Een vijfbak van een 318 past volgens mij probleemloos op een 316. De cardanas van de 318 moet je dan ook mee omzetten want een cardanas van een vierbak past niet vanwege de lengte.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Om het wat scherper te stellen: alle M10 bakken passen, maar je moet wel een bak hebben met een mechanische telleraansluiting. En omdat een 4 bak dus korter is dan de 5bak, zoals Peter zegt, moet je de bak met cardanas hebben.
je hebt twee types mechanische vijfbakken voor een vier cilinder. De mechanische vijfbakken van een m30 passen ook op een m10 blok. Maar ik denk dat je dan bij een e21 de tunnel zult moeten uitkloppen.
Alle e30s hebben een elektronische vijfbak, degene met een m10 passen dus wel, je zult alleen iets moeten verzinnen met je kilometer aansluiting.
ik heb nog een mechanische vijfbak liggen met as bij interesse.
tja maar mijn 1.6je is nog vrij heel dus om daar met een hamer op te gaan slaan gaat mij iets te ver
en wat je zegt hoe dan met telleraandrijving?
ook al was er niet iemand die dat probleem overwonnen had? echter wie?
groetjes Adrie
Er zijn trucjes met de sensor uit een E30 diff (oid) aan de buitenkant van je E21 diff maken en dan om te gaan naar digitale km teller.
Zou er zelf niet aan beginnen en investeren in een M10 bak van Loentje. Bak houdt zijn waarde en je rijdt vanaf dat moment zuiniger en met meer plezier.