Uwbuurman: 323i 1978 Polaris
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Re: Uwbuurman: 323i 1978 Polaris: Dvalemodus
Dat lijkt me een behoorlijk rotplekje om in delen te repareren.
Het ziet er verder goed uit hoor. Vooral zo doorgaan Koos!
Het ziet er verder goed uit hoor. Vooral zo doorgaan Koos!
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- pattam2009
- E21 VIP
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Wat een werk zo met het pas maken van de delen.
Als je eenmaal gaat opbouwen koos kan ik je vertellen dat je al dat
werk zo bent vergeten.
Doe je morgen avond om 12:00 wel een beetje rustig aan want jij heb je 10 vingers nog wel ff nodig

Doe je morgen avond om 12:00 wel een beetje rustig aan want jij heb je 10 vingers nog wel ff nodig

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP
- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Zoals gezegd, begin dit jaar zou ik het opvullen achter de wielbak afmaken en vandaag heb ik daad bij het word gevoegd. Eerst het stripje verder op maat en in vorm maken:

En vasthechten:

Blijft over een rottig hoekje dat in twee richtingen gebogen moet worden:

Dus een malletje van karton maken en een testexemplaar

En klaar

Passen en klemmen

Aflassen

De rand voorboren voor het proplassen

Proplassen

Afwerken

En alles in een kleur

Daarnaast heb ik vandaag gewerkt aan de roest rondom een dop in de bodem, Ik dacht twee vervangende stukken te hebben, maar een blijkt van een voorzijde te zijn en dan is het blik anders gevormd. Dus ik heb een stukje vervangen. Eerst de boel goed kaal maken:

Donorblik

Oud en nieuw

Hechten

Afwerken

Spuiten

En vasthechten:

Blijft over een rottig hoekje dat in twee richtingen gebogen moet worden:

Dus een malletje van karton maken en een testexemplaar

En klaar

Passen en klemmen

Aflassen

De rand voorboren voor het proplassen

Proplassen

Afwerken

En alles in een kleur

Daarnaast heb ik vandaag gewerkt aan de roest rondom een dop in de bodem, Ik dacht twee vervangende stukken te hebben, maar een blijkt van een voorzijde te zijn en dan is het blik anders gevormd. Dus ik heb een stukje vervangen. Eerst de boel goed kaal maken:

Donorblik

Oud en nieuw

Hechten

Afwerken

Spuiten

Last edited by uwbuurman on Thu Oct 05, 2017 11:16 am, edited 1 time in total.
Volgens mij had jij vroeger een dikke voldoende voor handenarbeid als ik dit zo zie. Kan niet anders.
BMW E21 323I , 1981 (Resto stadium)
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
BMW F31 318i Touring, 2019
Peugeot 206 `1.6, 2003
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Dam ik zie behoorlijk vakwerk voorbij komen zo hoor!

Regards/groeten, Jeroen
-
- E21 VIP
Lekker bezig Koos, wordt weer een mooie strakke bak met jou laskunsten!
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- Peter V.
- E21 VIP
- My E21(s): '82 320/6
Ziet er weer goed uit. 

Gr Peter V.
- 323baur
- E21 VIP
Idd. Zeer knap hoor.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Volgens mij was jij in een vorig leven plaatwerker.
Mooi hoor.

Mooi hoor.

e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
- pattam2009
- E21 VIP
- My E21(s): '81 323i 2.7i Schwarz
Zo Zo Koos, ik ben trots op je 

Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Gr, Patrick.
- uwbuurman
- E21 VIP
Dank je Patrick!
Vandaag was pakjesdag!
Ik kreeg een telefoontje van een GLS coureur, eehhh, koerier, dat hij op de oprit stond met een pakje. Dat kon alleen W&N zijn, dus ik als een haas de auto gedraaid en terug naar huis. (was 2 km verder en hij wilde wel even wachten) Inderdaad W&N! Plaatwerk loopt van het zijpaneel naar de reservewielbak. Het had van mij wel wat verder mogen doorlopen de kofferbak in, maar dat komt wel goed.

Daarna vertrokken naar een afspraak en dat was vlak bij de loods van Thomas, waar de paarse Baur in onderdelen is gegaan. Daar heb ik twee doppen uit de bodem geslepen. De mijne van achter zijn nog goed, maar voor zitten geen doppen meer, daar zit een nieuwe bodem. Daar komen deze doppen in, want ook op de brug wil ik een origineel uitzicht! Die Baur, ik heb nog niet eerder zo een rotte auto gezien, maar hier is echt NIETS meer dat niet kats verrot is. De bodem is zeker tussen de 5 en 10 cm ingedeukt aan alle kanten, platen eronder gebakken etc. Maar de doppen zijn wonderwel redelijk en goed!!
Het zijn type 1 doppen. Wat is het verschil? in de type 1 dop zit een groot vierkant geperst en de type 2 doppen hebben 3 kleine deukjes. Kwam ik achter nadat ik van Arnold wat type 2 doppen had gekregen.

Dan was er vanmiddag toen ik thuiskwam van Thomas een enveloppe van Dennis met 8 busjes voor de remleidingbevestiging onder de auto.

In volgorde van binnenkomst wil ik namens de feestcommissie de volgende mensen in het zonnetje zetten:
GLSmeneer hartelijk bedankt voor het wachten!
Thomas hartelijk bedankt voor de doppen!!
Dennis hartelijk bedankt voor de busjes!!
Vandaag was pakjesdag!

Daarna vertrokken naar een afspraak en dat was vlak bij de loods van Thomas, waar de paarse Baur in onderdelen is gegaan. Daar heb ik twee doppen uit de bodem geslepen. De mijne van achter zijn nog goed, maar voor zitten geen doppen meer, daar zit een nieuwe bodem. Daar komen deze doppen in, want ook op de brug wil ik een origineel uitzicht! Die Baur, ik heb nog niet eerder zo een rotte auto gezien, maar hier is echt NIETS meer dat niet kats verrot is. De bodem is zeker tussen de 5 en 10 cm ingedeukt aan alle kanten, platen eronder gebakken etc. Maar de doppen zijn wonderwel redelijk en goed!!
Het zijn type 1 doppen. Wat is het verschil? in de type 1 dop zit een groot vierkant geperst en de type 2 doppen hebben 3 kleine deukjes. Kwam ik achter nadat ik van Arnold wat type 2 doppen had gekregen.

Dan was er vanmiddag toen ik thuiskwam van Thomas een enveloppe van Dennis met 8 busjes voor de remleidingbevestiging onder de auto.

In volgorde van binnenkomst wil ik namens de feestcommissie de volgende mensen in het zonnetje zetten:
GLSmeneer hartelijk bedankt voor het wachten!

Thomas hartelijk bedankt voor de doppen!!

Dennis hartelijk bedankt voor de busjes!!

Last edited by uwbuurman on Thu Oct 05, 2017 11:17 am, edited 3 times in total.
-
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): '76 320i '86 325i Baur Mazda RX-8
Graag gedaan. Succes er mee Koos!
- uwbuurman
- E21 VIP
Vandaag weer een stapje verder gegaan in de sloperij. Steeds als ik denk verder te komen lijkt het juist alsof ik achteruit ga. Maar stukje bij beetje kom ik toch verder.
Eerst maar eens een stuk uit de vloer van de kofferbak gehaald. Niet recht en netjes, maar dat komt wel. Onder de vloer zit de balk waar de uitlaatbeugel aan bevestigd zit. Daar is aan gelast in een eerder stadium door Brove. Ik vroeg me af waarom, maar ik weet het al, onder de beugel is de balk helemaal doorgerot...

oud en nieuw blik

En even proefpassen

Sluit een stuk beter aan dat de oude meuk!!

De bumperbevestiging is uitgevoerd met een verstevigingsplaat aan de binnenzijde van de kofferbak. Moet die verstevigingsplaat VOOR of ACHTER de opstaande rand van de kofferbakvloer???

Daarnaast heb ik de achterzijde en de kofferbakvloer achter de wielbak redelijk uitgedeukt. Wat ik tegenkwam, waren twee soort ronde vormen in het metaal gedrukt, lijkt voorgevormd. Het zijn twee ronde plekken onder de bumperbevestiging. Is dat origineel? En zo ja, wie heeft een goede foto??? Het dient verder geen enkel doel, maar ik wil de originele uitstraling.

Daarna maar weer opgeruimd, een motblik vol rommel kwam er weer van de bodem.

kaalmaken vordert gestaag.

tot slot: de doppen uit de bodem, het verschil tussen type 1 en 2. De dop met de 3 deukjes is type 2, het vierkant is type 1.

Eerst maar eens een stuk uit de vloer van de kofferbak gehaald. Niet recht en netjes, maar dat komt wel. Onder de vloer zit de balk waar de uitlaatbeugel aan bevestigd zit. Daar is aan gelast in een eerder stadium door Brove. Ik vroeg me af waarom, maar ik weet het al, onder de beugel is de balk helemaal doorgerot...

oud en nieuw blik

En even proefpassen

Sluit een stuk beter aan dat de oude meuk!!

De bumperbevestiging is uitgevoerd met een verstevigingsplaat aan de binnenzijde van de kofferbak. Moet die verstevigingsplaat VOOR of ACHTER de opstaande rand van de kofferbakvloer???

Daarnaast heb ik de achterzijde en de kofferbakvloer achter de wielbak redelijk uitgedeukt. Wat ik tegenkwam, waren twee soort ronde vormen in het metaal gedrukt, lijkt voorgevormd. Het zijn twee ronde plekken onder de bumperbevestiging. Is dat origineel? En zo ja, wie heeft een goede foto??? Het dient verder geen enkel doel, maar ik wil de originele uitstraling.

Daarna maar weer opgeruimd, een motblik vol rommel kwam er weer van de bodem.

kaalmaken vordert gestaag.

tot slot: de doppen uit de bodem, het verschil tussen type 1 en 2. De dop met de 3 deukjes is type 2, het vierkant is type 1.

Last edited by uwbuurman on Thu Oct 05, 2017 11:18 am, edited 1 time in total.