Hallo,
Ik ben bezig om mijn 315 op te lappen. Nu is 1 van de problemen dat hij gewoon enorm veel benzine erdoor jaagt, een jerrycan van 5 liter is er in een minuut of 10 door.
Hij is dan naar een monteur om de carburator af te stellen maar die zei dat die waarschijnlijk niet goed werkte. Ondertussen een andere erop gezet maar ik merk geen verschil. Ik ken wel niks van de regelschroeven enzo dus daar nog niks aan gedaan, maar kan zo'n enorm verbruik enkel daaraan liggen? Dit is dus niet van te rijden, gewoon van hier te staan draaien.
Hij rookt ook zwart en ploft uit de uitlaat.
Ik zou mijn monteur dan eens bellen dat hij langskomt om nog eens te helpen kijken met de andere carbu erop maar het zou handig zijn als we weten waar we moeten beginnen zoeken.
mvg,
Ward
Enorm hoog verbruik 315
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Re: Enorm hoog verbruik 315
Geen lekkages? Zoals de tank of het koppelstuk tussen de twee tankdelen? Of de brandstofleiding etc? Als het verbruik zo apehoog is, dan is er meer aan de hand dat een royaal afgestelde motor. Immers, dan zou hij wel verzuipen. Kan uiteraard ook wel en/en zijn, dus lekkage en een gare carb.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
5 liter in 10 minuten stationair is wel uitzonderlijk veel.
Uit jouw verhaal haal ik al twee zaken. De ploffen in de uitlaat laten mij zien dat de ontsteking verkeerd staat en de zwarte rook is een heel erg rijk mengsel. Wat betreft de afstelling van de 1B2 carburateur is het niet zo moeilijk allemaal.
Ik weet wel uit eigen ervaring dat toen ik een 315 als dagelijkse auto had ze ook niet zo zuinig was en dat me dat veel geduld en 4 carburateurs in onderdelen koste om ze tijdens het rijden rond de 1 op 9 te krijgen.
Dus zoals de vorige poster al aangaf zou ik ook eens naar lekkages kijken.
Uit jouw verhaal haal ik al twee zaken. De ploffen in de uitlaat laten mij zien dat de ontsteking verkeerd staat en de zwarte rook is een heel erg rijk mengsel. Wat betreft de afstelling van de 1B2 carburateur is het niet zo moeilijk allemaal.
Ik weet wel uit eigen ervaring dat toen ik een 315 als dagelijkse auto had ze ook niet zo zuinig was en dat me dat veel geduld en 4 carburateurs in onderdelen koste om ze tijdens het rijden rond de 1 op 9 te krijgen.
Dus zoals de vorige poster al aangaf zou ik ook eens naar lekkages kijken.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
-
The_Boogieman
- Newbee
Lekkage is er zeker niet, heb ik al onderzocht. Tja is nu al de 2e carburator, loentje heeft hem opgestuurd en hij zou van een netjes draaiend blok komen dus laten we hopen dat deze dan toch goed is.