkie..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- 323baur
- E21 VIP
Yup! Ik heb weer een enorm lastige periode op mijn werk met mega veel uren en stress en dan is dit pure ontspanning.
Ook leuk als het een keer lukt..
Ook leuk als het een keer lukt..
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Mooi werk Ite. Zo zie ik het ook hoor, puur ontspanning.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Smartie
- E21 VIP
- My E21(s): 320/6 '78 rip
323i '78 wip - Location: Assen
Mooi werk Ite, viel dus allemaal mee. Gelukkig
- 323baur
- E21 VIP
...En ik wens Luc er ontzettend veel plezier mee!
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Zo, gelijk verkocht dus!323baur wrote:...En ik wens Luc er ontzettend veel plezier mee!

Gr Peter V.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Van harte, Ite, met de tweede verkoop van deze! Kost je dat glas bier, ik hoor graag of het Eiffel of Harz wordt
Van harte, Luc, met de aanschaf van dit leuke autootje!

Van harte, Luc, met de aanschaf van dit leuke autootje!

- 323baur
- E21 VIP
We doen beide!uwbuurman wrote:Van harte, Ite, met de tweede verkoop van deze! Kost je dat glas bier, ik hoor graag of het Eiffel of Harz wordt![]()