Types recaro stoelen in de e21
Types recaro stoelen in de e21
Heren,
ik ben even benieuwd naar de types recaro's in de e21. Er blijkt oude en nieuwe stof te zijn en origineel leren? De leren hebben namelijk niet zo'n dikke zitwangen als de stoffen exemplaren, klopt dit?
Ben benieuwd of iemand wat voorbeelden heeft met foto's.
groeten loentje
ik ben even benieuwd naar de types recaro's in de e21. Er blijkt oude en nieuwe stof te zijn en origineel leren? De leren hebben namelijk niet zo'n dikke zitwangen als de stoffen exemplaren, klopt dit?
Ben benieuwd of iemand wat voorbeelden heeft met foto's.
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Re: Types recaro stoelen in de e21
Da's altijd een leuk onderwerp. Sportstoelen waren doorgaans leverbaar in de normale stoffen van de betreffende modeljaren, in kunstleder (leatherette) en leder.
Volgens mij zit het zo:
Geleverde modellen: de vroege exemplaren waren de Idealsitz 73, zonder uittrekbare dijbeensteun

Daarna kwam de overbekende N77. Bij mijn weten heeft BMW geen andere versies Recaro's geleverd in de E21.

Wel een leuk stoelendraadje:
http://forum.bmw-02-club.de/mix_entry.php?id=131413
Volgens mij zit het zo:
Geleverde modellen: de vroege exemplaren waren de Idealsitz 73, zonder uittrekbare dijbeensteun

Daarna kwam de overbekende N77. Bij mijn weten heeft BMW geen andere versies Recaro's geleverd in de E21.

Wel een leuk stoelendraadje:
http://forum.bmw-02-club.de/mix_entry.php?id=131413
Regards/groeten, Jeroen
-
Groentje_me
- E21 VIP

Zijn dat jou stoelen in de baur Jeroen? Ook in pacific zie ik?
Gr. Jan
Gr. Jan
Groeten Jan Groen
- BMW e21 320/6 Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Baur Opalgrün
- BMW e21 323i Phönix (under construction)
- BMW e30 325i Cirrusblau
- BMW e21 318i Alpinweiß
- Jeroen
- Site Admin
Ja. Ja.
Zit op het moment een andere set in, om deze stoelen een beetje netjes te houden. Die zijn ook blauw, maar een ander stofje.
Zit op het moment een andere set in, om deze stoelen een beetje netjes te houden. Die zijn ook blauw, maar een ander stofje.
Regards/groeten, Jeroen
-
Groentje_me
- E21 VIP

Okey, netjes;) heb je misschien een paar meer foto's van de stoelen? Alvast bedankt,
Groeten Jan Groen
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
aha, en dan was er nog verschil in stof tussen type 1 en 2?
Zijn ze wel ooit origineel geleverd in leer?
en de laatste vraag, zijn de achterbanken nooit aangepast bij recero's. Dit omdat de baan van de stof net anders loopt, want redelijk vreemd is. Bij de e30, e12 en e28 zie je bijvoorbeeld wel dat de banen van de voor en achterstoelen dezelfde richting in lopen.
Ik wist niet dat de eerste types zonder lendesteun waren, weer wat geleerd:-) Hoe kun je zien, vooral dus bij de eerste types of het een e21 recaro betreft?
groeten Loentje
Zijn ze wel ooit origineel geleverd in leer?
en de laatste vraag, zijn de achterbanken nooit aangepast bij recero's. Dit omdat de baan van de stof net anders loopt, want redelijk vreemd is. Bij de e30, e12 en e28 zie je bijvoorbeeld wel dat de banen van de voor en achterstoelen dezelfde richting in lopen.
Ik wist niet dat de eerste types zonder lendesteun waren, weer wat geleerd:-) Hoe kun je zien, vooral dus bij de eerste types of het een e21 recaro betreft?
groeten Loentje
- Jeroen
- Site Admin
Zoals met alla stoelen jaloentje wrote:aha, en dan was er nog verschil in stof tussen type 1 en 2?
Dat is wel een spannende vraag. Ik heb ze meerdere malen gezien in een afwerking en ouderdom dat het in mijn ogen zo goed als zeker is dat 't origineel is, maar in de optielijst stond 't niet. Maar goed, destijds kon men ook weleens afwijken alleen toen noemden ze 't nog niet 'Individual'. Houd er ook rekening mee dat uitvoeringen (beschikbare lakkleuren etc) en beschikbare opties per land nogal eens verschilden.loentje wrote:Zijn ze wel ooit origineel geleverd in leer?
Hoezo loopt de baan anders? Alleen zijn er extra stiksels aangebracht op de sportstoelen volgens mij. De achterbank werd nooit veranderd als men voor de optie sportstoelen koos.loentje wrote:en de laatste vraag, zijn de achterbanken nooit aangepast bij recero's. Dit omdat de baan van de stof net anders loopt, want redelijk vreemd is.
Nee niet lendesteun, die dingen zitten ergens anders, dijbeensteun. Recaro staat vast wel ergens op haha. En verder vind je natuurlijk in auto's ook zat universeel Recaro spul, types uit andere merken, ASS of Scheel stoelen, etc. Daarin is dat linkje wel weer handig, en dan ist volgens mij nog niet eens compleet. Maar als het door BMW geleverd is, dan is het altijd met de stof uit die tijd die ook in de gewone modellen werd geleverd.loentje wrote:Ik wist niet dat de eerste types zonder lendesteun waren, weer wat geleerd:-) Hoe kun je zien, vooral dus bij de eerste types of het een e21 recaro betreft?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Mbt de achterbanken is een terecht op merking, maar zo hoort het wel.
Bij BMW kon je sport stoelen met dwarse banen bestellen, maar zoals Jeroen al schreef, de achterbank bleef het zelfde met lengse banen.
Leer is in Europa volgens mij altijd een 'dealer' optie geweest. Recaro's met origineel BMW leer heb ik alleen bij e24's gezien.
Oud fotootje van een later geproduceerd interieur.

En mijn eigenste:

Bij BMW kon je sport stoelen met dwarse banen bestellen, maar zoals Jeroen al schreef, de achterbank bleef het zelfde met lengse banen.
Leer is in Europa volgens mij altijd een 'dealer' optie geweest. Recaro's met origineel BMW leer heb ik alleen bij e24's gezien.
Oud fotootje van een later geproduceerd interieur.

En mijn eigenste:

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ah ok, en als ik het goed zie, zit de handel voor de dijbeensteun voor de stoel. Heb binnenkort twee setjes recaro's en wil zo weten welke origineel zijn.
Ite, hoe ziet jouw achterbank er dan uit?
Groeten Loentje
Ite, hoe ziet jouw achterbank er dan uit?
Groeten Loentje
- Wondermike
- E21 Master
- My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i) - Location: Oudendijk (NL)
Meestal nietIte, hoe ziet jouw achterbank er dan uit?
So many cars, so little time
-
Groentje_me
- E21 VIP

Waarschijnlijk vol :p
Groeten Jan Groen
- BMW e21 318i Alpinweiß
- BMW e21 318i Alpinweiß
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Ik weet dat die Fjord blauwe 323i van Molenaar een recaro interieur had. Dit was dan waarschijnlijk skai als er geen echt leder is geleverd.
Ik heb hier wel twee onduidelijke foto's van maar ik moet eerst de pixels bijwerken voordat ze online kunnen.
Ik heb hier wel twee onduidelijke foto's van maar ik moet eerst de pixels bijwerken voordat ze online kunnen.
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
- 323baur
- E21 VIP

Oh ja, die hebben we ook nog.
Daar heb ik ook nog ergens een hele map foto's van.
Zal morgen eens kijken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Hier twee foto's (slechte kwaliteit)

Gr Peter V.