FF lekker zeuren over de overheid
Re: FF lekker zeuren over de overheid
Bezuinigingen gebeurd gewoon top-down. Zie de politie. Als je daar naar het efficiency kijkt, blijkt dat van het totaal er 10% overblijft voor de agent op straat. De rest is allemaal overhead of zit op kantoor. En dan moet die agent op straat voor zijn hongerloontje ook nog iedere burger informeren wat er gebeurd in met de aangifte van zijn of haar gestolen fiets. Nog meer papierwerk en tijdverspilling!
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Moeten we top-down opnieuw gaan definiëren vrees ik. Op de werkvloer moet iedereen de broekriem flink aanhalen maar aan de top gaan diefstal, wanorde, mismanagement en verspillingen onverminderd door...
Regards/groeten, Jeroen
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Maarten van Rossum, momenteel bij DWDD, gaf net aan dat hij van mening is dat onze cultuur en samenleving is gestoeld op het voetbal, dat zit zo verweven dat hij van mening is dat het land min of meer wordt geleid door voetballers. Waarop Jan Mulder vraagt of hij het land liever overlaat aan politici. Van Rossum is even stil en komt dan met:"ik denk dat voetballers en politici door de bank genomen even stom zijn."
Prachtig!
Prachtig!
- 323baur
- E21 VIP

Ik hoor het hem zeggen. Ik zeg Maarten for President.
Hilarisch!
Hilarisch!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Ondertussen lees ik de berichten over het hele asbestverhaal op Kanaleneiland. Er lijkt werkelijk helemaal niets door de ambtenarij tot een fatsoenlijk einde te zijn gebracht, wat een stelletje zwakzinnigen, van begin tot eind! Incompetentie is daar wel een vereiste dus koppen zullen er niet rollen gok ik. We gaan gewoon door en dat het ondertussen ook nog onnodig een waanzinnige hoeveelheid belastinggeld heeft gekost, ach ook dat zijn we inmiddels gewend. Nog even en we gaan het gewoon vinden!
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Vandaag bij ons in het lokale "suffertje".
Breda zou een biomassacentrale gaan zetten om zo aan de milieuwetgeving van 2014 te gaan voldoen en ook de aanstaande nieuwbouwwijk te gaan voorzien van energie. Nu blijkt dat de bouw op zijn gat ligt, Nederland in crisis zit etc etc. De bouw van de biomassacentrale is dus afgeblazen omdat er geen positieve en verantwoorde bijdrage aan vast zat. Het trieste is dat er maar een 3,5 miljoen euro is weggegooid om alleen de haalbaarheid te onderzoeken. Hebben ze in ieder geval een reden gevonden om de OZB-belasting te verhogen ondanks dat al onze huizen in waarde zijn gedaald.
Breda zou een biomassacentrale gaan zetten om zo aan de milieuwetgeving van 2014 te gaan voldoen en ook de aanstaande nieuwbouwwijk te gaan voorzien van energie. Nu blijkt dat de bouw op zijn gat ligt, Nederland in crisis zit etc etc. De bouw van de biomassacentrale is dus afgeblazen omdat er geen positieve en verantwoorde bijdrage aan vast zat. Het trieste is dat er maar een 3,5 miljoen euro is weggegooid om alleen de haalbaarheid te onderzoeken. Hebben ze in ieder geval een reden gevonden om de OZB-belasting te verhogen ondanks dat al onze huizen in waarde zijn gedaald.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- Jeroen
- Site Admin
Kostbare vulling voor de oud papier bak. Want als dit over een jaar of wat weer in beeld komt beginnen we gewoon weer opnieuw. En sja, onder de 3,5 miljoen doe je natuurlijk geen fatsoenlijk onderzoek... 
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik stel voor dat we van het afschieten van compleet hersenloze ambtenaren een demonstratiesport maken voor de Spelen van 2016. Maar of ik zo lang kan wachten...
Familie woonwagenkamp krijgt miljoen
MAASTRICHT - Een familie die woont op woonwagenkamp Vinkenslag heeft van de gemeente Maastricht bijna een miljoen euro gekregen als 'verhuisvergoeding'. Dat blijkt uit contracten die in handen zijn van het tv-programma Nieuwsuur.
De familie moest met die vergoeding het verplaatsen van drie woonwagens bekostigen. De verplaatsing kostte volgens het bedrijf die dat uitvoerde, minder dan een ton. Met de overige negen ton moesten nog wel een betonplaat, hekwerk en aansluitingen worden geregeld.
Volgens Nieuwsuur is de overeenkomst opmerkelijk, omdat de familie volgens de beleidslijn geen recht zou hebben op een nieuwe plek. De familie is niet door de vereiste BIBOB-screening op criminele antecedenten gekomen. Ze is in beroep gegaan tegen die beoordeling.
Regards/groeten, Jeroen
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
En voor zulke onzin moeten wij bezuinigen omdat zaken overmatig begroot zijn. Even buiten beschouwing gelaten of de verplaatsing dan wel bekostigd moet worden door de staat.
Gr Peter V.
Het vonnis is nog niet uitgesproken en als dat wel gebeurd, moet het hele circus weer verplaatst worden en je raad het al, weer recht op een miljoen.Jeroen wrote:Volgens Nieuwsuur is de overeenkomst opmerkelijk, omdat de familie volgens de beleidslijn geen recht zou hebben op een nieuwe plek.
Na alle aandacht zal dat 2de miljoentje waarschijnlijk niet doorgaan.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- Jeroen
- Site Admin
UWV
De afgelopen dagen was het toch weer een mooi feest van onze overheid, of mogen we ze al de Jostiband noemen? Zo is het UWV na het spenderen van maanden en miljoenen niet in staat gebleken een eenvoudige database met vacatures en een website aan elkaar te knopen en te onderhouden. Iets wat voor een 13-jarig puistenkoppie op een zolderkamertje ongeveer een uurtje werk is blijkt een onneembare vesting voor het UWV, het is lachwekkend en triest tegelijk.
NIEUWE VWA
Next! De Voedsel- en Warenautoriteit VWA heeft nieuwe manieren gevonden om de centen over de balk te kieperen en heeft daarom (overigens in 2010 al) besloten haar naam te wijzigen in het volstrekt kansloze Nieuwe VWA. Behalve dat er dus topambtenaren -met een salaris van minimaal de Balkenende norm en een veelvoud daarvan aan declaraties- gekozen hebben voor deze wijziging, roept dat heel veel vragen op. Wat is de toegevoegde waarde? Hoeveel nieuwe arbeidsplaatsen zijn hiermee verzonnen? Hoeveel geld heeft dat allemaal weer gekost, briefpapier, website, bordjes op gevels, auto's opnieuw bestickeren, etc? En wat gaat er volgen? Een Nieuwe RDW, Nieuwe Rijkswaterstaat en Nieuwe politie? En als men weer een excuus bedenkt om geld op te maken, dan wordt het de Nieuwere VWA ofzo? Het blijft ongelooflijk dat overheidsdiensten zich elke paar jaar weer voor een vermogen een nieuwe huisstijl aanmeten, al dan niet gepaard met een nieuwe naam. Dat maakt ook niet uit en toegevoegde waarde is ook niet nodig, als 't maar geld kost.
Sierhaarden
Maar goed, die VWA. Weer zo'n clubje bewakers van onze veiligheid en gezondheid. Een paar dagen terug kwamen ze nog voorbij bij Kassa. Na diverse klachten over en incidenten met sierhaarden op bio-ethanol heeft dit clubje goochelaars in 2008 een aantal van die haardjes gekocht en getest op veiligheid. Al in 2011 (!!!!) had men daarvan de resultaten en heeft men de branche in kennis gesteld. Hoe is dat gegaan? Na diverse incidenten met voor 80% of meer met brandwonden bedekte gebruikers, heeft men harde actie ondernomen. Nee, natuurlijk niet een verbod of strenge of maar enigszins concrete eisen. Nee, men heeft helemaal de moeite genomen om leveranciers van die dingen te vragen om eraan te gaan werken dat die haardjes veiliger worden.
Toegegeven, ten opzichte van een heel leger ambtenaren dat geen noemenswaardige toegevoegde waarde levert richting de burger... ho wacht, dat is een leuke vraag voor een hoop ambtenaren. Wat heb jij het afgelopen jaar voor toegevoegde waarde geleverd voor de burger? Het zal net zijn alsof er een dominee voorbij komt. Anyway, ten opzichte daarvan is het al heel wat dat men na 3 jaar heel voorzichtig heeft durven vragen of het heel misschien veiliger zou kunnen, maar is dat nou een passende maatregel vanuit een toezichthouder? In dat geval wil ik voorstellen dat de politie stopt met snelheidscontroles en dezelfde aanpak gaat volgen. Gewoon Dodo Agent aan de deur met de vraag of je alsjeblieft iets rustiger wilt rijden.
Als ik me nou nog eens een dag verveel, dan ga ik eens uitzoeken hoeveel toezichthouders we hebben in NL, hoeveel geld ze samen laten verdwijnen, en in hoeverre men nou écht iets voor ons heeft betekend. Want eerder deze week kwam ik er ook al zo ééntje tegen, de Stichting Maatschappij, Veiligheid en Politie. Dat klinkt toch ook vooral als heel veel dure dineetjes? Of heb jij ze al gesproken, de mensen die hun leven te danken hebben aan het heldhaftige en edelmoedige optreden van deze Stichting. Vooralsnog is mijn enige associatie dat veel gestichten ook Stichting heten.
De afgelopen dagen was het toch weer een mooi feest van onze overheid, of mogen we ze al de Jostiband noemen? Zo is het UWV na het spenderen van maanden en miljoenen niet in staat gebleken een eenvoudige database met vacatures en een website aan elkaar te knopen en te onderhouden. Iets wat voor een 13-jarig puistenkoppie op een zolderkamertje ongeveer een uurtje werk is blijkt een onneembare vesting voor het UWV, het is lachwekkend en triest tegelijk.
NIEUWE VWA
Next! De Voedsel- en Warenautoriteit VWA heeft nieuwe manieren gevonden om de centen over de balk te kieperen en heeft daarom (overigens in 2010 al) besloten haar naam te wijzigen in het volstrekt kansloze Nieuwe VWA. Behalve dat er dus topambtenaren -met een salaris van minimaal de Balkenende norm en een veelvoud daarvan aan declaraties- gekozen hebben voor deze wijziging, roept dat heel veel vragen op. Wat is de toegevoegde waarde? Hoeveel nieuwe arbeidsplaatsen zijn hiermee verzonnen? Hoeveel geld heeft dat allemaal weer gekost, briefpapier, website, bordjes op gevels, auto's opnieuw bestickeren, etc? En wat gaat er volgen? Een Nieuwe RDW, Nieuwe Rijkswaterstaat en Nieuwe politie? En als men weer een excuus bedenkt om geld op te maken, dan wordt het de Nieuwere VWA ofzo? Het blijft ongelooflijk dat overheidsdiensten zich elke paar jaar weer voor een vermogen een nieuwe huisstijl aanmeten, al dan niet gepaard met een nieuwe naam. Dat maakt ook niet uit en toegevoegde waarde is ook niet nodig, als 't maar geld kost.
Sierhaarden
Maar goed, die VWA. Weer zo'n clubje bewakers van onze veiligheid en gezondheid. Een paar dagen terug kwamen ze nog voorbij bij Kassa. Na diverse klachten over en incidenten met sierhaarden op bio-ethanol heeft dit clubje goochelaars in 2008 een aantal van die haardjes gekocht en getest op veiligheid. Al in 2011 (!!!!) had men daarvan de resultaten en heeft men de branche in kennis gesteld. Hoe is dat gegaan? Na diverse incidenten met voor 80% of meer met brandwonden bedekte gebruikers, heeft men harde actie ondernomen. Nee, natuurlijk niet een verbod of strenge of maar enigszins concrete eisen. Nee, men heeft helemaal de moeite genomen om leveranciers van die dingen te vragen om eraan te gaan werken dat die haardjes veiliger worden.
Toegegeven, ten opzichte van een heel leger ambtenaren dat geen noemenswaardige toegevoegde waarde levert richting de burger... ho wacht, dat is een leuke vraag voor een hoop ambtenaren. Wat heb jij het afgelopen jaar voor toegevoegde waarde geleverd voor de burger? Het zal net zijn alsof er een dominee voorbij komt. Anyway, ten opzichte daarvan is het al heel wat dat men na 3 jaar heel voorzichtig heeft durven vragen of het heel misschien veiliger zou kunnen, maar is dat nou een passende maatregel vanuit een toezichthouder? In dat geval wil ik voorstellen dat de politie stopt met snelheidscontroles en dezelfde aanpak gaat volgen. Gewoon Dodo Agent aan de deur met de vraag of je alsjeblieft iets rustiger wilt rijden.
Als ik me nou nog eens een dag verveel, dan ga ik eens uitzoeken hoeveel toezichthouders we hebben in NL, hoeveel geld ze samen laten verdwijnen, en in hoeverre men nou écht iets voor ons heeft betekend. Want eerder deze week kwam ik er ook al zo ééntje tegen, de Stichting Maatschappij, Veiligheid en Politie. Dat klinkt toch ook vooral als heel veel dure dineetjes? Of heb jij ze al gesproken, de mensen die hun leven te danken hebben aan het heldhaftige en edelmoedige optreden van deze Stichting. Vooralsnog is mijn enige associatie dat veel gestichten ook Stichting heten.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Af en toe komt er een amtenaar tot de conclusie dat het na jaren van vegeteren tijd wordt om toch eindelijk eens terug naar de roots te gaan en iets te gaan doen voor de burger. Zo ook in Amsterdam. Daar is de ambtenarij in actie gekomen om te gaan controleren op deurmatten voor winkels. Ja je leest het goed. Aangezien deze vallen onder meubilair en het feit dat zonder vergunning geen meubilair op straat geplaatst mag worden door de middenstand, was er een schone taak. Als je niet oppast gaan ze bij slecht weer nog met de taxi op controle uit ook, net als hun collega's van Parkeerbeheer vorig jaar!
Kom op mensen, zo is het toch niet heel gek dat ik steeds meer mensen dingen hoor zeggen a la "voor elke euro die ik naar de belasting breng steek ik er vijf zwart in m'n zak"? Help even elk draagvlak voor het betalen van belasting om zeep door werkzaamheden te gaan uitvoeren die uitsluitend thuishoren in een klucht van F. Jacobse en Tedje van Es!
Kom op mensen, zo is het toch niet heel gek dat ik steeds meer mensen dingen hoor zeggen a la "voor elke euro die ik naar de belasting breng steek ik er vijf zwart in m'n zak"? Help even elk draagvlak voor het betalen van belasting om zeep door werkzaamheden te gaan uitvoeren die uitsluitend thuishoren in een klucht van F. Jacobse en Tedje van Es!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Als ik me 14 dagen, met grote moeite overigens, gedeisd heb gehouden moet ik weer even los hoor.
Ik ontdek zowat dagelijks nieuwe geldverslindende overheidsclubjes, die dingen schieten sneller de grond uit dan wij het met z'n allen kunnen verdienen! Nu weer een clubje genaamd Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid. Die zijn er achter gekomen dat door trajectcontroles de reistijd toeneemt. Ik ben toch zoooo blij dat de overheid de broekriem ook flink aanhaalt en haar geld alleen nog maar besteedt aan dit soort nuttige onderzoeken en met verrassende uitkomsten op de proppen komt
En wat is nu de toegevoegde waarde? Wat gaat het Ministerie nu doen met dit rapport? Helemaal niets waarschijnlijk.
Ik ontdek zowat dagelijks nieuwe geldverslindende overheidsclubjes, die dingen schieten sneller de grond uit dan wij het met z'n allen kunnen verdienen! Nu weer een clubje genaamd Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid. Die zijn er achter gekomen dat door trajectcontroles de reistijd toeneemt. Ik ben toch zoooo blij dat de overheid de broekriem ook flink aanhaalt en haar geld alleen nog maar besteedt aan dit soort nuttige onderzoeken en met verrassende uitkomsten op de proppen komt
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
DEN HAAG - Ambtenaren van de Belastingdienst en het ministerie van Justitie hebben van de overheid massaal een iPad cadeau gekregen. Apple leverde afgelopen jaar 5.000 van de gewilde tabletcomputers aan de Nederlandse ambtenaren. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die Apple gisteren bekendmaakte. De Belastingdienst bevestigt tegen NRC dat er iPads zijn uitgedeeld, maar kan niet meteen zeggen of daar ook loonbelasting over is betaald. In december oordeelde de rechter nog dat de iPad een volwaardige computer is en dat er dus loonheffing over moet worden betaald.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Dus er zitten twee van die kansloze frusts in een wachtkamer te wachten tot hun arrestant onderzocht is, loopt de beste man onder hun ogen doodleuk naar buiten. Oh wacht, ik lees net dat de man in camouflage was, bijna onzichtbaar...Aangehouden inbreker ontsnapt uit ziekenhuis
TILBURG - Een verdachte van een woninginbraak in Tilburg die voor behandeling naar een ziekenhuis was gebracht, is daar donderdag ontsnapt. De politie is naar hem op zoek en heeft burgers opgeroepen tips door te geven als ze de man hebben gezien.
De politie had hem woensdag aangehouden voor een eerdere woninginbraak, zei een woordvoerder. Toen de verdachte donderdag klaagde over zijn arm, werd er een arts bijgeroepen. Die vond het nodig dat de man voor controle naar het ziekenhuis zou gaan. Politieagenten gingen met de verdachte naar de afdeling spoedeisende hulp van het TweeSteden ziekenhuis aan de Dr. Deelenlaan in Tilburg. „Daar heeft hij kennelijk aan de aandacht van de collega's weten te ontsnappen”, aldus de zegsman. Hoe dat precies is gegaan, wordt nog uitgezocht.
De verdachte, zonder vaste woon- en verblijfplaats, heeft een blauw-rood trainingspak met gele strepen aan en een grijze trainingsbroek met blauwe sportschoenen, aldus het signalement.

Regards/groeten, Jeroen