m10 injectie ombouw

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
User avatar
323baur
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 11880
Joined: Fri Jan 12, 2007 8:44 pm
Location: the Netherlands, Houten
Contact:

Re: m10 injectie ombouw

Post by 323baur »

Jeroen wrote:E21 en heel vroeg E30 gebruikt K-Jet, dat is geheel mechanisch dus geen computer. Wat jij daar hebt is Jetronic ofwel L-Jet, elektronico dus. Dat vergt een complete kabelboom anders kun je die computer nergens aansluiten, ook een luchthoeveelheidsmeter, en vermoedelijk ook nog wel 1 of 2 temp sensoren. Lijkt me niet een ombouw die je graag doet, makkelijk is iig anders.
Helaas kan ik je niet helpen.
misschien even op een e30 forum vragen?


Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

Nee sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk e_geek maar ik bedoel de originele stekker die in mijn mijn auto zat kan ik niks van vinden (de vierkante dus). Daarvan heb ik de volgende kleuren:

blauw
blauw/wit
zwart
zwart (ja 2x zwart)
bruin/wit
groen/wit
groen
groen bruin

Maar ik weet niet wat wat is.....
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

ondertussen heb ik de draden denk ik wel door... Zal later hier de uiteindelijke kleuren nog posten. Maar kan iemand mij vertellen hoe de benzine slangen horen te lopen? ik heb nomelijk wat slangen over.. Zal zo nog even wat foto's posten

de slang bovenop inlaat spruitstuk, waar moet die heen? Het is in iedergeval niet de carterontluchting

Image

Image

deze loopt onder mijn inluitspruitsuk door naar vlak bij die andere slang

Image

en deze zit ook op mijn inlaatspruitstuk aan de kant van de motorkap, het gaat om dat pijpje rechts dat omhoog steekt.

Image



en nog een paar losse stekkers:

Image

Image

Image




Zijn dit wel brandstofleidingen??????
Last edited by bmwe214cil on Sat Jan 12, 2013 2:33 pm, edited 1 time in total.
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: m10 injectie ombouw

Post by Jeroen »

Volgens mij is dat beide vacuum. Je hebt volgens mij maar twee brandstofleidingen: 1x aanvoer rechtstreeks op de injectorrail, en 1x retour naar de tank. Ook op de injectorrail maar dan onder de brandstofdrukregelaar.
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: m10 injectie ombouw

Post by Peter V. »

Zit hier geen extraluchtschuif tussen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: m10 injectie ombouw

Post by Jeroen »

Dat was ook mijn eerste gedachte, elektrische extraluchtschuif, er is vast nog wel ergens een stekkertje over
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

Er is inderdaad nog een stekkertje over, maar die extra luchtschijf moet op het inlaatspruitstuk zitten?
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: m10 injectie ombouw

Post by Jeroen »

Bovenop het kleppendeksel heb ik ook weleens gezien, maar weet niet of dat bij L-Jet M10 of M20 was :roll:
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: m10 injectie ombouw

Post by Peter V. »

Ik heb een hele vroege E30 NFL 316i gehad (december 1987) waar nog de M10B18 met injectie in lag. De elektrische extraluchtschuif zat toen inderdaad bovenop tussen het inlaatspruitstuk en de kleppendeksel.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

Ondertussen ben ik eruit dat 2 losse draadjes van de iddle control (stationair regeling) zijn. Maar waar ze nou horen is nog niet duidelijk
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
Jeroen
Site Admin
Posts: 29995
Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
My E21(s): '81 323i Baur
Location: The Netherlands
Contact:

Re: m10 injectie ombouw

Post by Jeroen »

Dat is dus de extraluchtschuif...
Regards/groeten, Jeroen
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

aha! nou moet ik die alleen nog vinden ;)
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

En hij loopt! Nog wel zonder stationair regelklep maar hij doet het weer! Ben blij met dit teken van leven en nu dus alles netjes weg bouwen. Nog even kijken waar ik de regelkast neer ga hangen maar daar komen we wel uit! Ik zal spoedig even foto's updaten met hoe alles nu zit.
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

en het is gelukt! Hij loopt en rijd super! alleen nog een technisch probleem, hij lekt namelijk olie uit de ontsteking. Niet via de "toren" die in het motorblok gaat maar op het dikke stuk waar de verdeler op zit. Daar aan de onderkant zitten 4 gaatjes en daaruit lekt olie. Iemand een idee waar het vandaan kan komen? Ik heb al de o-ring op de ontsteking vervangen (waar hij het blok in gaat) maar dat helpt niks. Nou heb ik al van mijn oude ontsteking de ringen onder ook overgezet net boven het tandwielthe wat aangedreven word, en de "pakking" ring (een ring die wel van pakking materiaal lijkt te zijn gemaakt). Hoop dat jullie me kunnen helpen!

MVG

Joram
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
User avatar
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic
Posts: 174
Joined: Mon Nov 22, 2010 1:17 pm
Location: uihoorn (NL)

Re: m10 injectie ombouw

Post by bmwe214cil »

Ik heb nog een vraagje over de benzine pomp, waar zit deze origineel bij een e21 met injectie? Ik heb nu een tankvlotter van een e30 erin zitten met geïntegreerde pomp maar ik wil graag mijn oude vlotter terug IVM de juiste stand op de benzine meter. Klopt het dat de brandstofpomp normaal onder de auto hangt? En zo ja, waar dan? Ik heb nog een pomp liggen maar die is vrij groot, kan deze ook voor onder de motorkap komen of krijg je dan problemen met de leidingen die dicht worden gezogen?
Groeten Joram


BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
Post Reply