Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injectie?

Voor alle vragen, reparatieverslagen en upgrades

wat doen met een sputterende 320/6?

de huidige solex carbu reviseren
7
41%
B25 injectie monteren + al het aanpassingswerk
4
24%
B25 met webers monteren zonder veel ombouwwerk
2
12%
een 2liter injectie van een E30 type1 monteren op de huidige b20
2
12%
???
2
12%
 
Total votes: 17

User avatar
BMW-POWER
E21 Fanatic
Posts: 200
Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
Location: Belgium, West-Vlaanderen

Post by BMW-POWER »

thx voor de vele reacties!!!! :D

de 885 kop stond op dat vfl blok? :?: is dat niet juist misschien?
een NFL kabelboom monteren had ik ook al zitten aan denken, dus dan heb ik ook een NFL b25 ECU nodig met 3 rijen pinnetjes, nu heb ik een kleine vfl ECU met 2 rijen pinnetjes

dat lijkt me ook wel te doen, NFL ombouw, is beter ook waarschijnlijk met dat ik dan een lambdasonde heb ook? kan de ECU zijn mengsel beter regelen na de gedane aanpassingen...


E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

Dat staat er ook hoor ;)

Ik had het alleen even duidelijker moeten formuleren...

Ga je voor NFL setup, dan heb je idd ook Lambdasensor nodig en een 0 261 200 173 Motronic nodig...

Dat is namelijk ook presies wat ik in de 315 ga plaatsen over een tijdje... (Heb namelijk een 325i NFL blok over 8) )
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
BMW-POWER
E21 Fanatic
Posts: 200
Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
Location: Belgium, West-Vlaanderen

Post by BMW-POWER »

dus vfl blok met nfl kabelboom en ecu zal het worden :)
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

Dus als ik het goed heb, ga je een blok met 885 kop plaatsen?

Zo ja, dan heb je een NFL (type II) blok en dan komt het met een type II kabelboom en DME met 173 op het einde helemaal goed :) :rev :driving :launch = FAP
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
User avatar
BMW-POWER
E21 Fanatic
Posts: 200
Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
Location: Belgium, West-Vlaanderen

Post by BMW-POWER »

Ed wrote:Dus als ik het goed heb, ga je een blok met 885 kop plaatsen?

Zo ja, dan heb je een NFL (type II) blok en dan komt het met een type II kabelboom en DME met 173 op het einde helemaal goed :) :rev :driving :launch = FAP
inderdaad :D
zou er iemand fotos weten staan hier op dit forum hoe je best de ecu +kabelboom wegstopt en de luchtdebietmeter plaatst enzo?

grts
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
User avatar
Ed
Upcoming E21 fanatic
Posts: 129
Joined: Sat Mar 28, 2009 10:14 am
Location: Grunn

Post by Ed »

Accu verplaatsen naar de kofferbak.. Op die plaats kan de luchtfilterbox met luchtdebietmeter...

Kabelboom + DME kan op 2 manieren...

1. in het motorruim houden en een waterdichte box maken waar het in kan
2. een gat in de firewall maken en doorvoeren naar het handschoenvakje
[url=http://www.sharknosemeeting.com/][img]http://www.sharknosemeeting.com/banner2.jpg[/img][/url]

E30/316/86
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/270640.html][img]http://images.spritmonitor.de/270640_5.png[/img][/url]
maarten1802is
Newbee
Posts: 12
Joined: Sun May 24, 2009 9:34 pm

Post by maarten1802is »

pak die m20b25 met inlaat

dump de kabelboom en lmm ergens op de zolder

koop een kdfi en hobby dat erop

lekker wat extra power omdat de lmm weg is en je kutn hem helemaal zelf afstellen

heb het zelf op m,n 1802 met m42 motor met lpg injectie

en nu bezig met m,n e28 535i met megasquirt en lpg injectie

op benz rijd ie super zonder lmm scheelt best wat in vermogen enz lpg nog de laatste paar dingen en dan rijd ie als het goed is wat goedkoper
janwilmink
Newbee
Posts: 1
Joined: Thu Feb 24, 2011 10:58 pm

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by janwilmink »

mijn lmm is defekt een gebruikte lmm aanschaffen valt niet mee vandaar onderstaande vraag:
kun jij mij technische gegevens mailen van ombouw lmm naar kdfi? betreft een e28 uit 1982.
waar kan ik en kdfi kopen? of is het beter om het uit te besteden?
hoor graag van u,
gr, jan wilmink
mail.janwilmink@planet.nl
User avatar
uwbuurman
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 19160
Joined: Fri Jun 12, 2009 4:49 pm
My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Location: Ljouwert

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by uwbuurman »

zo daar is een oude koe weer op de wal! :wink:
It's the man next door!

1978 BMW 323i
1980 BMW 528i maior restitutio
1987 BMW 325iA cabriolet
2015 BMW 320dA touring xDrive High Executive ///Msport
2016 BMW 420dA Gran Coupé
User avatar
BMW-POWER
E21 Fanatic
Posts: 200
Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
Location: Belgium, West-Vlaanderen

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by BMW-POWER »

hier ook nog es op reageren, :D
heb ondertussen een complete 323i sloper gevonden met redelijk goed lopende motor,
ga dus alles overbouwen van de 323i
mijn 320/6 is wel een 1978 type 1 en de 323i van 1981 maar dit geeft normaal geen problemen denk ik?
mvg G
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by Peter V. »

Het enige verschil is dat de ontsteking nu een elektronische is en ik denk dat jouw 320/6 nog contactpunten heeft.

Je zal dus wat van de draadboom moeten omzetten om de regeleenheid te kunnen plaatsen.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
BMW-POWER
E21 Fanatic
Posts: 200
Joined: Thu Dec 24, 2009 1:42 pm
Location: Belgium, West-Vlaanderen

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by BMW-POWER »

Peter V. wrote:Het enige verschil is dat de ontsteking nu een elektronische is en ik denk dat jouw 320/6 nog contactpunten heeft.

Je zal dus wat van de draadboom moeten omzetten om de regeleenheid te kunnen plaatsen.
En voor de brandstofpomp aan te sluiten, met een schakelaartje of kan dit via de regeleenheid aangestuurd worden?
E10 2002tii 73'
E21 320/6 78' Anthrazitgrau
E30 325i 86' Diamantschwarz
E30 325iC 89' Diamantschwarz
E36 320iC 94' Dunkelblau
E87 118d 05' Havanna
User avatar
Peter V.
E21 VIP
E21 VIP
Posts: 12128
Joined: Sun Mar 30, 2008 12:42 pm
My E21(s): '82 320/6
Location: Breda, Nederland

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by Peter V. »

De autokabelboom van een 323i heeft er extra draden voor inzitten om de pomp van stroom te voorzien.
Je zal alleen inderdaad bij de zekeringkast het verhaal moeten uitbreiden met een brandstofpomprelais.

Ik weet dat Dennis aardig heeft zitten zoeken om een 320/6 naar 323i om te bouwen in combinatie met die kabelboom.
Gr Peter V.

.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.

BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by Wondermike »

Ombouw is simpel...... :innocent

Gewoon de hele draadboom vervangen met zekeringkast dan weet je zeker dat het goed komt. Voorste deel van de draadboom (langs de koplampen) wel weer gebruiken van je type 1 ivm de elektrische fan en het sensorhuis onderaan de radiateur. Visco van het type 2 blok verwijderen.

En dan nog wat:
Hoi

Ik zou er een 323i motor in pleuren met een e21 5-bak. Geen gezeik met computers en t rijd geweldig en de enkele pijp met 323 power klinkt mooier vind ik persoonlijk als de mooier uitziende 323i pijpjes.

Groeten

Marcel
Dat geluid kan je nog wel eens gelijk in hebben, hij klinkt lekker!
So many cars, so little time
User avatar
Wondermike
E21 Master
Posts: 7014
Joined: Sun Oct 28, 2007 8:37 pm
My E21(s): '80 323i Baur
'81 320 Baur (323i)
Location: Oudendijk (NL)

Re: Wat moet er allemaal veranderd worden bij ombouw injecti

Post by Wondermike »

En toen ging ik echt denken en dan valt de optie met de draadboom af want jij hebt een type 1 dus ook type 1 dashboard e.d.
Dan zal je toch draden moeten gaan trekken voor de pomp en dat zou ik niet via een schakelaar doen, lijkt me niet veilig als je een klapper maakt en de pomp blijft vrolijk pompen.
So many cars, so little time
Post Reply