mijn zoektocht naar een opvolger voor de 2.7
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: mijn zoektocht naar een opvolger voor de 2.7
Oh jee. Wordt Gerrit nu de eerste Belg die gebanned gaat worden? 

Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

- My E21(s): '82 e21 323i hartge
ok ok om en ban te voorkomen

1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2015 Renault Mégane RS 275 trophy
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
https://pksolutions.be/
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Wat halen we hieruit,
Het is een BMW, uit 1987/88, uit een Franstalig deel van de wereld, veel papierwerk erbij en ook veel sleutels.
Je heb dus niet de M3 van Jeroen gekocht in ieder geval.
Het bannen zal wel meevallen omdat het toch een BMW is lijkt me. Ik durf alleen niet te beweren of het een 3 serie is.
Het is een BMW, uit 1987/88, uit een Franstalig deel van de wereld, veel papierwerk erbij en ook veel sleutels.
Je heb dus niet de M3 van Jeroen gekocht in ieder geval.
Het bannen zal wel meevallen omdat het toch een BMW is lijkt me. Ik durf alleen niet te beweren of het een 3 serie is.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ben benieuwd!! Een 2 deurs E34 was er niet en een late 6 zl het wel niet zijn?? Dus toch maar een E30, maar dan wel toch maar wel een VFL of zelfs VFL en 4 deurs... Ben benieuwd Gerrit!
- Peter V.
- E21 VIP

Gezien het boekje denk ik dat het een VFL is en niet een NFL.
Gr Peter V.
- Jeroen
- Site Admin
In het kader van de variatiebrokjes zet ik dan in op een E30 B6 2.8.
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

Ok hier gaan we dan ..
De opvolger is er en komt 99% zeker volgende week mijn richting uit. Het voorakkoord met de verkoper is gesloten, Hij is de wagen vorige week in frankrijk gaan halen en moet hem nog invoeren en keuren voor verkoop. Bedoeling was dat hij deze een maand ging gebruiken terwijl zijn e30 B6 2.8 wordt gespoten. Omdat de verkoper (originalitietsfreak) en ikzelf mekaar kennen van op het e30 forum en ik intresse toonde hebben we samen besloten om direkt tot de koop over te gaan.
Wat is het geworden .. lach maar
al wat ik had gezegd niet meer te willen maar hij kwam toevallig op mijn pad en was gewoon te leuk voor de prijs om hem niet te kopen
Ik wou een NFL, het is terug een vvfl geworden (ben ik stiekem altijd blijven naar kijken omdat ik ze zo mooi vind)
Ik wou een open dak, geen open dak
Ik wou een 2 deurs, het is terug een 4 deurs
en het is ook geen 325i maar terug een in superstaat verkerende 320i. (voor even)
Specs
320i 1983 (een van de eerste .. nog uitgeleverd met 1 zijspiegel, een 2de komt er wel op)
plantanagroen (blijkt een redelijk zeldzame originele kleur want ik heb ze nog nooit gezien)
Franse wagen , 2de eigenaar 25 jaar in zijn bezit,
Enkel gebruikt om van het zuiden naar het noorden van frankijk te rijden
en omgekeerd
+-200 facturen vanaf km 1, geweldig goed onderhouden exemplaar dus.
Waarom deze mij dan zo aansprak .. zoals ze wel eens zeggen, ik begon spontaan te lachen. autootje is gewoon leuk en supereerlijk, kortom alles sprak me aan. Hij heeft hoegenaamd geen opties dus lekker licht (enkel elektrische ruiten wat dan weer leuk is in zo'n vvfl)
2 minpuntjes (kan ook niet anders bij een 30 jaar oude wagen)
Een wat doffe schijn op het dak (moet gepolierd worden)
De Hoge km stand maar dit zijn vooral autosnelwegkm's en maakt niet zoveel uit wegens ombouw. Hij rookt ook compleet niet, ook vreemde rijgeluiden en piepjes in het interieur zijn er niet .. het is eigenlijk een wonder
Verder verkeert de carrosserie in topstaat (ook het chroom), nergens roest of een kras te vinden.
Volledig origineel nooit aan geprutst (2de eigenaar was een man van midden de 50.)
En alhoewel het mechanische me niet zoveel uitmaakt zijn de volgende zaken toch een grote plus
nieuw geplaatste 5 bak op factuur bij bmw
nieuwe koppeling door bmw
nieuw geplaatst diff door bmw. (gaat er wel onderuit voor mijn eigen diff met kortere overbrenging)
5 perfecte kroonkurkjes met splinternieuwe banden. (voor de verkoop)
Interieur volledig overtrokken in originele stof
nieuwe originele radiator
wielranden zeer netjes net zoals spatborden en achterklep .. geen roest dus wat voor een vvfl en hele dikke + is.
De prijs viel ook super mee
.. (nog niet 1/2 van wat ik eigenlijk had voorzien) dat heb je met van die 4 deurs versies daarvan koop je perfekte exemplaren voor bijna geen geld.
Ik heb er dus ook geen moeite mee om hem terug om te bouwen (origineel of niet die wagens hebben toch geen waarde)
foto's dan .. beter volgen als hij hier thuis staat

die donkergroene voettapijten gaan eruit en worden vervangen door mijn rubberen exemplaren

Wat zijn de plannen
Tot 1 maart niks
verzekering via de oldtimerclub loopt telkens van 1 maart tot 1 maart vandaar.
Dan ... aanvraag oldtimerplaten (zelfs al passen ze de wetgeving aan naar 30 jaar dan nog ben ik safe)
- standaard stuur vervangen door mijn M-tech 1 stuurtje
- kroonkurken vervangen door mijn 15" BBS'sen (met 4 superbanden deze keer
)
- verlaging een deftige deze keer (bilstein of KW Variante 1) net zo laag als de '84 er
- schijven en blokken vooraan vervangen door mijn ATE powerdiscs en ebc blokken
- inbouw van een 323i/325i achterstabi
- 3.45 diff vervangen door mijn 3.73
- klein kofferspoilertje
- montage rechste zijspiegel
- een kleine motorische aanpassing, al ga ik wel een vfl waterpomp monteren dan moet ik niets aanpassen aan de waterdarmen en expanietvat setup wat de vorige keer wel het geval was. Echt 1 op 1 overzetten deze keer dus
- inbouw van mijn 325i uitlaatlijn
- inbouw vdo meters
- laten verzekeren op waarde .. geen 2 keer dezelfde fout
- in een later staduim ombouw naar achteras met schijven
vanaf april/mei hopelijk terug vvfl rijden .... met een groene copy van de bronzit dus
PS iemand een gokje naar de km stand
rekeninghoudend dat hij veel autosnelweg heeft gezien
Gerrit
De opvolger is er en komt 99% zeker volgende week mijn richting uit. Het voorakkoord met de verkoper is gesloten, Hij is de wagen vorige week in frankrijk gaan halen en moet hem nog invoeren en keuren voor verkoop. Bedoeling was dat hij deze een maand ging gebruiken terwijl zijn e30 B6 2.8 wordt gespoten. Omdat de verkoper (originalitietsfreak) en ikzelf mekaar kennen van op het e30 forum en ik intresse toonde hebben we samen besloten om direkt tot de koop over te gaan.
Wat is het geworden .. lach maar
Ik wou een NFL, het is terug een vvfl geworden (ben ik stiekem altijd blijven naar kijken omdat ik ze zo mooi vind)
Ik wou een open dak, geen open dak
Ik wou een 2 deurs, het is terug een 4 deurs
en het is ook geen 325i maar terug een in superstaat verkerende 320i. (voor even)
Specs
320i 1983 (een van de eerste .. nog uitgeleverd met 1 zijspiegel, een 2de komt er wel op)
plantanagroen (blijkt een redelijk zeldzame originele kleur want ik heb ze nog nooit gezien)
Franse wagen , 2de eigenaar 25 jaar in zijn bezit,
Enkel gebruikt om van het zuiden naar het noorden van frankijk te rijden
+-200 facturen vanaf km 1, geweldig goed onderhouden exemplaar dus.
Waarom deze mij dan zo aansprak .. zoals ze wel eens zeggen, ik begon spontaan te lachen. autootje is gewoon leuk en supereerlijk, kortom alles sprak me aan. Hij heeft hoegenaamd geen opties dus lekker licht (enkel elektrische ruiten wat dan weer leuk is in zo'n vvfl)
2 minpuntjes (kan ook niet anders bij een 30 jaar oude wagen)
Een wat doffe schijn op het dak (moet gepolierd worden)
De Hoge km stand maar dit zijn vooral autosnelwegkm's en maakt niet zoveel uit wegens ombouw. Hij rookt ook compleet niet, ook vreemde rijgeluiden en piepjes in het interieur zijn er niet .. het is eigenlijk een wonder
Verder verkeert de carrosserie in topstaat (ook het chroom), nergens roest of een kras te vinden.
Volledig origineel nooit aan geprutst (2de eigenaar was een man van midden de 50.)
En alhoewel het mechanische me niet zoveel uitmaakt zijn de volgende zaken toch een grote plus
nieuw geplaatste 5 bak op factuur bij bmw
nieuwe koppeling door bmw
nieuw geplaatst diff door bmw. (gaat er wel onderuit voor mijn eigen diff met kortere overbrenging)
5 perfecte kroonkurkjes met splinternieuwe banden. (voor de verkoop)
Interieur volledig overtrokken in originele stof
nieuwe originele radiator
wielranden zeer netjes net zoals spatborden en achterklep .. geen roest dus wat voor een vvfl en hele dikke + is.
De prijs viel ook super mee
Ik heb er dus ook geen moeite mee om hem terug om te bouwen (origineel of niet die wagens hebben toch geen waarde)
foto's dan .. beter volgen als hij hier thuis staat

die donkergroene voettapijten gaan eruit en worden vervangen door mijn rubberen exemplaren

Wat zijn de plannen
Tot 1 maart niks
Dan ... aanvraag oldtimerplaten (zelfs al passen ze de wetgeving aan naar 30 jaar dan nog ben ik safe)
- standaard stuur vervangen door mijn M-tech 1 stuurtje
- kroonkurken vervangen door mijn 15" BBS'sen (met 4 superbanden deze keer
- verlaging een deftige deze keer (bilstein of KW Variante 1) net zo laag als de '84 er
- schijven en blokken vooraan vervangen door mijn ATE powerdiscs en ebc blokken
- inbouw van een 323i/325i achterstabi
- 3.45 diff vervangen door mijn 3.73
- klein kofferspoilertje
- montage rechste zijspiegel
- een kleine motorische aanpassing, al ga ik wel een vfl waterpomp monteren dan moet ik niets aanpassen aan de waterdarmen en expanietvat setup wat de vorige keer wel het geval was. Echt 1 op 1 overzetten deze keer dus
- inbouw van mijn 325i uitlaatlijn
- inbouw vdo meters
- laten verzekeren op waarde .. geen 2 keer dezelfde fout
- in een later staduim ombouw naar achteras met schijven
vanaf april/mei hopelijk terug vvfl rijden .... met een groene copy van de bronzit dus
PS iemand een gokje naar de km stand
Gerrit
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
- Peter V.
- E21 VIP

Dat is wel een hele nette. Gefeliciteerd Gerrit
wat betreft de kilometers wil ik wel gokken hoor:
* 261000 km dan.
wat betreft de kilometers wil ik wel gokken hoor:
* 261000 km dan.
Gr Peter V.
- BMW-POWER
- E21 Fanatic
waardige opvolger!!!!
ik gok 350000km?
ik gok 350000km?
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
- 323baur
- E21 VIP

Leuk Gerrit - erg lief autootje!
Ben erg benieuwd naar de up dates.
Ben erg benieuwd naar de up dates.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Jeroen
- Site Admin
Erg fraai Gerrit, gefeliciteerd met een plaat van een auto! We zien 'm de 12e wel 
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Ik hoorde 522K KM maar teruggedraaid naar 297K
Desalniettemin een erg nette auto. Zat zelf al wat rond te klikken voor een mint E30 325i of dikke E28 maar in die hoek weinig te vinden meer tegenwoordig!
Desalniettemin een erg nette auto. Zat zelf al wat rond te klikken voor een mint E30 325i of dikke E28 maar in die hoek weinig te vinden meer tegenwoordig!
Regards/groeten, Jeroen
- gerrit323
- E21 VIP

believe it or not maar deze 320i heeft 466K gelopen
(al bij al maar een goeie 15k per jaar) zoals al gezegd 2/3 hiervan is autosnelweg geweest.
Deze hoge stand maakt de wagen voor mij nog mooier .. je kan aan niets zien dat de km stand zo hoog is.
De wagen is sinds dag 1 een binnenslaper geweest (alleen aan het buitenverblijf in het zuiden van frankrijk stond hij buiten ) en van de eerste beurt tot nu dealeronderhouden. (op een paar kleine dingen na)
Bak en diff zijn zoals reeds gezegd al vervangen dus die spelen niet meer mee .. alle andere rollende delen zoals aandrijfassen, kardan heb ik in reserve liggen. V-bak ook
Het blok is dik ok maar dat maakt niets meer uit
Veel kopers zouden afknappen op zo'n km stand maar voor wat ik ermee van plan ben (+- 5000km/jaar) is deze niet zo belangrijk.
Vorig jaar met een vriend een e36 325i gaan kopen met 417K op de teller bedoeld om mee te driften .. Tijdens de rit naar huis bleek de wagen zo goed te rijden dat mijn vriend heeft beslist deze dagelijks te gaan gebruiken .. km stand nu +/- 435K, het is dus waar dat bmw 6 pitters mits deftig onderhoud probleemloos 500K draaien .. Het knaagt wel een beetje om deze e30 van zijn origineel blok te ontdoen .. (zal toch gebeuren
) want 125pk is echt te weinig.
Ook in het zekeringskastje nog een berg bonnetjes gevonden .. om maar te zeggen hoe alles heel precies werd bijgehouden.
Ik post wel een foto van de km stand als de wagen hier staat
@Jeroen e30 325i de minters zitten bij goede eigenaars en als er al eentje te koop komt dan kosten die een flink pak €
Afgeragde exemplaren vind je voldoende, ik kan me voorstellen dat dit bij de e28 net hetzelfde is
Suc6 met de zoektocht
Gerrit
Deze hoge stand maakt de wagen voor mij nog mooier .. je kan aan niets zien dat de km stand zo hoog is.
De wagen is sinds dag 1 een binnenslaper geweest (alleen aan het buitenverblijf in het zuiden van frankrijk stond hij buiten ) en van de eerste beurt tot nu dealeronderhouden. (op een paar kleine dingen na)
Bak en diff zijn zoals reeds gezegd al vervangen dus die spelen niet meer mee .. alle andere rollende delen zoals aandrijfassen, kardan heb ik in reserve liggen. V-bak ook
Het blok is dik ok maar dat maakt niets meer uit
Veel kopers zouden afknappen op zo'n km stand maar voor wat ik ermee van plan ben (+- 5000km/jaar) is deze niet zo belangrijk.
Vorig jaar met een vriend een e36 325i gaan kopen met 417K op de teller bedoeld om mee te driften .. Tijdens de rit naar huis bleek de wagen zo goed te rijden dat mijn vriend heeft beslist deze dagelijks te gaan gebruiken .. km stand nu +/- 435K, het is dus waar dat bmw 6 pitters mits deftig onderhoud probleemloos 500K draaien .. Het knaagt wel een beetje om deze e30 van zijn origineel blok te ontdoen .. (zal toch gebeuren
Ook in het zekeringskastje nog een berg bonnetjes gevonden .. om maar te zeggen hoe alles heel precies werd bijgehouden.
Ik post wel een foto van de km stand als de wagen hier staat
@Jeroen e30 325i de minters zitten bij goede eigenaars en als er al eentje te koop komt dan kosten die een flink pak €
Afgeragde exemplaren vind je voldoende, ik kan me voorstellen dat dit bij de e28 net hetzelfde is
Suc6 met de zoektocht
Gerrit
Last edited by gerrit323 on Tue Jan 08, 2013 8:59 pm, edited 2 times in total.
1992 Mazda mx5
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese
2020 caterham 310R
2025 ford custom trail
1994 e36 m3
2010 golf gti
2019 Abarth esseese