Remy: zwarte 323i 2.7i 1981
- gerrit323
- E21 VIP

- Posts: 4603
- Joined: Wed Dec 22, 2004 8:44 pm
- My E21(s): '82 e21 323i hartge
- Location: Belgium
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Mooi man 
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Klopt, maar op sommige delen zou wat mij betreft wel wat meer kunnen, vandaar die 12 bussen. Als je de bodem redelijk dik in de antidreun zet, is een busje zo leeg hoor.pattam2009 wrote:Origineel staat de bodemplaat, wielkasten en kofferbak met wielkasten toch ook in de antidreun!
Ik heb alles in kleur meegespoten en dat is orgineel ook zou dacht ik. De dorpels en de lip op het front heb ik de spuiter in de anti-steenslag laten spuiten, omdat dit als laatste moet gebeuren.pattam2009 wrote:Ik twijfel nog of ik na de antidreun behandeling ook de bodemplaat in de kleur zal laten meespuiten, hoe heb jij dat gedaan?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Arnold D wrote:Klopt, maar op sommige delen zou wat mij betreft wel wat meer kunnen, vandaar die 12 bussen. Als je de bodem redelijk dik in de antidreun zet, is een busje zo leeg hoor.pattam2009 wrote:Origineel staat de bodemplaat, wielkasten en kofferbak met wielkasten toch ook in de antidreun!
Ik heb alles in kleur meegespoten en dat is orgineel ook zou dacht ik. De dorpels en de lip op het front heb ik de spuiter in de anti-steenslag laten spuiten, omdat dit als laatste moet gebeuren.pattam2009 wrote:Ik twijfel nog of ik na de antidreun behandeling ook de bodemplaat in de kleur zal laten meespuiten, hoe heb jij dat gedaan?
Ik kan bevestigen dat de gehele bodem inderdaad in de kleur van de auto is origineel.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Alles in de kleur dus
m.u.v. de dorpels en front lip uiteraard.
@Arnold, anti dreun voor de bodem en anti steenslag voor de dorpels, waarom het verschil.
Nog een vraag over de achterkant, tot hoever loopt de anti dreun door de hoek om?
Geen twijfel over jouw e21 Jeroen maar bij mij liep het door tot op de naad en bij jou duidelijk een paar centimeter erover.

@Arnold, anti dreun voor de bodem en anti steenslag voor de dorpels, waarom het verschil.
Nog een vraag over de achterkant, tot hoever loopt de anti dreun door de hoek om?
Geen twijfel over jouw e21 Jeroen maar bij mij liep het door tot op de naad en bij jou duidelijk een paar centimeter erover.

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP

- Posts: 19158
- Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
- Location: Ljouwert
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Dit is het lekkere kontje van James... ehh, van zijn 315 dan...

Peter, kun jij wat close ups plaatsen? Ben ook benieuwd.
Peter, kun jij wat close ups plaatsen? Ben ook benieuwd.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Anti-dreun en anti-steenslag is volgens mij allemaal hetzelfde product, tis maar net welke functie dit product krijgt.pattam2009 wrote:Alles in de kleur dusm.u.v. de dorpels en front lip uiteraard.
@Arnold, anti dreun voor de bodem en anti steenslag voor de dorpels, waarom het verschil.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29986
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
ik heb bij origineel spul eigenlijk altijd een paar cm over de naad gezien. Op zich niet gek ook want dan is de gehele naad, potentieel toch een gevoelige plek, ook gewoon goed beschermd.pattam2009 wrote:Geen twijfel over jouw e21 Jeroen maar bij mij liep het door tot op de naad en bij jou duidelijk een paar centimeter erover.
Regards/groeten, Jeroen
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Beetje de binnenkant van je band aanhouden, dit in het extreme geval van opwerpende steentjes.pattam2009 wrote:Nog een vraag over de achterkant, tot hoever loopt de anti dreun door de hoek om?
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Spulletjes zijn binnen..


Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Klopt Koos, moet alleen nog ff een compressor (tje) kopen.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Afgelopen weken bezig geweest om het juiste adres te vinden waar ik de BMW wil laten spuiten.
In eerste instantie wilde ik het spuitwerk via Gert Jan regelen maar gezien de grote afstand ben ik eerst in eigen omgeving gaan informeren.
Na enig vergelijk het juiste adres kunnen vinden, een erkend Focwa Bedrijf met een goede reputatie en veel ervaring in het restaureren van oldtimers en daarmee ook veel gevoel voor het werk.
Ondertussen is het chassis met delen door de spuiter gezien en zijn er concrete afspraken gemaakt.
Opmerking van de spuiter was dat het plaatwerk netjes is vervangen, maar dat wisten we al
Gert Jan.
Woensdag ga ik beginnen met het aanbrengen van de undercoating.
Ben nu bezig met het afplakken en de rest van de garage aan het inpakken met folie.
Nog een vraag
ik kan nergens eens duidelijke foto vinden hoe nu precies de undercoating scheidingslijn loopt op de achterspatboarden
om precies te zijn de zijkanten onder de achterbumper.
Er loopt een breeklijn in het plaatwerk schuin omhoog vanaf spatboard rand richting bumper.
Nu de vraag: is dit de lijn waar ook de undercoating op afgeplakt is of en loopt de undercoating door tot onder de bumper
Hoor of zie het graag.
B.v.d.
In eerste instantie wilde ik het spuitwerk via Gert Jan regelen maar gezien de grote afstand ben ik eerst in eigen omgeving gaan informeren.
Na enig vergelijk het juiste adres kunnen vinden, een erkend Focwa Bedrijf met een goede reputatie en veel ervaring in het restaureren van oldtimers en daarmee ook veel gevoel voor het werk.
Ondertussen is het chassis met delen door de spuiter gezien en zijn er concrete afspraken gemaakt.
Opmerking van de spuiter was dat het plaatwerk netjes is vervangen, maar dat wisten we al
Woensdag ga ik beginnen met het aanbrengen van de undercoating.
Ben nu bezig met het afplakken en de rest van de garage aan het inpakken met folie.
Nog een vraag
ik kan nergens eens duidelijke foto vinden hoe nu precies de undercoating scheidingslijn loopt op de achterspatboarden
om precies te zijn de zijkanten onder de achterbumper.
Er loopt een breeklijn in het plaatwerk schuin omhoog vanaf spatboard rand richting bumper.
Nu de vraag: is dit de lijn waar ook de undercoating op afgeplakt is of en loopt de undercoating door tot onder de bumper
Hoor of zie het graag.
B.v.d.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12127
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
De coating aan de achterspatborden gaat hoger dan die schuine "rand" die jij noemt.
De coating begint ongeveer 3 cm onder de grotere rand (bovenzijde bumper) en blijft zo hoog tot om de hoek.


De coating begint ongeveer 3 cm onder de grotere rand (bovenzijde bumper) en blijft zo hoog tot om de hoek.


Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- pattam2009
- E21 VIP

- Posts: 1066
- Joined: Mon Dec 21, 2009 7:42 pm
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
- Location: Zuid Holland
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
@Peter, nergens kon ik zo'n detail foto vinden, mijn dank is groot kan ik verder met afplakken.
Morgen ga ik een compressor halen en dan spuiten maar.
Morgen ga ik een compressor halen en dan spuiten maar.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
Re: Zwarte 323i 1981 "Restauratie"
Patrick, het is niet orgineel, maar ik heb de hele spatbord rand in de bodycoating gezet. Voor en achter. Het zijn toch gevoelige plekken voor steenslag en dus roest.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.