Afgelopen vrijdag kreeg ik van hem de vraag of hij zijn k-jet benzineverdeler even op mijn wagen mocht monteren om te kijken of die nog goed was ... hij had na vervangen van distririem ed. tevergeefs een aantal startpogingen ondernomen .. benzinepomp + drukregelaar nieuw gemonteerd + 6 nieuwe injectoren besteld maar alvorens de nieuwe (dure) verdeelkop te bestellen eerst maar even hier proberen .. Mijn wagen liep direkt en ook vrij zuiver maar wel te rijk dus zijn verdeelkop is ok ...
Hij heeft ook een nieuwe rotor + behuizing besteld want het was immers van deze wagen dat we die hebben afgehaald om op de mijne het probleem van het haperen en bokken op te lossen ...
Tegen een aantal van jullie (denk dan meerbepaald aan de alpenploeg mensen) heb ik al eens over deze wagen verteld .. hij is van de bevriend garagist carrosier (echt nog iemand van de oude stempel met respect voor oude techniek en verzot op e21) waar ik voor sommige zaken mee samenwerk en waar ik ook al mijn onderdelen haal.
Hij heeft de Hennarode 323i in '79 gekocht toen die 6 maand oud was met een ongeval vooraan. De wagen had toen 8000km op de teller. Hij werkte toen bij een officiele bmw dealer en mocht daar na de werkuren de wagen op eigen tempo herstellen. Na 2 jaar was die eindelijk klaar en heeft hij in 1981 bij de belgische hartge dealer de volgende hartge specs besteld (motor + kop, sportbak, 25% sper, complete uitlaatlijn, compleet onderstel en interieur) ... 180pk versie dus. De spoilers heeft hij niet laten monteren want de wagen was al van een spoilerkit voorzien (motorsport vooraan, zender side skirts en foha kofferklepspoiler). In 1985 heeft hij de 16" hartge wielen gemonteerd en in 1989 is de wagen op rust gegaan met maar 68000km op de klok .. tussen 1989 en 1996 zijn er daar nog +/- 2000 bijgekomen en toen is hij compleet komen stil te staan .. resultaat dat er nu ongeveer 70000km op de teller staan ...
Vandaag effe vlug binnengeprongen voor deze slechte foto

Gerrit