BMW 335i PG-11-LD

E21 gezien in het wild? Post het hier zodat al die E21's in beeld blijven.
Post Reply
happy buccaneer
Newbee
My E21(s): 335i-NL- e21- PG-11-LD

BMW 335i PG-11-LD

Post by happy buccaneer »

Hallo, ben nieuw hier op dit forum en wil graag weten of iemand informatie heeft ( eerdere en latere eigenaars, bekenden) van de 335i e21 die ik in mijn bezit had van juli 1987 tm januari 1989..
Het ging om de PG-11-LD, origineel 323i uit 1981 met een 635CSi motor, sportbak met 5 versnellingen, en de 1 naar je toe, spaghettispruitstuk, Sebring uitlaatsysteem met dempers, zwart velours Recaro interieur met rode bies en Alpina cockpit met de teller tot 300 km/u ( 50-100-150-200-250-300 schaalverdeling), 15 inch Rial velgen met kastanjerood gespoten honingraat en zilveren rand. Later heb ik er nog een voorspoiler onder gezet en hem laten voorzien van Alpina striping en 335i logo's achter de zijramen. De kleur was Kastanienrotmetallik was bilstein verlaagd ( plm 8 cm) en hij was bloed en bloedsnel. Nadat ik hem had ingeruild voor een Sierra XR4i, waar ik toen nog 12000 gulden voor de 335i terugkreeg, ben ik de auto uit het oog verloren. Hij heeft nog lang op de site van de rdw gestaan bij "voertuiggegevens online", maar daar staat ie nu niet meer vermeld, terwijl hij bij de andere site staat vermeld als "kenteken ongeldig"met de info erbij van de auto..
Weet of kent/ kon iemand deze auto? Ik had er redelijk wat foto's van maar ben ze op een paar (3) na allemaal kwijtgeraakt..helaas.

Ook zoek ik nog de 335i GG-05-YG, donker antracietmetallic, die mijn maat op dat moment bezat, met 15 inch Ronal?? velgen met geel gespoten spaken en een zilveren rand, helemaal origineel 320- 6, maar dan ook met een 3,5 liter blok er in.
Ik wil graag weer zo'n projekt starten, en heb dus een leuke carrosserie nodig om te gaan bouwen, misschien iemand van hier die nog wat foto's heeft van zulk soort projecten, het vergde veel aanpassingen in het motorcompartiment en de accu moest in de kofferbak, en met voorbeelden van de bouw zou ik enorm geholpen zijn.
Ik wil mijn eigen 335i weer zo exact mogelijk proberen na te bouwen, heb er de ruimte en tijd nu voor en anders komt het er nooit meer van..
Ik hoop dat iemand wat info heeft omtrent deze voertuigen en de bouw van zo'n monster.
Groeten, Peet uit Halsteren..

Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Re: BMW 335i PG-11-LD

Post by Peter V. »

Hoi,

Dat klinkt als een leuk speeltje inderdaad. Wellicht is het wijs om wat foto's te plaatsen van deze auto's. Dat maakt het zoeken wat makkelijker.
Dikke kans dat de cas wel herkend wordt maar dat het blok en de rest van de "leuke items" al verdwenen zijn.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik meen dat één van die dingen bij tijden geleden al eens Marcel van Boltuning (Etten-Leur) terecht is gekomen, maar dat is echt lang gelee zeg maar.

Als je weer zo'n project zou willen doen zou ik echter niet kiezen voor een M30B35 maar voor een M50B28 of M52B28. Betaalbaar, onderdelen zat en met een M50B25 inlaat zet je zomaar 220-230 pk neer. Met name de M52 is nauwelijks zwaarder dan een M20. Die engelsen zijn vanwege die lage prijzen en meer recente blokken juist volop bezig met M50/M52 en ook zelfs S50 ombouwtjes.
Regards/groeten, Jeroen
happy buccaneer
Newbee

Allereerst bedankt voor de reacties!!
Zoals ik al meldde heb ik nog maar 3 foto's over van de 335i die in mijn bezit is geweest, ik zal ze asap proberen te scannen en ze op deze site te tonen. 1 foto is in goede conditie (achter en zijkant bestuurderszijde, maar niet van dichtbij) en de overige 2 zijn van de voorzijde, beetje donkere foto's. In die tijd nam ik niet zoveel foto's van de auto, ik vond hem niet zo bijzonder toen, terwijl er veel liepen te kwijlen bij die wagen :whistle Het was gewoon triest hoe weinig ik die auto gebruikte, hij stond 2 tot 3 weken aaneen stil op het terrein van Cargill Bergen op Zoom, omdat ik internationaal chauffeur was die maar ééns in de drie weekenden thuis was..maar dan kwam die ook echt van zijn plek.(wel altijd netjes goed warm laten draaien en je niet op laten naaien door Kadettjes Gsi piloten..)
De 335i van mijn toenmalige maat heb ik alleen nog op een negatief staan, met de gele wielen eronder van de zijkant/ achter bijrijderszijde, deze zal ik proberen af te laten drukken in zo'n Dokashop, dan plaats ik ook die hier. Ik had nog foto's van de motor, maar die is mijn maat toentertijd kwijtgeraakt..helaas.
Ik heb ondertussen wel vernomen dat mijn 335i, via een handelaar in Hoogerheide ( Brussée ) is verkocht aan een persoon uit Ter Aar bij Alphen ad Rijn en die heeft er blijkbaar niet lang plezier van gehad, daar de auto bij hem was gestolen voor de deur..denk dus niet dat daar nog ooit wat van gehoord zal gaan worden..
Kijk, een beetje knappe 323i e21 carrosserie te vinden voor een leuk prijsje zal best wel mogelijk zijn, het blok van een 635 Csi of M635Csi in topstaat én voor een leuk prijsje zal nog wel moeilijker worden.
In Duitsland zie je nog wel wat aanbod maar ben altijd beetje huiverig over hoe de staat in het echt is van hetgeen er aangeboden wordt, en ze staan niet zo één twee drie om de hoek om te gaan bekijken..
Zoals gezegd probeer ik de foto's asap te scannen en dan meld ik me weer, als het goed is mét de foto's.
Groet, Peter uit Halsteren.
happy buccaneer
Newbee

Hoe krijg ik in hemelsnaam de gescande foto's op deze site??
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Regards/groeten, Jeroen
Post Reply