Antracietbekleding E21 315

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades
Vasco de Gama
Upcoming E21 fanatic
My E21(s): 315

Antracietbekleding E21 315

Post by Vasco de Gama »

Beste lezers,

Ik heb me nog steeds niet voorgesteld, ga ik nog doen. Tijd is spaarzaam.

Om "nieuwe" stoelen voor mijn e21 315 te kunnen bekleden, ben ik op zoek naar antracietkleurige bekleding, het type dat bij de kleur hennarot geleverd werd. Ik heb al een achterbank gevonden, maar die stof is dusdanig verkleurd, dat ik besloten heb door te zoeken naar een netter stuk of een nettere set.

Iemand de gouden tip? Of een stukje dat van een oud vrouwtje geweest is? :wha

Groeten,

VdG

Tjurd
Upcoming E21 fanatic

Re: Antracietbekleding E21 315

Post by Tjurd »

Nieuw zul je waarschijnlijk niets kunnen vinden.
Het is denk ik een kwestie van geduld hebben en marktplaats in de gaten houden.
Eventueel een gezocht advertentie plaatsen.
1979 e21 320 automatic
Vasco de Gama
Upcoming E21 fanatic

Post by Vasco de Gama »

Tjurd wrote:Nieuw zul je waarschijnlijk niets kunnen vinden.
Het is denk ik een kwestie van geduld hebben en marktplaats in de gaten houden.
Eventueel een gezocht advertentie plaatsen.
Tjurd, dank voor je reply. Nieuw hoeft het ook niet te zijn hoor, maar in betere staat dan het setje dat ik nu klaar liggen heb. Een andere optie is een tweede set stoelen + achterbank te kopen en dit vervolgens zwartleer te laten bekleden. Deze set plaatsen en de originele set stallen. Iemand toevallig ervaring met het aankopen / laten bekleden van een interieurset met leer? Waar moet ik dan qua materiaalkosten aan denken? Laten bekleden is verder geen probleem.

Gr,
VdG
Jeroen
Site Admin
My E21(s): '81 323i Baur

Post by Jeroen »

Ik heb al meermaals gezien dat het niet veel zin heeft om je blind te staren op gebruikte stoelen in stof. Die stof was kwalitatief al nooit heel best en na 30 jaar is 't gewoon vergaan. Dus een stuk stof dat nu netjes is, zal naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn aan de scheur gaan, die kans is iig groot, alhoewel afhankelijk van hoeveel vocht en zon de auto altijd gezien heeft.

Ik zou dus iig oppassen met veel geld steken in herbekleden met de oude stof, hoe mooi dat ook is, dikke kans dat het niet lang meegaat.
Regards/groeten, Jeroen
Vasco de Gama
Upcoming E21 fanatic

Post by Vasco de Gama »

Dan lijkt mij de optie om een ander interieur in dezelfde leertint als de deurpanelen het aantrekkelijkst. Met skai bekleden is dan ook nog een optie. Past het interieur van andere types e21 trouwens probleemloos in mijn 315? En is er verschil in interieurgrootte tussen bijv. een 323i en mijn benjaminversie?
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Interieur is gewoon uit te wisselen. Bedenk wel het volgende:

* Tussen de 4 en 6 cylinders zitten verschillen zoals stoftype.
* BMW E21 type 1 en type 2 hebben verschillen en dan vooral de bevestiging van de voorstoelen.
* Van een BMW E21 baur is de achterbank net iets anders qua afmetingen.

* Deurpanelen zijn uit te wisselen onderling behalve de achterzijde van een Baur.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
Tjurd
Upcoming E21 fanatic

Post by Tjurd »

Jeroen wrote:Ik heb al meermaals gezien dat het niet veel zin heeft om je blind te staren op gebruikte stoelen in stof. Die stof was kwalitatief al nooit heel best en na 30 jaar is 't gewoon vergaan. Dus een stuk stof dat nu netjes is, zal naar alle waarschijnlijkheid op korte termijn aan de scheur gaan, die kans is iig groot, alhoewel afhankelijk van hoeveel vocht en zon de auto altijd gezien heeft.

Ik zou dus iig oppassen met veel geld steken in herbekleden met de oude stof, hoe mooi dat ook is, dikke kans dat het niet lang meegaat.
Inderdaad, mijn achterbank was zo goed als nieuw toen ik hem kocht echter redelijk hard.
3 x iemand op gezeten en ik had er al een scheurtje in zitten, in tegenstelling tot mijn voorstoelen die nog gaaf zijn :)

Je kunt overigens de originele stof nog wel bestellen bij bijvoorbeeld walloth nesh.

maar dan zou ik persoonlijk voor een mooi skai of lederen bekleding gaan.
Last edited by Tjurd on Fri Mar 08, 2013 9:51 am, edited 1 time in total.
1979 e21 320 automatic
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Ja, zonde he!

Nog even over de Baur-specifieke verschillen mocht je wat tegen komen dat uit een Baur komt ofzo:

Rugleuning achterbank zou anders zijn, maar een gewone rugleuning is er prima in te krijgen, dat is in mijn ogen prima uitwisselbaar. Ik kan me voorstellen dat een Baur rugleuning ietsjes smaller is maar veel zal het niet zijn.

Zitting van de achterbank is voor de Baur wel anders, korter. Een gewone achterbank steekt in een Baur dus een eind uit en is dan niet op de gebruikelijke manier vast te maken. Ik weet alleen niet hoe groot dat verschil is, ik gok een cm of 2.5-3. Ik wil binnenkort de gewone zitting achterin mijn Baur pas gaan maken, dan kom ik er vast achter. Maar goed, redelijke kans dat andersom, een zitting uit een Baur, ook prima in een gesloten model past zonder dat je er wat van ziet.

Zijpanelen achter: wegens de kortere achter-zijruit hebben de panelen van een Baur er een hapje uit. Dus een gewoon paneel is met een mes goed aan te passen voor een Baur (hardboard wegsnijden, kunstleer in tact laten en er weer netjes overheen leggen), paneel uit een Baur in een sedan zal niet mooi worden.
Regards/groeten, Jeroen
Vasco de Gama
Upcoming E21 fanatic

Post by Vasco de Gama »

Heren,

Dank voor de replies! Super. Hoe herken je de twee verschillende e21 types? En wat zijn de verschillende kenmerken? Ik ga ondertussen even rondkijken naar geschikt materiaal. Wat vinden jullie trouwens van het idee om via Marktplaats een geschikte set zwartleren bankstellen te zoeken en de stof hiervan te doneren aan de stoelen?

Gr,
VdG
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Misschien moet je je gewoon es een beetje inlezen. Pak een wilekeurige site, www.bmwe21.net ofzo 8)
Regards/groeten, Jeroen
Vasco de Gama
Upcoming E21 fanatic

Post by Vasco de Gama »

Jeroen wrote:Misschien moet je je gewoon es een beetje inlezen. Pak een wilekeurige site, http://www.bmwe21.net ofzo 8)
:thumbsup
bmwe214cil
Upcoming E21 fanatic

Post by bmwe214cil »

Een stuk stof van een oud vrouwtje herken je aan de bruine vlek op de bestuurders stoel toch ;)
Groeten Joram

BMW 320(i) 1976 verona

Porsche 944 2,5 1985 zwart
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
My E21(s): '82 320/6

Post by Peter V. »

Ik denk dat 323baur nu een antrazitkleurig interieur van een 4-cylinder E21 te koop heeft.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
323baur
E21 VIP
E21 VIP

Post by 323baur »

Yup! Geheel compleet en in nette staat.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Jeroen
Site Admin

Post by Jeroen »

Dat kun je best uniek noemen dan!
Regards/groeten, Jeroen
Post Reply