Hallo,
Ik wil de uitlaat van mijn 315 wisselen.
Het gaat om de 1e buis, die aan de motor zit dus.
Nu heb ik er n metalen pakking bij gekregen die aan de kant van de motor moet.
Nu is de vraag, zit er aan de andere kant van de buis zo,n zelfde pakking ?
Nu zit het namelijk dicht gespoten met zo,n witte troep.
Ik wil alles compleet hebben voor dat ik m los haal.
mvg Bas.
Uitlaat
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uitlaat
FF op BMWFans kijken
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... _manifold/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... st_system/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... _manifold/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E21/S ... st_system/
Regards/groeten, Jeroen
- b.r
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 116
- Joined: Fri Jul 22, 2011 8:25 pm
- My E21(s): E21 315 DD E91 318i
- Location: Grubbenvorst
Re: Uitlaat
Ok, als ik t goed zie zit daar dus alleen zo,n metalen ring tussen.
Gaan we proberen dan.
tnx voor de info
Gaan we proberen dan.
tnx voor de info
Red is not a collor, its a way of life
- marcel krol
- E21 Fanatic
- Posts: 205
- Joined: Sun May 07, 2006 2:28 pm
Re: Uitlaat
Hoi,
Plaatjes kloppen niet, de 315 heeft een enkele pijp vanaf het spruitstuk. Wat ik mij kan herinneren zit daar een driehoekige flens op. Wellicht dat je daar dezelfde pakking voor kunt gebruiken als van een m20. Heb gezocht bij BMW op de etk maar die hebben storing. Overigens is het plaatje gelijk. De ring aan het einde van het spruitstuk is ook hetzelfde. Als je toch aan de gang gaat is het misschien leuk om bijvoorbeeld via Loentje een voorpijp te regelen met twee buizen. De 1.6 van de 315 is geknepen door een pijp weg te laten en de 2e trap in de carburateur.
Groeten
Marcel
Plaatjes kloppen niet, de 315 heeft een enkele pijp vanaf het spruitstuk. Wat ik mij kan herinneren zit daar een driehoekige flens op. Wellicht dat je daar dezelfde pakking voor kunt gebruiken als van een m20. Heb gezocht bij BMW op de etk maar die hebben storing. Overigens is het plaatje gelijk. De ring aan het einde van het spruitstuk is ook hetzelfde. Als je toch aan de gang gaat is het misschien leuk om bijvoorbeeld via Loentje een voorpijp te regelen met twee buizen. De 1.6 van de 315 is geknepen door een pijp weg te laten en de 2e trap in de carburateur.
Groeten
Marcel
320I siennabraun 1976
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
320/6 Saphirblau 1981
316 Fjord 1976 (sold)
732i saharabeige 1984 (under construction + nacht-blau met.)
- Jeroen
- Site Admin
- Posts: 29995
- Joined: Tue Sep 14, 2004 12:23 pm
- My E21(s): '81 323i Baur
- Location: The Netherlands
- Contact:
Re: Uitlaat
Klopt, al neem ik aan dat ze wel het juiste partnr erbij hebben staan. Plaatjes komen zo uit ETK dus wellicht dat 't bij BMW Classic hetzelfde toont. Opvallend trouwens dat die site alweer down is.
Anyway, het ging in dit geval om de knelring aan de andere zijde volgens mij? Ik zou wel ff diameter nameten want ik heb vaker meegemaakt dat er verschillende diameters zijn geweest, pas nog met de 323ti compact
Anyway, het ging in dit geval om de knelring aan de andere zijde volgens mij? Ik zou wel ff diameter nameten want ik heb vaker meegemaakt dat er verschillende diameters zijn geweest, pas nog met de 323ti compact
Regards/groeten, Jeroen
- b.r
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 116
- Joined: Fri Jul 22, 2011 8:25 pm
- My E21(s): E21 315 DD E91 318i
- Location: Grubbenvorst
Re: Uitlaat
@ marcel, Nou laten we dat maar niet doen, ik ben tevreden met de originele 315.
Dat hoeft niet hard te lopen.
Die pakking voor bij de motor heb ik en die knel ring ook dus dat moet dan allemaal lukken.
Nu zit er bij de aansluiting op de 2e buis een soort van pakking tussen gespoten.
De vorige eigenaar had blijkbaar geen knel ring bij de hand.
T ziet er niet uit maar t was dicht.
De buis is lek bij de ophangbeugel uiteraard.
Gaat er compleet onder uit en word dus weer origineel met n nieuwe buis.
Die knel ring schuif je gewoon over t stukje buis wat in de andere buis gaat denk ik toch ?
Dat hoeft niet hard te lopen.
Die pakking voor bij de motor heb ik en die knel ring ook dus dat moet dan allemaal lukken.
Nu zit er bij de aansluiting op de 2e buis een soort van pakking tussen gespoten.
De vorige eigenaar had blijkbaar geen knel ring bij de hand.
T ziet er niet uit maar t was dicht.
De buis is lek bij de ophangbeugel uiteraard.
Gaat er compleet onder uit en word dus weer origineel met n nieuwe buis.
Die knel ring schuif je gewoon over t stukje buis wat in de andere buis gaat denk ik toch ?
Red is not a collor, its a way of life
- b.r
- Upcoming E21 fanatic
- Posts: 116
- Joined: Fri Jul 22, 2011 8:25 pm
- My E21(s): E21 315 DD E91 318i
- Location: Grubbenvorst
Re: Uitlaat
Kijk, weer wat geleerd.
Het gaat goed komen met die uitlaat.
Als ie eindelijk binnen is tenminste.
Volgende week is ie aan de beurt, is die herrie ook weg.
Ben nu aan het cleaneren en waxen, wat n ... werk maar ja iemand moet het doen.
Het gaat goed komen met die uitlaat.
Als ie eindelijk binnen is tenminste.
Volgende week is ie aan de beurt, is die herrie ook weg.
Ben nu aan het cleaneren en waxen, wat n ... werk maar ja iemand moet het doen.
Red is not a collor, its a way of life