e30 uit nederland halen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Ik stond er vandaag bij. Echt gruwelijk mooi hoor.
En idd, veel te zwaar, maar ja het oog he..
En idd, veel te zwaar, maar ja het oog he..
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Mee eens hoor, ik vind ze ook erg mooi maar qua sturen ga ik er niet blij van worden. Ik denk dat ik gewoon erg blij moet zijn met de E30. Ik vrees dat er qua sturen nu met de 1M pas weer een BMW is met de agiliteit van de E30. Een stuk krachtiger maar dat mag ook wel, hij zeult toch maar weer even dik 300 kilo meer mee... (en ernstig genoeg is veertienhonderdzoveel kilo tegenwoordig licht voor een auto
)

Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Ik heb een 6-7 jaar geleden eens in een echte 850csi gereden, met de meesturende achteras. Echt ongelofelijke snelheden kon je daar mee bereiken.
Ik was vandaag even bij Offenga en daar stond ook zo'n apparaat. Werkelijk om te kwijlen zo mooi.
Jacob wist me wel te vertellen dat als je met een e31 iets hebt...brr daar word je niet blij van. Zeker ook met die meesturende achteras.
Ik was vandaag even bij Offenga en daar stond ook zo'n apparaat. Werkelijk om te kwijlen zo mooi.
Jacob wist me wel te vertellen dat als je met een e31 iets hebt...brr daar word je niet blij van. Zeker ook met die meesturende achteras.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Tsja wat dat betreft mekkeren we weleens over dat er weer wat moet gebeuren aan ons blik, maar heel veel gioedkoper dan E21 of E30 kun je in mijn ogen niet rijden. Niet met een auto waarin je ook nog een beetje lol kunt hebben. De sterke punten van dat oude BMW spul, dat realiseer je je des te meer als je naar alternatieven gaat kijken.
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: e30 uit nederland halen
Een Z3M coupe is anders wel een erg leuk bakkie dat volgens mij toch een betere gewichtsverdeling heeft dan jouw e36 Jeroen. Daarnaast is het ook gewoon een gaaf ding, maar smaken verschillen, zeker bij de Z3 coupe.
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: e30 uit nederland halen
Gerrit, weer terug ontopic:
Is dit wat? Jouw handbak eronder en je hebt een leuke, zo op het ook erg nette E30. Over de kleur.... tja...
Hoe zit dat met het attest in Belgie? Stel nou dat je die auto koopt, in nl de handbak eropzet en laat omkeuren door de RDW (rijksdienst voor wegverkeer) en dan in Belgie invoert, dan krijg je toch zo dat attest via BMW?
Is dit wat? Jouw handbak eronder en je hebt een leuke, zo op het ook erg nette E30. Over de kleur.... tja...
Hoe zit dat met het attest in Belgie? Stel nou dat je die auto koopt, in nl de handbak eropzet en laat omkeuren door de RDW (rijksdienst voor wegverkeer) en dan in Belgie invoert, dan krijg je toch zo dat attest via BMW?
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Kopen bij dit bedrijf staat gelijk aan: pak een willekeurige chassisnummer en las die ergens waar het past.
Maw; dit bedrijf is zeer kundig in zogenaamde schutbordmodificaties en niet geloofwaardige kmstanden..
Kan zo bij het rijtje jetcars, AenD enzovoort.
Maw; dit bedrijf is zeer kundig in zogenaamde schutbordmodificaties en niet geloofwaardige kmstanden..
Kan zo bij het rijtje jetcars, AenD enzovoort.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Iig thx om mee te kijken Koos .. ik zal gemakkelijkshalve de punten vermelden waaraan de wagen moet voldoen ..
e30 moet ...
- 2 deurs zijn
- handgeschakeld
- bij voorkeur vvfl maar vfl mag ook (kortom chroom bumper) tot bj 1987
- 6 cilinder en dan bij voorkeur terug 320i, 323i mag ook, 325i ook maar dat zou mijn laatste keuze zijn vanwege de hogere prijs
- koetswerk liefst een goede basis maar ze moet geen showroom queen zijn .. ik wil er eentje om ten allen tijde te gebruiken en als ze te mooi is doe ik dat weer niet meer (een beetje zoals de vorige eigenlijk) die was nog degelijk maar er begon wat roest te komen en ze had ook al wel wat steenslagschade en wat krasjes
- kleur geen wit en rood verder maakt het niet uit
Ik ben niet gehaast en veel zal ook afhangen van hoeveel tijd ik kan vrijmaken om alles over te bouwen. Het doel is toch proberen volgend seizoen terug 2.7 te rijden ... we zien wel wat er langs komt .. ik heb een 2deurs 83'er 323i met hartge kit net gemist in frankrijk (ook een bronzitbeige)
Gerrit
e30 moet ...
- 2 deurs zijn
- handgeschakeld
- bij voorkeur vvfl maar vfl mag ook (kortom chroom bumper) tot bj 1987
- 6 cilinder en dan bij voorkeur terug 320i, 323i mag ook, 325i ook maar dat zou mijn laatste keuze zijn vanwege de hogere prijs
- koetswerk liefst een goede basis maar ze moet geen showroom queen zijn .. ik wil er eentje om ten allen tijde te gebruiken en als ze te mooi is doe ik dat weer niet meer (een beetje zoals de vorige eigenlijk) die was nog degelijk maar er begon wat roest te komen en ze had ook al wel wat steenslagschade en wat krasjes
- kleur geen wit en rood verder maakt het niet uit
Ik ben niet gehaast en veel zal ook afhangen van hoeveel tijd ik kan vrijmaken om alles over te bouwen. Het doel is toch proberen volgend seizoen terug 2.7 te rijden ... we zien wel wat er langs komt .. ik heb een 2deurs 83'er 323i met hartge kit net gemist in frankrijk (ook een bronzitbeige)
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29939
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
OK dus als het ff kan een redelijk nette vfl zespitter met een motorschade, we gaan zoeken!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP
- Posts: 4598
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
motorschade liefst niet want ik moet wel met het originele blok eerst de oldtimerkeuring kunnen doorlopen
alvorens aan de ombouw te beginnen ..
Ben vooral het franse aanbod aan het volgen .. prijzen vallen daar goed mee en er zijn wel wat leuke auto's te koop ..

Ben vooral het franse aanbod aan het volgen .. prijzen vallen daar goed mee en er zijn wel wat leuke auto's te koop ..
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
- uwbuurman
- E21 VIP
- Posts: 19130
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: e30 uit nederland halen
Goed om te weten Ite, ervaring of hear say? Zo zijn we weer wat wijzer met z'n allen323baur wrote:Kopen bij dit bedrijf staat gelijk aan: pak een willekeurige chassisnummer en las die ergens waar het past.

- Peter V.
- E21 VIP
- Posts: 12122
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: e30 uit nederland halen
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 5080000000
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 0470000000
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 0470000000
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP
- Posts: 11875
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: e30 uit nederland halen
Diverse keiharde bewijzen op de diverse fora gezien. Met name op e23 vlak is er fors geslepen en gelast.uwbuurman wrote:Goed om te weten Ite, ervaring of hear say? Zo zijn we weer wat wijzer met z'n allen323baur wrote:Kopen bij dit bedrijf staat gelijk aan: pak een willekeurige chassisnummer en las die ergens waar het past.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.