hallo allemaal , om maar gelijk de koe bij de horens te vatten, hoe zit het nu met de z g n ( wegen) belasting van oldtimers
Geld dit voor auto's ( en motoren!). Van na 01 01 1987 ?
Of alleen voor l p g of diesel ?
Of hoe zit het nou ?????
Groetjes van Adrie.
Oldtimerbelasting
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Oldtimerbelasting
Nog niets over bekend, maatregel moet nog ingevuld worden. Er is echter weinig kans dat auto's jonger dan 30 jaar nog een vrijstelling van de MRB krijgen.
Zie ook dit topic: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=18386
Zie ook dit topic: http://www.bmwe21.net/forum/viewtopic.php?f=18&t=18386
Regards/groeten, Jeroen
Tja ik las zojuist in carros ( is autoblaadje) dat de regering dit toch doorvoert en dan vanaf 2014
Wat te doen met mijn 02 ? Opknappen of wegdoen?
Wat te doen met mijn 02 ? Opknappen of wegdoen?
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Knap dat Carros meer weet dan het kabinet zelf. Ik zou gewoon afwachten.
Regards/groeten, Jeroen
Lees zojuis een ietswat minder slechte oplossing.
Mischien komt er toch nog een 60-30 dagen kaart.
Maar pas op, inmiddels gaat nu ook de verzekering briefen rondsturen met de voorwaarden van een oldtimer verzekering.
Zo mag je de auto alleen nog maar gebruiken voor recreatief gebruik, en moet je ook nog een andere "daily driver" op je naam hebben staan.
Ook moet je bij schade of ongeval kunnen aangeven dat je hem op dat moment recreatief gebruikt..
Dus mocht je je dit kabinet voor je auto krijgen, laat dit dan op de dag van de sharknose meeting zijn.
Mischien komt er toch nog een 60-30 dagen kaart.
Maar pas op, inmiddels gaat nu ook de verzekering briefen rondsturen met de voorwaarden van een oldtimer verzekering.
Zo mag je de auto alleen nog maar gebruiken voor recreatief gebruik, en moet je ook nog een andere "daily driver" op je naam hebben staan.
Ook moet je bij schade of ongeval kunnen aangeven dat je hem op dat moment recreatief gebruikt..
Dus mocht je je dit kabinet voor je auto krijgen, laat dit dan op de dag van de sharknose meeting zijn.
- 323baur
- E21 VIP

Het is sowieso verstandig je verzekering zo aan te passen dat als je hem dagelijks gebruikt je bij de verzekering dit meldt...
Maw; Ik kan je met zekerheidheid zeggen dat de verzekering knap moeilijk gaat doen bij schade op een regenachtige zaterdagmiddag in een winkelcentrum.
Voor 60,- per jaar mag je niet te veel verwachten...
Maw; Ik kan je met zekerheidheid zeggen dat de verzekering knap moeilijk gaat doen bij schade op een regenachtige zaterdagmiddag in een winkelcentrum.
Voor 60,- per jaar mag je niet te veel verwachten...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.