Helemaal duidelijk!!Manitoba wrote:Zoals gezegd ben ik er niet extreem aan gehecht, Peter. Ben op zich wel van "de originaliteit", maar zonder dit systeem is 'ie nog steeds een originele 323i. En als ik dan lees dat de auto er beter en soepeler van gaat lopen... Bye, bye EGR-systeem...![]()
Greetz,
Walter.
Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- 323baur
- E21 VIP

- Posts: 11880
- Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
- Location: the Netherlands, Houten
- Contact:
Re: Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
Wij hebben nu een 728i staan ook, met zo'n systeem. Echt ongelofelijk ingewikkeld.
Deze is voor de demontage, dus dat is hop zo er af, maar ik krijg het nooit meer werkend...
Deze is voor de demontage, dus dat is hop zo er af, maar ik krijg het nooit meer werkend...
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- Posts: 12128
- Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
- My E21(s): '82 320/6
- Location: Breda, Nederland
Re: Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
Ik ben niet absoluut overtuigd of Walter zijn systeem niet werkt want warm rijd de 323i gewoon goed. Het is gewoon dat ze tijdens de opwarmfase aanzienlijk de boel kunnen verstoren.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Manitoba
- E21 VIP

- Posts: 2576
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
Denk dat het goed is als we de volgende keer afspreken, dat je er ook ff een stukje mee rijdt, Peter. Ik heb zelf nooit eerder een 323i gehad en heb dus geen referentie; jij wel. In mijn beleving loopt en trekt 'ie goed in ieder geval.Peter V. wrote:Ik ben niet absoluut overtuigd of Walter zijn systeem niet werkt want warm rijd de 323i gewoon goed. Het is gewoon dat ze tijdens de opwarmfase aanzienlijk de boel kunnen verstoren.
Wat me gisteren wel opviel toen ik naar Karelsen in Soest reed: starten in de garage, minuutje of 2 moeite om te blijven lopen. Dan wegrijden en een paar minuutjes later (ongeveer 2km afstand, grotendeels over een 70 km/u weg) in de oude dorpskern om te tanken, dan draait 'ie als ik de plaats van de benzinepomp op draai bijna 1.400 toeren stationair. Tanken, betalen, starten en wegrijden: vanaf dat moment is het stationair toerental eigenlijk heel constant een 8- of 900 toeren en loopt 'ie heel netjes...
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016
- Manitoba
- E21 VIP

- Posts: 2576
- Joined: Sun Mar 18, 2012 11:47 am
- My E21(s): '80 323i, 5-speed manual Kastanien rot
- Location: Utrecht area, the Netherlands
Re: Uitlijnen E21-323i: problemen te verwachten?
uwbuurman wrote:Wat heb je er in gedaan dan? Eindelijk benzine en de oude diesel opgereden
Greetz,
Walter.
BMW e21 323i Kastanien Rot 1980
BMW f31 320iA X-drive Imperial Blue 2016