FF lekker zeuren over de overheid
- jarnotim
- Upcoming E21 fanatic
- My E21(s): 323i 1978 / 316 1980 Saphir
- Facebook page: http://www.facebook.com/jarno94
Re: FF lekker zeuren over de overheid
Kort gezegd: Nederland wordt naar de koten geholpen door de blinde koeien in Den Haag
e21 323i 1978
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
e21 316 1980
e30 318i 1989
Groeten Jarno Timmerman
- Jeroen
- Site Admin
- My E21(s): '81 323i Baur
Heel kort gezegd komt het daar wel op neer ja!
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
En daar gaan weer bakken met belastingcentjes...
Fraude met subsidie zonnepanelen eenvoudig
AMSTERDAM - Het is kinderlijk eenvoudig om misbruik te maken van de subsidieregeling voor zonnepanelen. Wie gebruik wil maken van zo'n subsidie, hoeft alleen maar een offerte op te sturen en het ministerie maakt de subsidie over. Dat meldt RTL Nieuws. Gemiddeld gaat het om zo'n 560 euro per geval.
„Dat is wel erg gemakkelijk”, zegt Hans van den Heuvel, hoogleraar Integriteit van de Vrije Universiteit. „De subsidie is laagdrempelig, maar de fraude ook.” Volgens hem maakt de overheid het mensen wel erg gemakkelijk om misbruik te maken van allerlei voorzieningen. Hij maakt daarbij een vergelijking met de fraude met de zorgtoeslag door Bulgaren.
AgentschapNL, dat de subsidieregeling uitvoert, voert bij 3 procent van de aanvragen steekproeven uit en stuitte tot nu toe op „nul fraudegevallen”. Van den Heuvel vindt dat ongeloofwaardig.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Daar gaan we weer. Een bed en ander huisraad declareren is toch gewoon diefstal?! Ontslaan? Nee hoor, ze hadden toch niet kunnen weten dat dat niet mocht? We hebben dus OF te maken met onbenullen met een IQ van 10, OF met opzet. In beide gevallen is men voorgoed ongeschikt voor een bestuurlijke functie. En het dievengilde rooft vervolgens gewoon verder. En wij maar klagen over Roemenen en Bulgaren? Deze jongens zijn erger!
Burgemeester Vlissingen moet terugbetalen
VLISSINGEN - De Vlissingse burgemeester René Roep betaalt circa 4500 euro terug aan de gemeente. Hij heeft te veel gedeclareerd voor dubbele woonlasten. Dat heeft een gemeentewoordvoerster maandag laten weten. De regionale krant PZC had op basis van een geheime notitie van de gemeentesecretaris aan de gemeenteraad gemeld dat Roep een declaratie moet terugbetalen. De woordvoerster zegt dat de burgemeester steeds heeft gezegd dat als hij te veel vergoed heeft gekregen, hij het geld zal terugbetalen.
Donderdag voerden de raadsfracties in Vlissingen nog overleg over een onderzoek naar het declaratiegedrag van Roep en andere gemeentebestuurders. Roep heeft onder meer hoge pension- en huisvestingskosten in rekening gebracht. Verder declareerde hij onder meer een duur bed en andere huisraad. Ook bij declaraties van andere (oud-)collegeleden zijn vraagtekens gezet.
Regards/groeten, Jeroen
Tja en wat ik vaak het ergste vind, dat ze elkaars handje omhoog houden. Hij zal hier aftreden maar heeft ergens anders wel weer een vriendje waar hij weer voor een topsalaris aan de gang kan.
De gewone medewerker wordt zijn hele leven afgestraft.
Grootste voorbeeld in dit alles vind ik nog altijd ex minister Zalm, bij DSB gewerkt maar wist toen van niets
Daarna minister financien en nu weer bij abn.
groeten loentje
De gewone medewerker wordt zijn hele leven afgestraft.
Grootste voorbeeld in dit alles vind ik nog altijd ex minister Zalm, bij DSB gewerkt maar wist toen van niets
groeten loentje
- Jeroen
- Site Admin
Naar verwachting zullen de problemen met de website van het UWV duren tot 2015. WAT???? Het doorsnee bedrijf heeft de meest complexe websites in no time on line en de waanzinnig dure database van het UWV is niet aan de praat te krijgen? Ik stel voor dat het gehele UWV op staande voet ontslagen wordt. Toegevoegde waarde van dat clubje is toch nul, is alleen maar geld in een bodemloze put mikken. Geld? Mwoah, een kleine 2 miljard in 2012!! Krankzinnig!Jeroen wrote:Overheid en automatisering. Dat gaat ook al niet lekker. Heb dat aan den lijve mogen ondervinden bij SZW, recent bleek 12,5 miljoen niet genoeg voor het UWV om een doodeenvoudige database aan het werken te krijgen en als je een paar pagina's terugleest kom je nog wel wat van die fiasco's tegen. Hoe komt het toch dat het bedrijfsleven doorgaans veel minder problemen en mega geldverslindende ICT missers heeft dan de overheid?
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Daar zijn we weer! Op weg naar pagina 100...
Verrassing? Nee. We weten al decennia lang dat A. decentralisatie bij de overheid door inefficiëntie en door dezelfde zaken op veel verschillende plaatsen regelen alleen maar meer geld kost. B. dat er niet of nauwelijks voorbeelden zijn waar bezuinigingsoperaties bij de overheid ook daadwerkelijk tot besparingen hebben geleid, doorgaans zijn we alleen maar duurder uit.
Miljoenenstrop dreigt bij Jeugdzorg
AMSTERDAM - Het overhevelen van de jeugdzorg naar de gemeenten per 1 januari 2015 levert geen besparing op, maar gaat juist extra geld kosten. De aanloopkosten voor de decentralisatie en de marktwerking kunnen oplopen tot ver boven de half miljard euro.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Misschien worden jullie er wel doodmoe van, maar ik kan 't niet laten. Om me op te winden over ambtenaren die er maar op los graaien, en om 't hier, al is het maar voor een klein publiek, aan de kaak te stellen. Aan de lopende band komen er misbruikverhalen boven water en ik ben er dan ook van overtuigd dat het niet om uitwassen gaat, maar om het topje van de ijsberg.
Burgemeester Roep van Vlissingen bijvoorbeeld, die een cultuurtje kweekte van elkaars waanzin-declaraties goed te keuren. Keur jij mijn gegraai goed dan mag jij ook even bij de grabbelton. En de overheid? Die weet nog niet of ze hier juridisch mee aan de slag gaan. Blijkbaar omdat het zo hoort.
Maar pff je broek zakt toch af? Dat men op een gegeven moment horecagelegenheden rechtstreeks laat factureren en dat er dus nul controle meer is. Dat Roep een bed, wasmachine en barkrukken declareerde. Het viel echter niet onder stoffering, waar hij wél een vergoeding voor kon krijgen (??). Daarom stelde Roep een andere declaratie voor: die voor een houten vloer van 10.000 euro. Dat lijkt me heel normaal inderdaad. Of het incasseren van een pensionvergoeding waar geen recht meer op bestond omdat de beste man al verhuisd was. Of gedeclareerde reizen die niet gemaakt zijn.
Zo gaan dus overal in den lande topambtenaren om met ons belastinggeld, en er is blijkbaar helemaal niemand die dit zo vreemd vindt dat hij of zij daar melding van maakt. Ofwel, de controlerende financiële managers die uitbetaling goedkeuren zijn gewoon medeplichtig, voor zover ze ook niet zelf nog eens flink declareren of bedrijfjes van henzelf en van vriendjes buiten de aanbestedingsregels om werk laten verrichten, vaak ook nog eens slechts op papier. Niet alleen Rutten is ziek, een groot deel van onze Roverheid. In mijn ogen moeten klokkenluiders maar een flinke beloning krijgen en elke vorm van misbruik moet worden bestraft. Hup uit dienst, oneervol, niks wachtgeld, gouden handdruk of wat dan ook. En terugbetalen, met minimaal 100% boete. In dit geval, terugbetalen en evengoed stenigen die Roep en z'n maatjes. Ik kom de eerste grindtegel wel gooien.
Burgemeester Roep van Vlissingen bijvoorbeeld, die een cultuurtje kweekte van elkaars waanzin-declaraties goed te keuren. Keur jij mijn gegraai goed dan mag jij ook even bij de grabbelton. En de overheid? Die weet nog niet of ze hier juridisch mee aan de slag gaan. Blijkbaar omdat het zo hoort.
Maar pff je broek zakt toch af? Dat men op een gegeven moment horecagelegenheden rechtstreeks laat factureren en dat er dus nul controle meer is. Dat Roep een bed, wasmachine en barkrukken declareerde. Het viel echter niet onder stoffering, waar hij wél een vergoeding voor kon krijgen (??). Daarom stelde Roep een andere declaratie voor: die voor een houten vloer van 10.000 euro. Dat lijkt me heel normaal inderdaad. Of het incasseren van een pensionvergoeding waar geen recht meer op bestond omdat de beste man al verhuisd was. Of gedeclareerde reizen die niet gemaakt zijn.
Zo gaan dus overal in den lande topambtenaren om met ons belastinggeld, en er is blijkbaar helemaal niemand die dit zo vreemd vindt dat hij of zij daar melding van maakt. Ofwel, de controlerende financiële managers die uitbetaling goedkeuren zijn gewoon medeplichtig, voor zover ze ook niet zelf nog eens flink declareren of bedrijfjes van henzelf en van vriendjes buiten de aanbestedingsregels om werk laten verrichten, vaak ook nog eens slechts op papier. Niet alleen Rutten is ziek, een groot deel van onze Roverheid. In mijn ogen moeten klokkenluiders maar een flinke beloning krijgen en elke vorm van misbruik moet worden bestraft. Hup uit dienst, oneervol, niks wachtgeld, gouden handdruk of wat dan ook. En terugbetalen, met minimaal 100% boete. In dit geval, terugbetalen en evengoed stenigen die Roep en z'n maatjes. Ik kom de eerste grindtegel wel gooien.
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

Bestel dan vast maar een pallet, ik ben niet zo snel tevreden.
Je moet er idd niet teveel over nadenken, want het is ons geld wat gewoon gejat wordt.
Maar rij vooral niet te hard... (CJIB had me alweer gevonden, de trekhaak van de baur zat er een keer niet op..)
Je moet er idd niet teveel over nadenken, want het is ons geld wat gewoon gejat wordt.
Maar rij vooral niet te hard... (CJIB had me alweer gevonden, de trekhaak van de baur zat er een keer niet op..)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- Peter V.
- E21 VIP

- My E21(s): '82 320/6
Dan kun je tegenwoordig als klokkenluider terecht op een nieuwe site waar je "anoniem" je gal kan spuien naar de pers.
https://www.publeaks.nl/
https://www.publeaks.nl/
Gr Peter V.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
.Some say he eats nuts and bolts for breakfast, all we know is he is called the carburetorman.
BMW E21, 1981 320/6 Ascot Grau.
BMW E85, 2004 Z4 2.5i Sterling Grau.
BMW F25, 2014 X3 xDrive 2.8i Space Grau.
- Jeroen
- Site Admin
Ik ben bang dat er voor ambtenaren teveel privileges en baan-zekerheid op het spel staan, dus er zal niet zoveel uit die hoek komen vrees ik. Gelukkig heeft de pers volop aandacht voor dit soort misstanden, al heb ik niet het gevoel dat er structureel iets verandert. We hebben inmiddels zo krankzinnig veel ambtenaren en semi-overheid dat niemand er z'n vingers meer aan wil branden, althans dat idee krijg ik.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Bij de Gemeente Enschede moet fors bezuinigd worden. Momenteel werken daar zo'n 2000 ambtenaren, daarvan zouden er de komende jaren circa 900 moeten kunnen verdwijnen. Dat staat in een plan dat momenteel wordt uitgewerkt door de Gemeenteraad.
Of dit werkelijkheid gaat worden is een tweede, maar dit is de eerste keer dat ik zie dat de overheid echt een keer ergens de bezem daar gaat halen. Komt overigens goed overeen met mijn beeld dat idd de helft van de ambtenaren zo naar huis kan. Alleen met alle uitkeringen en wachtgeldregelingen is Nederland dan ook failliet. Om met Van Kooten en De Bie te spreken: een poreuze cirkel.
Of dit werkelijkheid gaat worden is een tweede, maar dit is de eerste keer dat ik zie dat de overheid echt een keer ergens de bezem daar gaat halen. Komt overigens goed overeen met mijn beeld dat idd de helft van de ambtenaren zo naar huis kan. Alleen met alle uitkeringen en wachtgeldregelingen is Nederland dan ook failliet. Om met Van Kooten en De Bie te spreken: een poreuze cirkel.
Regards/groeten, Jeroen
- Jeroen
- Site Admin
Re: 12 september: de verborgen maatregelen en met name de MR
Tsja we hebben nog steeds een compleet clueless regering zonder economisch inzicht of ballen.
Over competenties gesproken:
Rutte heeft geschiedenis gestudeerd
Samsom natuurkunde
Plasterk biologie
Ploumen maatschappijgeschiedenis
Hennis deed Schoevers
Kamp is intern opgeleid bij de Belastingdienst
Bussemaker politieke theorie
Asscher en Opstelten rechten
Schippers politicologie
Dijsselbloem heeft landbouweconomie gestudeerd, Schultz bestuurskunde en Blok (zonder portefeuille) bedrijfskunde. Maar dat is natuurlijk nooit genoeg om tegenwicht te kunnen bieden aan bovenstaande wereldvreemde figuren die geen benul hebben waar het werkelijk om draait in de wereld. Mensen die leuk les kunnen geven, boekjes kunnen schrijven of aanwezig kunnen zijn in de Haagse Efteling, maar dan houdt het gauw op. Hoe hebben we hier in kunnen tuinen met z'n allen?
Over competenties gesproken:
Rutte heeft geschiedenis gestudeerd
Samsom natuurkunde
Plasterk biologie
Ploumen maatschappijgeschiedenis
Hennis deed Schoevers
Kamp is intern opgeleid bij de Belastingdienst
Bussemaker politieke theorie
Asscher en Opstelten rechten
Schippers politicologie
Dijsselbloem heeft landbouweconomie gestudeerd, Schultz bestuurskunde en Blok (zonder portefeuille) bedrijfskunde. Maar dat is natuurlijk nooit genoeg om tegenwicht te kunnen bieden aan bovenstaande wereldvreemde figuren die geen benul hebben waar het werkelijk om draait in de wereld. Mensen die leuk les kunnen geven, boekjes kunnen schrijven of aanwezig kunnen zijn in de Haagse Efteling, maar dan houdt het gauw op. Hoe hebben we hier in kunnen tuinen met z'n allen?
Regards/groeten, Jeroen
- 323baur
- E21 VIP

En ik heb echt op Rutte gestemd..
Van weinig dingen zon spijt gehad de laatste jaren.
Maar we zullen zien, toevallig vandaag aan de stichting oldtimerbelangen een donatie gedaan.
Ik heb wel vertrouwen in deze club!
Van weinig dingen zon spijt gehad de laatste jaren.
Maar we zullen zien, toevallig vandaag aan de stichting oldtimerbelangen een donatie gedaan.
Ik heb wel vertrouwen in deze club!
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
- uwbuurman
- E21 VIP

- My E21(s): 1978 type 1 323i 5speed dogleg Polaris
Ook hier is sprake van een parallel tussen ons beide Ite....323baur wrote:En ik heb echt op Rutte gestemd..
Van weinig dingen zon spijt gehad de laatste jaren!