te groot rubber voor voorruit?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Post Reply
arjan
Newbee

te groot rubber voor voorruit?

Post by arjan »

Vandaag heb ik besloten om de auto eens in een kleur te spuiten, leek het me wel handig om de ramen eruit te halen.,
Nu heb ik er vorig jaar een splik splinter nieuw voorruit rubber in gezet, en had er toen al enorm veel werk mee om het raam erin te krijgen.
Voor m'n gevoel had ik zo'n 10 cm over.
Nu heb ik hetzelfde raam erdus weer uitgehaald, en kom tot de conclusie dat het rubber inderdaad wat aan de lange kant is.
Hebben meer mensen hier ervaring mee en hoe heb je het opgelost, kan ik het doorknippen en lijmen, en met welke lijm.
Kortom kom maar op met de reacties.
M.v.r.g : Arjan E
Image
Image
Last edited by arjan on Fri Jan 04, 2013 10:00 pm, edited 3 times in total.

uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris

Re: te groot rubber voor voorruit?

Post by uwbuurman »

zou ik ZEKER niet doorknippen, dat is alleen maar Ellende met een grote E. Ik denk dat je het gewoon erim moet zetten en dan strakzetten met het raam en de pees. En als het heel veel te groot is, heb je dan geen rubber van een E30 of E28 oid?
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
Wondermike
E21 Master
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)

Post by Wondermike »

Normaal zit het rubber strak om het glas, deze is echt te groot.
Ik zou hem ook niet doorsnijden maar een andere regelen.
So many cars, so little time
MeesterPieter
Upcoming E21 fanatic

Post by MeesterPieter »

inderdaad, andere scoren

zou goed van een e30 kunnen zijn ofzo
[url=http://www.e30forum.nl/forum/viewtopic.php?f=31&t=94][img]http://i37.photobucket.com/albums/e79/MeesterPieter1/divers/sig2copy.jpg[/img][/url]
Arnold D
E21 VIP
E21 VIP

Post by Arnold D »

Toen ik 12 jaar geleden een nieuw rubber bij de dealer haalde bleek deze ook iets groter te zijn. Zo ook de rubbers voor de alpina.
Als je het rubber onder tegen het raam houd, valt de grote best mee.
Je hebt hem eerder gebruikt, dus past ie goed neem ik aan.
Een iets groter rubber dicht wel mooi af in de sponning en zet hem vol. Ik zou gewoon deze weer gebruiken.
e21 323i
e21 alpina B6-2.8
e21 rear carrier- sold
.
geerling
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): BMW 320/6 '81 zypressengrun

Post by geerling »

Ik heb een tijdje terug een voorruitrubber besteld bij een bedrijf in Berlijn (naam weet ik niet meer)
en die was ook te lang. Ik heb ze gebeld met mijn beste campingduits maar ze zeiden dat ie moest passen.
Mooi niet, weg €80,- incl verzendkosten. Nieuwe besteld bij Oolbekkink in Zwolle en die past perfect, zeg het maar.
mennohuisman
E21 starter

Post by mennohuisman »

Ik heb vorig jaar een nieuw raamrubber besteld bij W&N in Duitsland, bleek ook te ruim. Begrepen ze niks van, maar ik kon hem wel gewoon terugsturen en geld terugkrijgen. Vervolgens rubber direct bij de dealer besteld, en die bleek wel goed. Bizar.
BMW 320/6 E21 1979 Reseda Grün
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Mwoah d'r zijn wel meer issues met spullen van WN dus het verbaast me niks. Ze zijn begonnen om alle incourante voorraden bij de dealers op te kopen waarmee ze oem kwaliteit leverden, maar nu die stroom uitgeput raakt zie je meer en meer dat men goodkoop zelf elders spullen laat namaken en daar is veel troep tussen. Van bussen, raamrubbers en hardyschijven tot dynamo's aan toe. Ik ben klaar met die prutsers. Er schijnt ook nog wel goed spul vandaan te komen zoals plaatwerkdelen, maar het zou me ook niets verbazen als ze die via van Wezel betrekken. Maar het overgrote deel van hun spullen heeft duidelijk kwaliteitsproblemen. Het geld lonkt denk ik.
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply