Wondermike wrote:Maar je geeft al aan toch te willen beginnen aan de dorpels en de dagen worden al weer korter, kacheltje aan in de schuur en slijpen maar
Yep, en voordat er deiging vanuit de harde kern komt. Uiteraard met regelmaat foto's
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Hoi Stef,
Je draadje was me eerder nog niet opgevallen leuke Bauer, vind de BBS velgen er goed onder staan
Moet zeggen je bent goed bezig, succes met het roest monster.
Bmw E21 323i 2.7i 1981 Schwarz - Beige
Gr, Patrick.
Oohh bah Stefan, wat een oude ellende! Komt me helaas herkenbaar voor. Als je eens even wilt komen kijken nu ik de cas helemaal kaal heb en vergelijkbare rotzooi aan het verhelpen ben: Welkom!!! je hebt mn nummer wel toch?
Laatste foto: Duidelijk zichtbaar hoe men rechtsachter de boel heeft proberen te verdoezelen om het optisch recht te laten lijken. Achterscherm is gewoon lager gemaakt dan links.
ik herinner me een gesprek tussen ons, waarin je aangaf dat je een type 1 keienvanger mooier vond dan een type 2. En dat jouw type 2 kennelijk in het verleden een type 1 keienvanger heeft gekregen. Als ik dat oude achterpaneel zie wat je er nu uitgezaagd hebt, was dat ook een type 1 paneel. Daardoor denk ik dat jij een type 1 hebt, met type 2 deuren en dashboard.
ik zie namelijk die twee rondjes in het paneel, waar de mistlamp hoort. (zie ook discussie daarover in mijn draadje.)
Wat wordt er dan toch gerommeld aan de auto's om e.e.a. te verdoezelen. Goed bezig verder
Valt het trouwens niet op hoeveel mensen de laatste tijd een E21 aan het restaureren zijn?
Er worden bijna alleen maar slopers gekocht/verkocht en verder zijn de echte leuke snoepjes al in de handen van de liefhebber die er zijn zuur verdiende centjes op los laat om er een showroomstaat E21 van te maken en te behouden.
Dat is voor de waarde wel een goede zaak.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Je hebt helemaal gelijk en dat geldt volgens mij zeker voor baurs. Zoek me al maanden wezenloos naar een betaalbare nette 323 baur uit 1980. Maar volgens mij zit er weinig anders op dan mijn eigen te restaureren.
Gelukkig is de auto recht en gezond in de balken bevonden door het schadebedrijf.
Het probleem van de scheve kont schuilde slechts in het laatste stukje balk waar de uitlaat aan hangt. Die wordt morgen nog recht gezet. Daarna kan ik verder met nieuw blik en
De deuk in het dwarsbalkje achter de bank schijnt te zijn veroorzaakt door een dommekracht ofzo die tussen de balk en achterpaneel is geplaatst om de achterschade uit te deuken. Men is in de veronderstelling geweest dat het balkje daar sterk genoeg voor zou zijn. Aldus het schadebedrijf.