Klopt; een van de buren in het bedrijfsverzamelgebouw waar ik zit heeft ook drie Benzen staan (W123C, W126 en een oudere W124). Geen schoonheden, maar wel prima geschikt voor WB-vrij rijden. In de laatste twee maand ketsten diverse deals af op de veranderende wetgeving. Ik heb vanmorgen gehoord dat die auto's nu weer terug naar de heimat gaan+ ik denk zelf als donorauto's hoewel die W123C daar net te goed voor is.Peter V. wrote:Het is wel duidelijk dat de verkoopprijzen onder druk komen.
Mijn buurman is een Mercedes gek (jammer voor hem) en heeft vandaag een 190 gekocht op LPG. Auto is best in nette staat en technisch allemaal in orde. Opties roestvrij en een jaartje APK en de beste man heeft er 1650 euro voor betaald.
De verkoper kreeg de auto niet verkocht i.v.m. de regelgeving die mogelijk veranderd en was inmiddels met zijn prijs gehalveerd.
Maar in het geval van jouw buurman. 1650 Euro voor een oude 190E in basis-uitvoering is nog stevig aan de prijs; daarvoor koop je ze en-masse bij onze oosterburen, wel zonder LPG, maar dat heeft geen meerwaarde, dus die 3300 Euro is m.i gewoon van de ratten besnuffeld. Voor amper 2k meer wil ik best afstand doen van mijn >10jaar jongere W203 C180 met een volledige dealer-onderhoud-geschiedenis; die overigens al meer dan een jaar te koop staat. Daartussenin zit dan nog de W202, ook echt goede auto´s en als je dan toch WB moet betalen, waarom dan niet jonger rijden. Tussen 2k en 4k Euro is daarin de wereld te koop.